Strona 1 z 3
[B4 ABT] Wymiana oleju silnikowego
: 17 sty 2013, 00:20
autor: sivic
Witam,
Posiadam Audi 80 B4 '93, 90 KM, 2.0 l. Sprawa wygląda tak, że stan oleju w silniku jest katastrofalny i trzeba wymienić go z miejsca, a moja kieszeń jest biedna. Dlatego też chcę podjąć się tego sam, a nigdzie nie mogę znaleźć poradnika na ten temat. Zakupiłem olej 10w40 półsyntetyczny, bowiem nie zapytałem poprzedniego właściciela jaki był dotychczasowo lany i znajomy poinformował mnie żebym zakupił taki. Filtr również kupiony. Tylko teraz kwestia jest taka, że pojawia się co do tej wymiany kilka pytań:
- Żeby nagle nie okazało się, że jechałem na darmo na kanał - Gdzie znajdę zawór do spuszczenia starego oleju? Jest on jakoś ukryty czy nie będzie problemu ze znalezieniem go i nie trzeba jakichś specjalnych zabiegów?
- Stary filtr zdjąć od razu przed spuszczaniem oleju, czy po zakończeniu wcześniej wspomnianego zabiegu?
- Wyczytałem, że do mojego silnika wchodzi 3 L oleju, ale nie jest to wcale pewne, że wejdzie akurat tyle a nie chcę przedobrzyć, dlatego kolejne pytanie - Jeżeli wleję już jakąś ilość nowego oleju to wystarczy, że od razu sprawdzę "bagnetem" jego poziom?
Wiem, że prościej oddać do mechanika i mieć kłopot z głowy, ale ja przy okazji chcę się nauczyć jak zrobić to samemu bowiem od małego miałem pociąg do majsterkowania
Proszę o ewentualne porady i na co uważać przy takim zabiegu. Z góry dziękuje
: 17 sty 2013, 09:03
autor: sylwester28ET
Śruba do spuszczenia oleju znajduje się w misce olejowej i jest widoczna. Filtr odkręcasz po spuszczeniu starego oleju, można jeszcze podnieść prawe koło aby pozostałości starego oleju spłyneły z miski olejowej. Przed przykręceniem nowego filtra posmaruj tą uszczelkę nowym olejem i dopiero go przykręcasz. Wlej np. 2.5 l sprawdź ile jest na bagnecie odpal auto niech się ten olej ruszy i ewentualnie jeszcze dolej.
: 17 sty 2013, 13:57
autor: szaakaal
Czesc, zasadniczo przedmowca opisal ten proces... w ABT wchodzi 3L oleju i nie wlewaj wiecej bo potem bedziesz musial spuszczac nadmiar... gdy bedziesz juz zakrecal filtr to mozesz wkrecic go do konca rekami bez uzywania łańcuszka.
A tak na marginesie to powinienes juz jezdzic na mineralnym.
: 17 sty 2013, 14:14
autor: gibaj
: 17 sty 2013, 15:36
autor: Pieterb
szaakaal pisze:A tak na marginesie to powinienes juz jezdzic na mineralnym.
hmm a czemu :?: Jak masz kontakt do poprzednika to najlepiej dzwiękonąć bo rozumiem że auto stosunkowo niedawno kupiłeś.
gibaj, już Ci zapodał perę tematów. Ja tylko dodam że dobrze jeż wcześniej auto dobrze zagrzać szczególnie przy tych temperaturach które teraz mamy tylko przy spuszczaniu trzeba uważać by się nie poparzyć.
: 17 sty 2013, 16:27
autor: sivic
Witam ponownie.
No i udało się, bez większych przeszkód. Zgodnie z tym co pisaliście w poprzednich postach zagrzałem go trochę, zdjąłem dolną pokrywę i odkręciłem zaworek. Olej, a raczej galaretka przypominająca olej ściekała parę minut, a potem zdjąłem filterek i przykręciłem nowy gołymi rękami. Jak na razie żadnych przecieków nie widzę, a poziom sprawdzę później jak on się tam dobrze rozprowadzi i w ogóle. Teraz już na zapas nasuwa się pytanie - Jaki olej następny? Taki sam czy przerzucić się na inny? Dzięki wszystkim za porady
: 17 sty 2013, 16:40
autor: gibaj
lej półsyntetyk i śmigaj
: 17 sty 2013, 17:00
autor: ignac112
W moim starym abt był 15w40 i był gaz i auto w polsce jest już 8 lat, więc nie ma lekko. Zalałem 10 w 40 i zużycie oleju się nie zmieniło, bo puszczały uszczelniacze. A mimo tego palił mi ok 0,3-0,4l na 1000km więc przy padniętych uszczelniaczach to nie dużo.
Więc lej śmiało 10w40
: 17 sty 2013, 18:24
autor: szaakaal
dzięki za lekture gibaj, poczytałem sobie
a moim audi jezdze juz ponad 9 lat :mrgreen: jakies 4 lata temu zdecydowalem sie na zmiane z półsyntetyku na mineral... robimy tak kiedy zauważamy zużycie
obecnie mam castrol 15w40 z silnikiem absolutnie nic sie nie dzieje
dodam na koniec że większość dzisiaj produkowanych olejow jest wielosezonowa
: 18 sty 2013, 23:48
autor: jaco80
Nie ma żadnych wskazań aby zmieniać na minerał. A jeśli silnik zużyty to żaden minerał tylko remont.
: 28 sie 2013, 18:53
autor: markus2208
witam, moje audi jest z 91r. i ma 230 000km i miałem zalany olej lotos 15w/40. tylko jaki wybrać dokładnie półsyntetyk czy mineralny? bo nie wiem jaki był lany u poprzedniego właściciela, czekam na pomoc z Waszej strony, dodam że silnik oleju nie bierze.
pozdrawiam.
: 28 sie 2013, 19:39
autor: Pieterb
markus2208 pisze:witam, moje audi jest z 91r. i ma 230 000km i miałem zalany olej lotos 15w/40. tylko jaki wybrać dokładnie półsyntetyk czy mineralny? bo nie wiem jaki był lany u poprzedniego właściciela, czekam na pomoc z Waszej strony, dodam że silnik oleju nie bierze.
pozdrawiam.
15W40 to jest właśnie mineralny a pól syntetyk będzie 10W40
: 28 sie 2013, 20:54
autor: Prestige
markus2208, lej dobry półsyntetyk. Ja od siebie dodam, że od kiedy B4 jest u mnie ojciec zalał olejem mineralnym, po 6 latach ja zmieniłem na półsyntetyk Valvoline, - zero jakichkolwiek wycieków, a silnik bierze mniej oleju.
: 28 sie 2013, 21:00
autor: Roman_S
Taką sytuację miałem-nie wiedziałem czym mój audik był zalany ostatnim razem-wymieniłem na półsyntetyk 10w40 lotosa. Na razie zero wycieków
czy bierze mocno to jeszcze trochę za wcześnie ale na razie nic niepokojącego się nie dzieje więc tez nie widzę przeciwwskazań do lania półsyntetyka
: 28 sie 2013, 22:51
autor: markus2208
PieterB dzięki za rozpoznanie tych olei, przy tym się właśnie gubiłem
Prestige nie będzie problemu z silnikiem jak zmienię olej z jednego na drugi?