Strona 1 z 2

[80 B3 1.8] Bierze olej

: 18 sty 2007, 17:43
autor: Dziki
wymienilem pierscienie i uszczelniacze zaworowe(ogolem kapitalnie wszystko aby oleju nie bral), po okolo 5tys km zamiast przestac brac musialem ponownie sciagac głowice gdyz mi od nagaru na 1 i 4 cylindrze powstała warstwa ze sie zawory nie domykaly to tez je przefrezowalem i teraz to mi tylko swiece zawali czasem. ale moj problem polega na tym czemu on dalej bierze olej na 1 i 4 cylindrze kompresja na wszystkich cylindrach dobra(ok.11bar) a wssysa mi olej z 1 litr na 250km. sam jestem mechanikiem poczatkujacym ale szukam konkretow a zebralem juz naprawde duzo informacji o tym ale prosze o jeszcze :)

: 18 sty 2007, 18:14
autor: Doc
Dziki pisze:1 litr na 250km.
Jesli nie cieknie i nie dymi jak dzikus to sie wierzyc w to nie chce.
Nie widać gołym okiem żadnych objawów ?

[80 B3 1.8] Bierze olej

: 18 sty 2007, 21:18
autor: Dziki
Dymi no a jak :) gołym okiem moge pwiedziec ze po wykreceniu swiecy, na denku tłoka 1 i 4 cylindra widac ze jest na nim olej a na 2 i 3 suchutkie takie jak trzeba bo i świece biale. Mialem juz opinie: peknieta glowica tzn. kanał olejowy lączy sie z komorą spalania, zużyte tłoki i to są opinie powiedzmy ludzi którzy robia silniki od 20 lat :/

: 18 sty 2007, 21:23
autor: goldwinger
i co do opini o pękniętej głowicy to skłąniałbym się ku niej, przy robieniu tego remontu można było to sprawdzić (ale kto wiedział że tak będzie)
ewentualnie jeszcze błąd w montażu (uszczelka pod głowicą)

: 18 sty 2007, 23:50
autor: mrx1983
Czy wymieniajac pierscienie zrobiles szlif cylindrów albo wymieniles na nowe :?:

: 19 sty 2007, 20:55
autor: Dziki
wszystko było mierzone i nie było powodu aby dokonywać szlifu założone zostały nominalne pierscionki :P

: 19 sty 2007, 21:20
autor: goldwinger
ojej nie doczytałem w pierwszym poście (tylko pierścienie) i to jest błąd.
Kto chce niech mi nie wierzy (bo nie każdemu zawsze moge to przetłumaczyć)
wymieniając same pierścienie pogorszyłeś tylko sytuację z tego powodu że stare pierścienie były dopasowane do cylindrów. (nie każdy wie o tym że cylindry nie wycierają się dookoła równo)
Tłok wykonuje ruch posuwisto zwrotny ale nie zapominajcie o tym że korbowód dopycha go raz do jednej raz do drugiej ścianki cylindra w efekcie czego uzyskujemy otwór (cylinder) o kształcie eliptycznym a nie okrągłym a zakładając nowe pierścienie bez szlifu (pierścień jest okrągły) powoduje się powstanie większej szczeliny między pierścieniem a cylindrem (okrąg-elipsa)

: 19 sty 2007, 23:26
autor: mrx1983
<<<<<<<<<<<<<<<
goldwinger pisze:ojej nie doczytałem w pierwszym poście (tylko pierścienie) i to jest błąd.
Kto chce niech mi nie wierzy (bo nie każdemu zawsze moge to przetłumaczyć)
wymieniając same pierścienie pogorszyłeś tylko sytuację z tego powodu że stare pierścienie były dopasowane do cylindrów. (nie każdy wie o tym że cylindry nie wycierają się dookoła równo)
Tłok wykonuje ruch posuwisto zwrotny ale nie zapominajcie o tym że korbowód dopycha go raz do jednej raz do drugiej ścianki cylindra w efekcie czego uzyskujemy otwór (cylinder) o kształcie eliptycznym a nie okrągłym a zakładając nowe pierścienie bez szlifu (pierścień jest okrągły) powoduje się powstanie większej szczeliny między pierścieniem a cylindrem (okrąg-elipsa)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
wlasnie o to mi chodzi,ja bym to podkreslil,bo ta informacja bardzo wazna 8-)

: 20 sty 2007, 12:34
autor: Dziki
to pozostaje pytanie czemu na 2 i 4 garze nie bierze oleju

: 20 sty 2007, 14:01
autor: seba
Spotkałem się z takim przypadkiem ze nie zawsze wszystkie cylindry równo się wycierają, a morze ktoś wcześniej robił juz ten silnik i zrobił szlif tylko 1 i 4 -go cylindra bo i tak widziałem zrobiony był tylko na sprzedaz, zmierz średnicówką cylindry na górze i na dole a zobaczysz ze koledzy mają racje.

: 20 sty 2007, 14:11
autor: Dziki
gdybym wlasnorecznie nie mierzył to bym nie wiedział jakich pierscieni uzyc ale ciekawi mnie twój przykład, mam jeszcze stary blok na którym mi tłoki wypalilo wiec chyba zaczne robic tamten a ten moze kiedys poskladam od nowa na nowych czesciach. kiedys...

: 21 sty 2007, 11:39
autor: ScaniaDriver
Witam a moze przypadkiem zaloprzyłes odwrotnie pierscienie olejowe i wtedy bedzie taki efekt ze bedzie dokładnie zassysal ci olej Pozdrawiam

Re: [80 B3 1.8] Bierze olej

: 09 lut 2007, 16:51
autor: idealny71
Dziki pisze:Dymi no a jak :) gołym okiem moge pwiedziec ze po wykreceniu swiecy, na denku tłoka 1 i 4 cylindra widac ze jest na nim olej a na 2 i 3 suchutkie takie jak trzeba bo i świece biale. Mialem juz opinie: peknieta glowica tzn. kanał olejowy lączy sie z komorą spalania, zużyte tłoki i to są opinie powiedzmy ludzi którzy robia silniki od 20 lat :/
MASZ ZUZYTE PIERSCIENIE OLEJOWE!!!!!!!!!!

: 21 lut 2007, 18:04
autor: Dziki
wczoraj znowu jednak rozbebeszylem silnik i pierscienie OK ;/

: 21 lut 2007, 18:11
autor: Misiek_Stce
wykrec głowice i jak ją ładnie wymyjesz ze bedzie czysciutka to wes nalej nafty (wiadomo ze od gory nogami musisz postawic)... sprawdzisz czy są szczelne zawory w ten sposob... tak słyszałem od dobrego fachowca ze sie robi aby sprawdzic...Napisz czy zeszła nafta czy nie... jak zeszła to dupa blada...