Strona 1 z 1

[B4 ABK] Jaka powinna być rezystancja szarego czujnika temp

: 06 lut 2013, 15:38
autor: winiar
Jak w temacie mógłby ktoś mi podać rezystancje tego czujnika jak jest silnik zimny i ciepły?

: 06 lut 2013, 23:59
autor: paw1131
Już podaję informacje, ostatnio u siebie sprawdzałem, więc pewne na 100%.

Rezystancja szarego czujnika temperatury w audi 80 b4 jest następująca:
*na zimnym silniku - 2,31k omów(odczyt wykonany przy temperaturze zewnętrznej 3 stopni celsjusza),
*na ciepłym silniku - 130 omów(temperatura 90' C, po wyłączeniu się wentylatorów chłodnicy)

Nie pomyl się w odczycie, za wartością na zimnym silniku jest k(kilo), czyli 10^3.
Wartości mogą się nieznacznie różnić.

Podaj jakie Ty uzyskałeś to zweryfikuję czy są dopuszczalne.

Mam nadzieję, że pomogłem.

: 07 lut 2013, 07:44
autor: winiar
U mnie przy 90 stopniach jest 103 om a na liczniku pokazuje mi 110 stopni. Na zimnym nie sprawdzałem jeszcze.

: 08 lut 2013, 19:08
autor: paw1131
winiar pisze:na liczniku pokazuje mi 110 stopni
Mam nadzieję, że silnik nie ma 110 stopni.

Skąd wiesz kiedy silnik ma 90 stopni, skoro wskaźnik pokazuje aż 110?

[ Dodano: 2013-02-08, 19:59 ]
Czy ktoś z forum może się wypowiedzieć, jaką ma rezystancję na szarym czujniku po pierwszym wyłączeniu się wentylatorów na chłodnicy(gorący silnik)?

: 09 lut 2013, 18:03
autor: winiar
Bo mierzyłem temperature termometrem w zbiorniku wyrównawczym a termostat sprawdzałm w garnku (też termometrem) przed założeniem.

: 09 lut 2013, 18:12
autor: paw1131
winiar pisze:termostat sprawdzałm w garnku
I jak zachowywał się termostat? Działał poprawnie?

: 09 lut 2013, 18:35
autor: winiar
Tak

: 09 lut 2013, 18:45
autor: Jarewa
paw1131 pisze:*na zimnym silniku - 2,13k omów(odczyt wykonany przy temperaturze zewnętrznej 3 stopni celsjusza),

*na ciepłym silniku - 125 omów(po wyłączeniu się wentylatorów chłodnicy)
A skąd to masz? bo ja mam inne dane
50st-288ohm
110st-38ohm

: 09 lut 2013, 20:52
autor: paw1131
Jarewa pisze:A skąd to masz? bo ja mam inne dane
50st-288ohm
110st-38ohm
Nie jesteś w stanie sprawdzić rezystancji szarego czujnika przy 110' C.

Pomiary wykonane przy użyciu multimetru, na 100% prawidłowe.

Jarewa, powiedz, jak uzyskałeś wynik 38ohm, w jakich warunkach wykonywałeś pomiar?

: 09 lut 2013, 21:00
autor: Jarewa
To są dane techniczne z Workshop Manual Electrical System edycja z 07.96 (serwisówka)
Obrazek

Tylko nie patrz co tam piszą bo jest jeszcze przelicznik VAG rzeczywistej oporności.

: 17 lut 2013, 00:54
autor: paw1131
Poprawiłem rezystancję szarego czujnika. Pomiary przeprowadzone na oryginalnym czujniku wolkswagen audi firmy ELTH o numerach: 053 919 501 A.

Termistor jest bardzo czuły nawet na zmiany rezystancji 0 1 ohm.
Idealne czujniki powinny posiadać rezystancję (130 +- 1)ohm przy 90' C.
W przypadku innych wskazań czujnik jest uszkodzony.

Pomiar wykonywany przy precyzyjnie wyskalowanym termometrze laboratoryjnym do 100' C.

: 17 lut 2013, 01:56
autor: Damianos1151
Siemka paw1131 ma 1000% racji.W moim ABT jest wszystko malina i rezystancje się pokrywają z paw1131 heh. <ok>

: 13 gru 2013, 16:51
autor: m@x1313
Odświeżę temat. Od kilku dni źle pokazuje mi temp silnika jest 90st a na wskaźniku około 70st. Dziwna te jest rezystancja 78 lub 283 mierząc na tych samych pinach a zamieniając bieguny na mierniku. Czyli wygląda że czujnik padł ?