Strona 1 z 1
[B4 ABT] wymiana uszczelki pod głowicą
: 07 lut 2013, 20:18
autor: matysns
Panowie poradźcie mi wymieniam uszczelkę pod głowicą bo wywala mi płyn przez wydech. Poradźcie co przy okazji rozbierania zrobić jeszcze auto kupiłem 3 miesiące temu i planuje przy okazji wymienić termostat pompę wody rozrząd olej filtr rolka napinacza. Co jeszcze poradzicie mi? szlif zaworów?
: 07 lut 2013, 20:25
autor: michal84
czy to napewno plyn ci wywala ? a nie skropliny ktore sie zbieraja w tlumiku?
: 07 lut 2013, 20:32
autor: matysns
nie bo ubywa płynu nie ma go w oleju a robi ciśnienie na wężach bo robią się twarde a jak odkręcę zbiorniczek to gazy się wydobywają wymieniona chłodnica na nową z węży nie cieknie. Mam jeszcze taki objaw jak strasznie parujące szyby ale nie zauważyłem wilgotnej wykładziny w okolicach nóg. A i strasznie kopci na biało
: 07 lut 2013, 20:45
autor: schack
jest zimno to normalne, że na biało kopci, mój silnik po remoncie przy ujemnej temperaturze chmury tworzy
Pierścienie, zobacz w jakim stanie tłoki są. A szyby to pewnie tragiczny stan filtra kabinowego.
: 07 lut 2013, 20:52
autor: matysns
filtra kabinowego nie ma sama kratka a co do kopcenia to ona nie kopci tak jak reszta aut tylko dużo bardziej. i przy -10 jak i przy +5 i sam mechanik kiedyś jak do niego podjechałem powiedział że uszczelka bo robi ciśnienie na wężach.
: 07 lut 2013, 21:00
autor: schack
aaa no to jak na + temp. też to uszczeleczka, przy +16 wiem, że w ogóle nie powinno być dymu ;P
: 07 lut 2013, 21:23
autor: damianek1234561
kolego obejrz dokladnie walek czy nie ma rys wymienic mozna szklanki trzeba uszczelniacze na zaworach glowice daj do sprawdzenia splanowania zawory tez daj do sprawdzenia obejrzyj tloki w jakim sa stanie a jak juz bardzo chcesz to i odkrec miske i wyjmij tloki i zmien pierscienie to tak przy okazji jesli chcesz i zobaczysz wtedy czy sa jeszcze slady po honowaniu mozesz wyczyscic pompe oleju i obejrzec panewki wiec w sumie taka generalke sobie zrobic zmien tez uszczelniacz na walku i wszystkie nowe uszczelki oczywiscie no i to chyba tyle plus to co ty napisales
: 10 lut 2013, 22:50
autor: olek70
matysns,
Po nagrzaniu silnika, węże będą twarde. Tak jest w tych układach chłodzenia. To nie Fiat 125p.
: 11 lut 2013, 07:14
autor: schack
Ja bym chyba wolal swapa na tdi roboc niz uszczelke wymieniac. Podobne koszta ^^
: 11 lut 2013, 17:20
autor: paw1131
matysns pisze:sam mechanik kiedyś jak do niego podjechałem powiedział że uszczelka bo robi ciśnienie na wężach.
W silniku ABT występuje rozszerzalność temperaturowa, która powoduje, że w układzie ciśnienie może wzrosnąć do nawet 1,5 bara. Twarde węże nie są wyznacznikiem zużytej uszczelki pod głowicą.
: 04 mar 2013, 23:38
autor: wilku142
Witam, u mnie podejrzewam uszczelke lecz nie jestem do konca przekonany a wiec tak: od jakiegos czasu czuje ze spalin kwaśny zapach gdy chodzi na LPG na PB nie sprawdzałem, powąchałem zbiorniczek z plynem chlodzącym i to był podobny zapach a nawet byc moze taki sam, plynu mi ubywa, ciezko stwierdzić ile i na jaki przeieg ale powiedzmy 1-1,5l na 1-1,5tys.km czyli na miesiąc ale jest tez droga rzecz ktora by przeczyła ubytkowi to gdy auto sie zagrzało do jakiejs temperatury (nie wiem jakiej bo mam problem z wskazówka temp. prawdopodobnie czujnik ale wyminiłem ten drogi ktory jest na 3 piny - bo tak stwierdzil mechanik po podłaczeniu pod kompa i sprawdzeniu miernikiem ze to on jest winien iz wskazówka raz pokazywała temperature raz nie ale po wymianie jest to samo i przymierzam sie do wymiany tego pierwszego czujnika) ale napewno silnik był rozgrzany bo z nawiewu leciało w miare cieple powietrze (mama tez problem z nagrzewnicą - bulgocze i chyba jest zatkana) leciał ten sam zapach lecz nie wyczuwam mokrej tapicerki by stwierdzic ze to nagrzewnica leje chyba ze wylatuje to gdzies indziej. Wiec jaki moze byc wniosek?
: 05 mar 2013, 07:01
autor: Pieterb
wilku142 pisze:(nie wiem jakiej bo mam problem z wskazówka temp. prawdopodobnie czujnik ale wyminiłem ten drogi ktory jest na 3 piny - bo tak stwierdzil mechanik po podłaczeniu pod kompa i sprawdzeniu miernikiem ze to on jest winien iz wskazówka raz pokazywała temperature raz nie ale po wymianie jest to samo i przymierzam sie do wymiany tego pierwszego czujnika)
to prawdopodobnie wina zimnych lutów w liczniku, a ten drugi niebieski czujnik podaje temperaturę do kompa silnika więc wymiana go Ci nic nie zmieni. Jest tu sporo tematów o tym poszukaj.
A co do reszty problemów to może koledzy bardziej obcykani Ci coś podpowiedzą.
: 05 mar 2013, 08:19
autor: damianek1234561
kolego przede wszystkim napraw ten wskaznik skoro bulgocze to moze byc ze plyn sie gotuje a przyczyn moze byc wiele pompa wody nie domaga termostat stoi uklad zapowietrzony nieszczelnosc albo tak jak mowisz uszczelka pod glowica trzeba znac temperature jaka osiaga silnik w jakim czasie to powie troszke wiecej
: 05 mar 2013, 12:38
autor: wilku142
termostar wymieniany nie dawno, a bulgoty słychac na zimnym silniku przez jakies 10 min od odpalenia. ok sprawdze co z tym wskaźnikiem jeszcze moze byc
[ Dodano: 2013-03-05, 23:57 ]
na korku jest masło, wymianiałem termostat to wymieniłem od razu plyn chlodzący na petrygo on jest zielony czy niebieski po 100km zrobil sie taki brązowy a na wierzchu zauwarzyłem pływają delikatne osady nie wiem jak je nazwac (Kożuch) ale taki cienki. jedynie co to to czy to moze prawdopodobienstwo przedostawania sie oleju na bagnecie nie widac zeby bylo wiecej oleju bo strasznie bierze od 1l do prawie 2l na miesiac czyli jakies 1tys km a jezeli go uzupelnie to nie widze albo nie potrafie rozroznic na nim plynu
[ Dodano: 2013-03-08, 01:21 ]
Sprawdziłem olej - czarniutki
płyn do chłodnicy - brudny, rdzawy i jakies osady ale jako taki przejrzysty a na silniku zadnych śladów wycieku oprocz oleju ale to mozliwe ze przez zle dolewanie oleju. jutro jade na sprawdzenie cisnienia w zbiorniczku płynu chl. i odłacze nagrzewnice bede wiedzial w 100% ale jak na razie fałszywy alarm a zapach plynu chł. w spalinach jest wtedy gdy chodzi na gazie na benzynie bardziej slodki