Strona 1 z 2
Audi B4 [1,6 ADA]/ [1,8 ADR] przymiarka do swapa
: 31 sty 2013, 08:51
autor: DanielsD
Witam i pytam,
dużo już poczytałem, coś tam wiem ale nie wszystko.
1 Czy silnik włożę bez kombinacji, wiem że przy takiej operacji przy zmianie z ACE mocowania pasują, a przy ADA?
2 Czy skrzynia z ADRa podejdzie do budy B4, bo moja to raczej za krótka? Jeżeli passatowska nie podejdzie to jaka z Audi podejdzie?
3 Co z gazem? Moja ADA nie jest na sekwencji, tylko na 2 Gen z elektroniką, wymieniłem jej ostatnio cały parownik na nówkę? co jeszcze będę musiał wymienić w instalacji, żeby narazie jako tako jechał ADR?
4 Pytanie do kogoś kto już robił taka operację np. Lukaszbroz jaki koszt kompletu na przeszczep, razem z kompem, wiązką, kolektorem od AEB, przewodami i wszystkim co potrzeba. Niech mi ktoś napisze dokładnie w punktach co ADR.
5 Jakby ktoś miał paska lub A4 do rozgrabienia najlepiej na terenie Lubelskiego lub niedaleko Puław, proszę o kontakt.
6 Jakby ktoś lubił takie zabawy, głównie elektronika ale i do mechaniki towarzystwo się przyda, proszę o kontakt. Mogę zapłacić jeżeli ktoś maksymalnie skróci czas wyłączenia auta z użytku.
7. Co z aku, tak jak oglądałem B4 po przeszczepie aku wylądowało z przodu za lampą po stronie kierowcy. Da się to jakoś ogarnąc jeżeli fabrycznie mam przy podszybiu po stronie pasażera? Przespawać podstawę?
8 Co z klimą mam manualną, czy ADRa muszę też kupować z auta z klimą, czy dam radę umocować kompresor przy każdym silniku. Ogólnie nie wiem jak to z wiązką z elektryki/oniki jestem ciemna masa.
Jeżeli jest ktoś kto takie coś robił i zna dobrze temat prosze o kontak. Nie Próbujcie mnie przekonywać na AEB bo tu już decyzja zapadła.
: 31 sty 2013, 10:29
autor: Lukaszbroz
1. Blok silnika jest identyczny (porównanie ACE i ADR) także mocowania i łapy pasują zamiennie do silników. Problem to jedynie otwór pod śrubę poduszki (różne rozmiary które można rozwiercić).
2. Skoro skrzynia od B4 podeszła do ADR to i ori skrzynia powinna podejść kołnierz montażowy jest prawie identyczny. Jedynie flansze pod przeguby mogą być inne wszystko to można zmienić.
3. Miałem jakiś czas 2 generacje w ADR ale nie polecam. Wystarczy jeden strzał, a jeden zawór jak nie więcej krzywy i auto traci kompresje momentalnie. Miałem taką przypadłość dlatego teraz siedzi STAG.
4. Kompletny silnik kupiłem za 1000zł do tego wiązka 180zł komp 60zł wywalenie immo 99zł kolektory około 230zł (dolotowy od audi cabrio ADR) Wylotowy Audi A6 1.8 20V. Prace różne we własnym zakresie. Pierwszy silnik kupiłem za 2000zł.
7. Jak masz aku na podszybiu to nie wejdzie silnik, a bynajmniej rura dolotu. W ACE ori był przy lampie.
8. Kompresor przykręcisz bez problemu do silnika ADR problem jest taki, że w ADR napęd jest na pasek wielorowkowy także musisz zmienić koło na kompresorze.
Co do elektroniki to rozwiązanie znajdziesz na forum ja też mam gdzieś chyba rozpiskę z tej operacji.
Pozdrawiam
: 31 sty 2013, 13:24
autor: DanielsD
O i to są konkrety o jakie mi chodziło. Szukam dalej.
: 31 sty 2013, 18:09
autor: Slawo777
Cześć
A co z wsadzeniem BLOSa jeśli chodzi o gaz? Mam w V6 -2 generacje i dobrze współpracuje z silnikiem.Patrzyłem na zdjęcia silnika i myślę że nie było by problemu z jego zmieszczeniem i wstawieniem.Cena około 380zł nowy ale są też używki.Co sądzicie?
: 31 sty 2013, 19:40
autor: VinCe
mam sporo grató do ADR wyciągnietych z mojego cabrio jakbyś potrzebował. między innym blok z głowicą, wiązke chyba też, komputer przepustnice coś tam jeszcze sie znajdzie pewnie
: 31 sty 2013, 19:41
autor: DanielsD
Slawo777 pisze:Cześć
A co z wsadzeniem BLOSa jeśli chodzi o gaz? Mam w V6 -2 generacje i dobrze współpracuje z silnikiem.Patrzyłem na zdjęcia silnika i myślę że nie było by problemu z jego zmieszczeniem i wstawieniem.Cena około 380zł nowy ale są też używki.Co sądzicie?
no popatrz jak mi oczy otworzyłeś. Kiedyś słyszałem o Blosie, teraz doczytałem, ale fizycznie nie miałem z tym do czynienia... więc nie wiem... chętnie posłucham obcykanych w temacie Blosa. Jeżeli jest tak pięknie jak piszą, byłoby to idealne rozwiązanie mojego problemu z gazem... taniej niż sekwencja i co ważne z lepszym efektem.
Jutro popytam gazownika bo muszę pojechać żeby oblukał Adę bo się przeziębiła ii coś prycha
narazie trzeba o nią zadbać poki sie swap nie ogarnie bo co dzien me dupsko musi wozic
: 31 sty 2013, 23:02
autor: Slawo777
Jeśli masz obeznanych gazowników w temacie nie chytrych na kasę to spoko.Niestety nie wszyscy są tego zdania i kręcą głowami bo to jest strata pieniędzy(robocizna,podzespoły sekwencji itp)Ktoś kiedyś napisał mądrze że blos to rewolucja a i jego obsługa jest nie droga.Najważniejsze że wszystko zostaje na podzespołach benzynowych bez dalszej ingerencji.Jeśli będziesz chciał zrobię dokładne zdjęcia mojego silnika.Akurat moim zdaniem gość mądrze to zrobił.Mam instrukcje pdf i mogę wysłać na maila a tu z warsztatu co nieco
http://skowron.eu/garaz/323F/blos.html Pozdrowienia
: 01 lut 2013, 10:05
autor: Lukaszbroz
Slawo777 pisze:Cześć
A co z wsadzeniem BLOSa jeśli chodzi o gaz? Mam w V6 -2 generacje i dobrze współpracuje z silnikiem.Patrzyłem na zdjęcia silnika i myślę że nie było by problemu z jego zmieszczeniem i wstawieniem.Cena około 380zł nowy ale są też używki.Co sądzicie?
JA również początkowo miałem Blosa i póki nie strzelał to było Ok po strzale miałem głowice do remontu.
: 01 lut 2013, 12:55
autor: DanielsD
VinCe pisze:mam sporo grató do ADR wyciągnietych z mojego cabrio jakbyś potrzebował. między innym blok z głowicą, wiązke chyba też, komputer przepustnice coś tam jeszcze sie znajdzie pewnie
Dzięki, będę pamiętał, wiązka to na pewno, bo jakoś ciężko znaleźć. Resztę mam wstępnie nagrane. Motor wolałbym z auta wyciągnąc zawsze to widzisz, że działa
Narazie na dniach mam nadzieję uda mi się ogarnąć cały słupek z cabrio. Najpierw chcę motór przygotować, rzeczy typu rozrząd, uszzczelniacze wałków, sprzęgło, czyszczenie tak żeby się za bardzo przy wkładaniu nie brudzić
. Zobaczymy w jakim stanie będzie, co nie tak trzeba będzie zrobić żeby potem jak najdłużej się nim cieszyć.
Co do blosa gadałem dzisa z gazownikiem generalnie chwali tylko coś z homologacją brzęczał. Co do wybuchów do ADRa doradzał angtywybuch "bo lubi kichnąć" Także już wiem co zrobię z gazem. Dziś zrobiona podstawa, nówka parownik Lovato, przewody nowa centralka nawet ADA inaczej hula. Dziś chcia;łem blosa wstawić ale w ADA spora rzeżba bo miejsca za przepływką mało i guma wysoko, sporo kolanek trzeba, więc narazie odpuściłem. Założe po przeszczepie.
Ps. Temat poprawiony - tak może być?
: 01 lut 2013, 13:24
autor: Slawo777
To szkoda Lukaszbroz
Choć Blos właściwie nie powinien strzelać w dolot . Ja go okresowo czyszczę i w razie zawieszki gwizdka mam klapkę anty strzałową .Przerabiałem wymianę więc powodzenia w kupnie solidnego silnika.Hmm spoko masz gościa od gazu.Zawsze można wstawić atrapę dławika na wężu doprowadzającym
: 02 lut 2013, 08:32
autor: Lukaszbroz
ADR moim zdaniem nie nadaje się pod BLOS z jednego ważnego powodu. "zmienna długość kolektora dolotowego" . Jak wiadomo instalacje gazowe 2- generacji działają za sprawą podciśnienia wytwarzanego w kolektorze dolotowym. Układ dolotowy w ADR jest tak skonstruowany aby zakłócić ten przelot uzyskując tzw doładowanie rezonansowe albo inaczej dynamiczne. Polega to mniej więcej na tym, że słup powietrza znajdujący się w kanale dolotowym zaczyna pulsować przez co w określonym zakresie obrotów mimo że tłok jest na dole powietrze napływa do cylindra.
Blos nie będzie prawidłowo działał z takimi wahnięciami ciśnień w kolektorze.
: 03 lut 2013, 17:22
autor: DanielsD
Lukaszbroz pisze:ADR moim zdaniem nie nadaje się pod BLOS z jednego ważnego powodu. "zmienna długość kolektora dolotowego" . Jak wiadomo instalacje gazowe 2- generacji działają za sprawą podciśnienia wytwarzanego w kolektorze dolotowym. Układ dolotowy w ADR jest tak skonstruowany aby zakłócić ten przelot uzyskując tzw doładowanie rezonansowe albo inaczej dynamiczne. Polega to mniej więcej na tym, że słup powietrza znajdujący się w kanale dolotowym zaczyna pulsować przez co w określonym zakresie obrotów mimo że tłok jest na dole powietrze napływa do cylindra.
Blos nie będzie prawidłowo działał z takimi wahnięciami ciśnień w kolektorze.
No to się zmartwiłem... Ale powiedz, nie da się z tym jeżdzić ? Strzela? A klapka antywybuchowa nie pomoże? Chodzi mi o to, żeby jakiś czas pojeżdzć zanim nie uciułam na sekwencję.
Już mam ogarnęty komplet do swapa od kolegi
wysio z forum, na dniach jadę obejrzeć i pewnie wyciągąc wszystko z cabrio. W ostateczności jakiś czas poganiam na PB, ale wolałbym jakoś jeżdzić na LPG bo sporo robię w miesiącu. Jutro będę ogarniał miejsce pod maska dla nowego serducha - muszę przespawać podstawę aku i jakoś wiązkę przeprowadzic, żeby była jak w ACE. Także prace ruszają.
Więc
Lukaszbroz wypowiedz się jak to z tym Blosem może chodzić słabiej, ale żeby chodził no i weolałbym nie ryzykować uszkodzenia zaworow czy przepływki. Czekam jak na szpilkach.
: 03 lut 2013, 17:43
autor: Lukaszbroz
Możesz próbować założyć blosa ale bardzo blisko przepustnicy. Ja na początku swapa miałem kolektor dolotowy od wersji Turbo wiec tam nie było problemu z wahnięciami podciśnienia. Po założeniu tzw "barana" zaczęły pojawiać się strzały.
Praca zmiennej długości kolektora w ADR polega na tym, że podczas przyspieszania kolektor przełącza się na 2-3 s na obieg krótki a potem wraca do długiego. W tym właśnie momencie zazwyczaj dochodziło do strzału. Jeśli naprawdę masz krucho z kasą możesz na czas blosa odłączyć zaworek przyłączeniowy kolektora i jeździć na "długim" ustawieniu bądź na "krótkim".
Przy ustawieniu na krótki możesz mieć problem ze stabilnym biegiem jałowym.
Przy ustawieniu na długi będziesz miał problem z mocą na wysokich obrotach.
Strzelać nie powinno ale radze Ci zakupić do tego zestawu komplet świec irydowych
Pozdrawiam.
: 10 lut 2013, 09:39
autor: DanielsD
No i decyzja zapadła, swapa przesuwam na lato, dozbieram trochę hajsiwka i od razu zrobię to jak należy. Teraz i za zimno i autko mi bardzo potrzebne, a nie moge Ady wyłączyć z użytku. Latem urlop i będzie jak trzeba.
Póki co temat odłożony na parę miechów.
: 18 mar 2013, 14:56
autor: paput
co do silnika możesz podjechać do Klikawy, szrot audi, przekładają tam też angliki
jakiegoś ADRa zapewne znajdziesz
co do Lpg to nie sądzę że na 2 generacji to pojeździ
jaki masz parownik? może bedziesz mógł go zostawić, do tego jakieś wtryski i komputer sterujący i jazda
jak coś to mam Reg fasty na handel za 60 zł
powiedz mi jeszcze czemu ty chcesz swapować ten motor?