Strona 1 z 1

[80 ABT] Niebieski czujnik - cieknie płyn

: 14 sty 2013, 19:40
autor: jooreck
Witam szanownych forumowiczów!
Mam problem z niebieskim czujnikiem, bądź też całym trójnikiem. Ostatnio zaczęła mrugać kontrolka od płynu chłodzącego. Otworzyłem maskę a spod szarego czujnika lekko ucieka płyn, a po ruszeniu czujnikiem płyn szybciej ulatuje. Wymieniłem czujnik, kontrolka nie mruga, temp. wydaje mi się, że pokazuje dobrą. Jednak jest drugi problem... Zauważyłem, że spod niebieskiego czujnika też cieknie i to trochę bardziej :/

Macie pomysł co jest nie tak? Dodam, że czujnik raczej sztywno siedzi. Nie wyciągałem go, bo silnik rozgrzany był. Możliwe, że to tylko ten oring pod czujnikiem?

Pozdrawiam! ;)

: 14 sty 2013, 19:41
autor: Pieterb
jooreck pisze:Możliwe, że to tylko ten oring pod czujnikiem?
pewnie tak

: 14 sty 2013, 20:30
autor: michal84
mialem ten sam przypadek przegrzany i wytrupialy od starosci oring, koszt 1zl i po problemie

: 14 sty 2013, 21:32
autor: alluś
Sam sobie odpowiedziałeś kolego na swój problem, innej możliwości nie ma, wykluczając pęknięcia korpusu.

pozdro

: 15 sty 2013, 13:57
autor: jooreck
Dzięki Panowie za szybką odpowiedź ;) Samochód narazie całymi tygodniami stoi pod domem, więc w niedługim czasie pewnie się za to wezmę. Mam nadzieję, że to będzie to...

: 15 sty 2013, 19:26
autor: audiktom
wymiana oringu to kwestia 2 minut napewno musisz oczyścić czujnik w miejscu gdzie on się osiaduje i zrobic to na zimnym silniku (nalepiej na drugi dzień) i zakręconym korku od zbiorniczka w tedy płyn ci nie ucieknie.

: 15 sty 2013, 22:44
autor: paw1131
Tylko nie kupuj jakiegoś najtańszego oringu, gdyż potrafią po roku pękać. Niemiecki oring za to potrafi działać 15 lat :)

: 16 sty 2013, 20:01
autor: audiktom
Tak to już jest że co chińskie to tanie i nie dobre.
Z tego wszystkiego najlepsze to im żarcie wychodzi hehe :mrgreen:

: 01 lut 2013, 17:31
autor: jooreck
A więc tak. Byłem dzisiaj w kilku sklepach motoryzacyjnych i niestety nie dostałem tej uszczelki :/ w jednym nie było w ogóle, a dwóch pozostałych były, ale za cienkie (przynajmniej tak mi się wydaje). I tutaj pytanie do Was - jak powinna wyglądać ta uszczelka? Bo w jednym czujniku mam grubszą, a w drugim cieńszą :/
Jeszcze jedno. Czy u Niedziałka w Lublinie będą mieli od ręki takową uszczelkę?

: 01 lut 2013, 17:49
autor: tomek1982
jak masz mozliwosc podjedz do aso i kup orginalny takie pierdoly maja przewaznie od reki i bedziesz mial pewnosc

: 01 lut 2013, 17:52
autor: Pieterb
jooreck pisze: Czy u Niedziałka w Lublinie będą mieli od ręki takową uszczelkę?
powinni mieć bo ja taką uszczelkę kiedyś kupowałem u nich ale w Zamościu

[ Dodano: 2013-02-01, 18:22 ]
jooreck pisze:I tutaj pytanie do Was - jak powinna wyglądać ta uszczelka?
a wygląda tak http://moto.allegro.pl/oring-zawleczka-klamra-korek-krocca-vw-audi-seat-i2959407653.html

: 01 lut 2013, 18:41
autor: paw1131
Spotkałem się już z problemem węższej uszczelki.

Pod niebieski oraz szary czujnik temperatury mają znajdować dwie identyczne uszczelki, grubsze niż ta spod której cieknie.

Po wymianie dobrze założyć element zabezpieczający czujnik i wszystko wróci do normy.

Przykład takiego oringu:
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-w ... 43414.html

: 05 lut 2013, 19:19
autor: jooreck
PieterB, taką uszczelkę jak pokazałeś mam pod czujnikiem właśnie i straszne luzy ma. Pod niebieskim mam trochę grubszą i bardziej 'kwadratową' (nie ma zaokrąglonych boków jak ta) i czujnik ani drgnie.
Poza tym problem rozwiązałem :mrgreen: Między czujnik a tą wsuwkę, która go trzyma dałem uszczelkę chyba z kranu. Chodziłem z pół godziny przeszukując garaż za czymś co by się nadało na podkładkę i w końcu znalazłem idealną, w miarę cienką uszczelkę! Nałożyłem na czujnik, wsadziłem go na swoje miejsce, zapiąłem zabezpieczenie i włala! Wszystko w jak najlepszym porządku! Zły jestem, że wcześniej na to nie wpadłem :/

Dzięki wszystkim za pomoc! ;)