Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT+LPG] Na benzynie przy zimnym silniku szarpie itp
: 26 sty 2013, 13:40
autor: stempel87
Witam wszystkich forumowiczów.
Otóż mam problem tej zimy jak i poprzedniej z jazdą na benzynie przy zimnym silniku.
Odpala normalnie i wskakuje na obroty, niby wszystko OK, ale gdy dodaje mu gazu tak do 3tys obrotów to trzęsie całą karoserią a podczas jazdy strasznie muli szarpie i dławi się. Przy starcie ze świateł jedzie jakby chciał a nie mógł. No i podczas jazdy jak już go trochę rozbujam to przy wyższych obrotach też jest te drganie całym samochodem.
Tak dla porównania to na gazie jest wszystko OK bez zarzutu. A na benzynie to te problemy są tylko zimą przy niskich temperaturach, jak silnik jest ciepły to i na benzynie chodzi jak trza.
Nic jeszcze nie wymieniałem bo nie wiem od czego mógłbym zacząć. Miałem zamiar wziąć się za to wiosną ubiegłego roku ale przez wiosnę-lato-jesień wszystko było OK. Czytałem trochę o podobnych przypadkach to wymieniają m.in. silnik krokowy, sondę lambda, filtr paliwa, ewentualnie może pompa paliwa?...
Proszę o podpowiedź co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną.
Pozdrawiam
: 27 sty 2013, 14:05
autor: carlosh6989
u mnie było podobnie problem został rozwiązany gdy wymieniłem przepływomierz. możliwe też ze masz sonde uszkodzona.
: 27 sty 2013, 15:57
autor: Pieterb
carlosh6989 pisze:u mnie było podobnie problem został rozwiązany gdy wymieniłem przepływomierz.
tylko że ABT nie posiada przepływomierza
: 27 sty 2013, 16:10
autor: schack
jak masz I gen gazu to czepiaj się lambdy
Moja działała niby a takie akcje były tylko u mnie jechać się nie dało, prychał, dychał, parskał, obrotów nie trzymał, wymieniłem i jeździ jak głupi ;P
: 27 sty 2013, 19:07
autor: stempel87
schack pisze:jak masz I gen gazu to czepiaj się lambdy
Moja działała niby a takie akcje były tylko u mnie jechać się nie dało, prychał, dychał, parskał, obrotów nie trzymał, wymieniłem i jeździ jak głupi ;P
Powiem tak gaz był zakładany w 2007r, a w papierach nie mam opisane czy to jest I czy II generacja gazu, po czym sam mogę to stwierdzić :?:
a tak na marginesie to wydaje mi się że będzie to sonda albo pompka paliwa.
SONDA z tego względu że chyba zaczął ostatnio więcej palić gazu, w sumie nie wiem dokładnie bo jak wyzerowałem licznik jakiś czas temu to już się nie ruszył, ale tak na "oko" widać różnicę.
POMPKA PALIWA dlatego że zdarzyło mi się nie raz jeździć z mniejszą ilością paliwa w baku niż się tego wymaga :cry: tylko nie wiem czy jakby ona była temu winna to na ciepłym silniku też powinno się dziać tak samo, czyż nie?
: 27 sty 2013, 19:28
autor: Pieterb
stempel87 pisze:Powiem tak gaz był zakładany w 2007r, a w papierach nie mam opisane czy to jest I czy II generacja gazu, po czym sam mogę to stwierdzić
jak dobrze mi się zdaje to
I generacja ma śrubkę do ręcznej regulacji na wężu doprowadzającym lpg a II ma silniczek krokowy którym steruje elektronika ogólnie rzecz mówiąc.
Może spróbuj podpiąć auto pod kompa może coś więcej się wyjaśni oczywiście mówię o bp.
[ Dodano: 2013-01-27, 19:42 ]
A w jakim stanie jest układ WN.
: 27 sty 2013, 22:28
autor: stempel87
PieterB pisze:A w jakim stanie jest układ WN.
Kopułka i palec nie ruszane, świece i przewody wymieniane w ubiegłym roku.
Ale gdyby był problem z układem WN to również problem by się pojawił przy zimnym silniku na gazie, a tu znowuż na lpg czy zimny czy ciepły to jest OK.
: 28 sty 2013, 15:11
autor: majekk
Jeśli masz I generacje gazu to odepnij klemy z aku na 30 min. i po tym zabiegu sprawdź czy się coś zmieni.
: 28 sty 2013, 22:08
autor: stempel87
majekk pisze:Jeśli masz I generacje gazu to odepnij klemy z aku na 30 min. i po tym zabiegu sprawdź czy się coś zmieni.
czytałem już coś na ten temat, jest to restart kompa i ma to wskazać czy winna jest sonda o ile pamiętam???
Zobaczymy jak to będzie, aku już odłączyłem i rano sprawdzę jak chodzi na zimno.
: 28 sty 2013, 22:33
autor: olek70
stempel87,
Gdy już zrobisz reset kompa jak radzi kolega majekk, a objawy nie ustąpią, to po odpaleniu daj autu popracować 2 min na wolnych obrotach i dopiero potem zacznij jazdę. Mam podobne objawy, ale gdy silnik chwilę popracuje na wolnych obrotach, wszystko jest ok. Wydaje mi się, że jest to wina zbyt bogatej mieszanki. Gdzieś czytałem, że przez jakiś czas po odpaleniu, wskazania sondy lambda nie są brane pod uwagę przez komputer i dlatego nie mają wpływu na skład mieszanki, dlatego jest za bogata i zalewa silnik, co powoduje pracę na np. 3 cylindrach.
: 28 sty 2013, 23:42
autor: majekk
stempel87 pisze:majekk pisze:Jeśli masz I generacje gazu to odepnij klemy z aku na 30 min. i po tym zabiegu sprawdź czy się coś zmieni.
czytałem już coś na ten temat, jest to restart kompa i ma to wskazać czy winna jest sonda o ile pamiętam???
Zobaczymy jak to będzie, aku już odłączyłem i rano sprawdzę jak chodzi na zimno.
Jeśli restart kompa pomoże to źle ustawiona jest emulacja sondy. Sama sonda może być sprawna.
: 29 sty 2013, 19:15
autor: jooreck
stempel87, miałem u siebie identyczne objawy i okazało się, że sonda zwariowała. Z resztą nie dziwię się, bo od nowości jedna była, więc wszystko ma swój koniec
: 29 sty 2013, 20:48
autor: stempel87
Hej mam nowe wieści, otóż odłączenie aku na te 30min pomogło :lol: Mianowicie odpaliłem go na benzynie pochodził tak dobrą chwilkę na równych obrotach na poziomie 1100 później mu pogazowałem tak pod 3-4 tysie i ku mojemu zaskoczeniu nie było żadnych drgań nic nie kulał itp. lecz gdy puściłem nogę z gazu to obroty spadły na 1600 a po jakies chwili dopiero zeszły na 1200-1100 i tak minimalnie falowały pomiędzy tymi wartościami. Pojechałem na przejażdżkę i wszystko ładnie pięknie
Po wycieczce silnik już był ciepły i obroty były w granicach 1000-1100 obr/min zarówno na gazie jak i na benzynie.
Czyli wniosek z tego taki że wadliwa jest sama sonda lub emulacja sondy :?: W takim razie najlepiej lecieć do gazowników czy zacząć od wymiany sondy??
PS: Jeszcze jedno pytanko
Pisałem też że chyba więcej pali gazu, benzyny niewiem bo jeżdżę tylko tyle aby się trochę rozgrzał - na to spalanie też może mieć wpływ emulacja sondy czy sonda sama w sobie :?:
Pozdrawiam i dzięki za dobre rady <ok>
: 29 sty 2013, 21:06
autor: majekk
Sonde masz dobra. Jej emulacja zła. Pojeździsz trochę na gazie, komputer nałapie błędów i będzie to samo
Zależnie od tego jaki masz emulator można emulację zmienić samemu. U mnie wystarczyło przełączyć dwa mikroprzełączniki symulując zwarcie sondy do masy.
Ale jak masz jeszcze problemy ze spalaniem to regulacja gazu by sie przydała. W I gen. sonda nic do spalania gazu nie ma. Więc możesz do gazownika podjechać.
: 29 sty 2013, 21:55
autor: schack
mówią wszyscy, ze przy I gen. nie ma nic do spalania gazu sonda a ja mam pierwszą generację, wymieniłem sonde i robię za 50 zł 25 kilometrów więcej o.O
Miałem kolego to co ty, sonde jak rozebrałem to aż czarna była, wymieniłem i po kłopocie było