Strona 1 z 2
[B3 1.6 DT] nie idzie powyzej 3 tys obrotow
: 02 lut 2013, 22:24
autor: darek8701
Witam mam problem bylem zmuszony zrobic swap silnika w mojej b3 stary silnik 1.8 PM 90km skrzynia 5 AKM nowy to 1.6 DT 75km osprzet caly od pm chodzi ladnie na luzie wkreca sie do odciecia odpala super chodzi rowno ale podczas jazdy na 1 biegu wkreca sie do 4 tys reszta biegow nie ma sily powyzej 3 tys sie wkrecic samochod poprostu sie kula a nie jedzie masakra jaka moze byc przyczyna?? zaplon ustawiony wstepnie czyli rozrzad na znaki a zaplon na znak na aparacie i nie idzie juz dalej przekrecic w lewo bo wadzi o skrzynie aparat zaplonowy( plastik na kable) a przekrecajac w prawo spadaja obroty. Co teaz?? nie mam lampy zeby ustawic te 6 stopni ustawiony na sluch brak podcisnienia na aparacie zaplonowym do przyspieszania zaplonu przy wyzszych obrotach. Wina skrzyni (za dluga)? czy moze jednak zaplon? czy moze jeszcze cos innego?
: 04 lut 2013, 06:07
autor: Lukaszbroz
Sprawdź czy to "T" (turbo) w ogóle pompuje jakieś powietrze. Zakładam, że nie.
Włącz silnik i ściśnij któryś wąż od dolotu blisko kolektora (spłaszcz go palcami) potem dodaj gazu lub niech ktoś Ci pomoże. Jeśli ciśnienie w wężu wyprostuje zagięty pod palcami przewód (trzymasz cały czas ręką) to turbo coś tam bije w przeciwnym wypadku masz źródło swojego problemu.
: 04 lut 2013, 08:24
autor: elektryk182
Kolego darek8701 mowa tu o silniku benzynowym czy diesla?W temacie masz 1.6 DT (ma być TD) a w poście piszesz o benzyniaku.
: 04 lut 2013, 10:17
autor: paw1131
darek8701, mówimy o silniku PM, Mono-Jetronic?
: 04 lut 2013, 11:25
autor: darek8701
Panowie
nie TD lecz DT silnik z b2 passata2 lub santany
stary byl PM mono motronik ale sie skonczyl i wstawilem takie cos z 85 roku
dodajac caly osprzet od PMa. Juz problem prawie rozwiazany na bezynce wkreca sie pieknie o ile 1,6 moze pieknie sie wkrecac. ustawilem rozrzad na "0" wyciagnolem aparat zaplonowy pletwe w silniku co kreci palcem przestawilem troszke i wstawilem znowu aparat. dzieki temu zabiegowi mam pelna regulacje zaplonu wtedy blokowala mi wtyczka przy aparacie o skrzynie. pokrecilem i jest juz lepiej bo na gazie nadal ma odciecie przy 3800 obr. i nie wiem czy krecic jeszcze czy jechac do gazownika..
ciekawe ile teraz moze miec koni standatr DT to 75koni ale na gazniku a teraz ma zalozony jednopunkt:D
: 04 lut 2013, 12:01
autor: Lukaszbroz
O kurcze ale kombinacja, to ty masz tylko dół od tego "klepaka" mam rozumieć. Zmyliło mnie określenie SWAP bo przecież dalej masz PM z innym dołem i tyle.
: 04 lut 2013, 18:35
autor: darek8701
nie no mam teraz blok i glowice 1,6 DT reszta od PM zreszta juz problem prawie rozwiazalem:D ustawilem wszystko na znaki tzn rozrzad wyjalem aparat zaplonowy i pletwe co porusza palcem troche przestawilem nie tak jak w temacie
https://audi80.pl/80-b4-abk-znak-na- ... t35606.htm tylko troche pod skosem wsadzilem aparat ustawilem znak na aparacie rowno z palcem i skrecilem. Dalo mi to regulacje konta w obie strony bo wczesniej blokowala mi wtyczka o skrzynie. Pokrecilem troche i na benzynce super jezdzi wkreca sie i ma moc natomiast na gazie maodciecie przy 3800obrotow i teraz nie wiem czy ustawiac jeszcze zaplon czy zostawic i jechac do gazownika.. nie mam lampy stroboskopowej wiec ustawiam na sluch i na czuja a ponoc gaz musi miec inne przyspieszenie zaplonu nioz benzyna jak ustwie ze wkreca sie na gazie to znowu na benzynie nie jest dobrze.. bledne kolo bez lampy
: 05 lut 2013, 00:37
autor: paw1131
Ustaw optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu przy pomocy lampy stroboskopowej na benzynie. Dopiero jak auto idealnie chodzi na benzynie, można wziąć się za LPG.
Według mnie jak dobrze ustawiłeś na benzynie na znaki to problem nie będzie tkwił w zapłonie, lecz w samej instalacji gazowej.
: 05 lut 2013, 06:00
autor: Lukaszbroz
darek8701 pisze:nie no mam teraz blok i glowice 1,6 DT reszta od PM ....
Głowica od DT ? jak zamontowałeś świece zapłonowe do tej głowicy?
: 05 lut 2013, 08:21
autor: darek8701
kolego Lukaszbroz nie myl silnika (diesel)1,6 TD z (benzyna)1,6 DT!! a jeszcze jedno jak przygazuje na luzie to kiedy spadaja obroty zatrzymuja sie na chwile przy 2 tys ze 2 sekundy trzyma i dopiero spadaja do okolo 1000.
: 05 lut 2013, 13:12
autor: paw1131
Masz sprawne wszystkie rurki podciśnieniowe na gaźniku?
: 05 lut 2013, 13:48
autor: darek8701
nie mam gaznika mam monowtrysk wpiete wszytskie wtyczki jeden duzy waz podcisnienia wchodzi w niego i wychodza chyba tylko 2 do filtru powietrza otwieranie i zamykanie klapki zeby powietrze cieple lapal a po rozgrzaniu juz normalne
: 05 lut 2013, 14:40
autor: paw1131
darek8701 pisze:nie mam gaznika mam monowtrysk
Jaki masz układ wtrysku benzyny?
: 05 lut 2013, 17:30
autor: darek8701
mono motronik ale juz zaplon ustawiony i jest super
: 05 lut 2013, 18:33
autor: paw1131
Czy podczas ustawiania zapłonu odłączyłeś podciśnienie od siłownika podciśnieniowego rozdzielacza zapłonu i zaślepiłeś?