Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Brak sprężania na 2 cylindrze

: 22 sty 2013, 16:23
autor: jarsos
Witam
Dzisiaj w końcu miałem czas zajrzeć do mojej unieruchomionej Audi. Zacząłem od VAG-a. Znalazł dwa błędy oba dotyczą spalania stukowego 00535 oraz 00524
Potem wykonałem pomiar kompresji za pomocą manometru oto wyniki:
1 cylinder 9 bar
2 cylinder 0 bar
3 cylinder 11 bar
4 cylinder 11 bar.
Tak więc szukam przyczyny co jest za to odpowiedzialne. Samochód od dłuższego czasu tracił moc aż w końcu "prychnął", wystrzelił bagnetem w górę, puścił olej korkiem i stanął. Wie ktoś co mogło się stać i czy remont tego silnika jest opłacalny, zmiana samochodu nie wchodzi w grę :-> bo Audi jest dość dobrze ostatnio doinwestowane. Głowicę zdejmę mam nadzieję że w sobotę. Czy winne mogą być popychacze zaworów?
Pozdrawiam Jarek

: 22 sty 2013, 16:27
autor: karolas123
Nie, na 2cylku poleciały ci pierscienie. Mozesz to robic, ale lepiej poszukaj samego słupka i wrzuc.

: 22 sty 2013, 16:34
autor: jarsos
Zastanawia mnie tylko ten metaliczny dźwięk który towarzyszył temu. W sobotę zdejmę głowicę i oblukam to.

: 22 sty 2013, 16:49
autor: karolas123
Ewentualnie wypalony zawor

: 22 sty 2013, 19:26
autor: Jarewa
karolas123 pisze:
Ale wypalony zawór nie spowoduje "Samochód od dłuższego czasu tracił moc aż w końcu "prychnął", wystrzelił bagnetem w górę, puścił olej korkiem i stanął."

Więc twoja pierwsza diagnoza będzie bliżej prawdy.

: 22 sty 2013, 19:47
autor: karolas123
Jarewa, Masz racje, jednak to tez nie wykluczone bo cisnienie mogło tez uciekac do bloku głowica.

: 24 sty 2013, 17:01
autor: jarsos
Tak więc głowica zdjęta i znaleziona przyczyna, zostaje pytanie dlaczego. Pękł tłok tzn wykruszył się.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 24 sty 2013, 17:12
autor: karolas123
Przyczyn jest alfabet. Pewnie pierscienie pusicły. Moze spalanie stukowe, moze ciało obce.

: 24 sty 2013, 17:23
autor: jarsos
W sobotę zobaczę jak to z dołu wygląda i jak tam jest ok to zamawiam tłok i składam.

: 24 sty 2013, 18:50
autor: karolas123
1 tłok? :oops:

: 24 sty 2013, 19:11
autor: Medison
ja bym wymienił wszystkie od razu pierścienie i panewki tez jak już masz rozebrane to potem będzie silni jak nowy

: 24 sty 2013, 22:40
autor: jarsos
1 tłok, komplet popychaczy zaworów (klekoczą), pierścienie 1 tłoka, uszczelki: misa, kolektor ssący i wydechowy, głowicy, osłony klawiatury. Zastanawiam się nad panewkami. Co robić jeszcze mając rozebrany silnik?

: 25 sty 2013, 00:24
autor: karolas123
Reszte... :roll: