(2.0E) Mam problem mechanik wymieniał mi rozrząd niestety nie mógł odkręcic śruby która jest przykręcona do bloku i podtrzymuje napinacz hydrauiczny i rolke wiec jĄ ROZWALIŁ I ZNAlazł używana śrube na szrocie i wszystko było dobrze póki po 10 tys km zajrzałem do rozrzadu a tam pasek był starty z 1 strony i nie wiem własnie czym to jest spowodowane czy może ta śruba zwana trzpieniem jest nie od tego modelu PROSZE O POMOC
: 28 gru 2012, 13:49
autor: sagem
asadek10, w czym mamy Ci pomoc?
Skoro pasek sie zdziera, musi sie zsuwac lub cos musi byc krzywo przykrecone.
Jak sam ogarniasz temat, popatrz dokladnie na napinacz, rolke, jak to wyglada, czy stoi prosto, czy nie jest luzno. Wiele czynnikow sie moze zlozyc na to ze pasek sie zsuwa. A najlepiej idz z tym do mechanika ktory Ci to robil.
: 28 gru 2012, 14:51
autor: paw1131
Tam nie można wkręcać sobie byle czego. Teraz pytanie: dlaczego mechanik odkręcał tę śrubę, na której jest napinacz ? Bo ja nie mam zielonego pojęcia (chyba, że poszedł na niej gwint). Podjedź na szrot i załatw taką śrubę. Wkręć nową i sprawdź, czy będzie dobrze. Nakrętka tam idzie na klucz 10, najlepiej dokręcać grzechotką z wyczuciem.
Popraw jeszcze temat, bo nie wiem o którym silniku jest mowa
: 28 gru 2012, 20:01
autor: asadek10
jest to silnik ABK 115 koni własnie był tam obrobiony gwint i musiał poszukac na szrocie i znalazł tylko widocznie jest ona albo krzywa albo nie od tego silnika zastanawaim sie czy nie lepiej kupic ta śrube przez serwis.
: 28 gru 2012, 20:07
autor: sagem
Nie chce nikomu umniejszać, ale takich rzeczy się nie robi, z rozrządem nie ma żartów, i właśnie takie śruby lepiej kupić w ASO niż kombinować i potem wydać na remonty dużo więcej.
: 28 gru 2012, 20:11
autor: asadek10
a jak sie fachowo nazywa ta śruba bo nie mam pojęcia
: 28 gru 2012, 20:18
autor: sagem
Nie wiem czy to jest sruba z lbem soczewkowym torx m8x22 o nr. katalogowym :
N 903 659 07
lub śruba pasowana : 058 109 281 .
: 28 gru 2012, 20:34
autor: asadek10
Dzięki za odpowiedz jutro zadzwonie do serwisu i się spytam <ok>
[ Dodano: 2012-12-28, 20:45 ]
I następny problem wymieniłem 1 czujnik abs ponieważ mi sie kontrolka swieciła mechanik powiedział ze 1 abs zepsuty wymieniłem go i nadal swieci mi sie kontrolka czy musze jechac skasować błąd.
I jeszcze 1 problem po wymianie nagrzewnicy w aucie pod dywanikami nadal jest woda znaczy sie płyn chłodniczy czym to jest spowodowane
: 28 gru 2012, 22:28
autor: Jarewa
asadek10 pisze:I następny problem wymieniłem 1 czujnik abs ponieważ mi sie kontrolka swieciła mechanik powiedział ze 1 abs zepsuty wymieniłem go i nadal swieci mi sie kontrolka czy musze jechac skasować błąd
Nie trzeba kasować, widocznie wymieniłeś nie ten co trzeba lub coś inne siadło.
: 28 gru 2012, 22:47
autor: sagem
asadek10 pisze:
I jeszcze 1 problem po wymianie nagrzewnicy w aucie pod dywanikami nadal jest woda znaczy sie płyn chłodniczy czym to jest spowodowane
Kolego edytuj pierwszy post i zastosuj [TAG], inaczej temat poleci do kosza.
A wysuszyłeś płyn po starej "pwodzi"?
: 29 gru 2012, 09:11
autor: czarekj
sagem pisze:Skoro pasek sie zdziera, musi sie zsuwac lub cos musi byc krzywo przykrecone.
Proponuję od razu zakupić i zmienić małe koło rozrządu te montowane na korbowód.
Temat przerabiałem wielokrotnie. Wymiana samej śruby może nie pomóc.
No i niestety nie polecam rolek SKF. Za dużo jest podróbek. Jak możesz to kup rolkę z metalowym kółkiem.
: 29 gru 2012, 12:55
autor: asadek10
Możesz mi wysłać zdjecie jak to wyglada bo ja nie jestem zorientowany .
Mi się wydaje że musi to byc ta śruba z tego względu że była wymieniana a poza tym wczesniej wszystko było dobrze jak kupiłem tylko po tej wymianie zaczęło sie coś pieprzyc. A i własnie ta rolka jest o 2mm wieksza od paska mierzyłem suwmiarką.
: 29 gru 2012, 13:59
autor: paw1131
Ja mam ABK w którym zamontowałem rolkę SKF (metalowa) i nie ma z nią żadnych problemów (tylko jeśli to jakaś podróba to trzeba uważać, do niemieckich samochodów instalowanie chińskich części może się źle skończyć ).
asadek10 pisze:Możesz mi wysłać zdjecie jak to wyglada bo ja nie jestem zorientowany .
Oto zdjęcie koła zębatego wału korbowego:
Najpierw wymień śrubę, potem dopiero będziesz się martwił tym kołem (skoro wszystko wcześniej było dobrze). Żeby ujrzeć koło zębate wału korbowego trzeba zdjąć koło pasowe, które napędza pasek klinowy oraz alternator.
Polecam zamontowanie oryginalnej śruby, najlepiej używkę (auto nie mogło być uderzone z przodu). Jeśli nówkę, to aby faktycznie był to oryginał.
: 29 gru 2012, 14:51
autor: antoni
asadek 100. Znalazłem w swoim bałaganie interesujące Ciebie tryby i jakby co to proszę uprzejmnie.
Tylko że to jest z silnika RU,ale chyba bloki silników są podobne.
[ Dodano: 2012-12-29, 15:01 ]
I jeszcze dla jasności, żeby było widać całość i gdzie jakie kółko jest przyczepione, to takie znalazłem .
No i oczywiście też z RU.
: 29 gru 2012, 20:23
autor: sylwester28ET
asadek10 pisze:jest to silnik ABK 115 koni własnie był tam obrobiony gwint i musiał poszukac na szrocie i znalazł tylko widocznie jest ona albo krzywa albo nie od tego silnika zastanawaim sie czy nie lepiej kupic ta śrube przez serwis.
Taka śruba mocująca rolkę napinacza kosztuje 29 zł "serwis AUDI Kielce" Cena jest podana bez rabatu.