Strona 1 z 1

[ABT B4] na mrozie luzny rozrzad

: 10 lut 2013, 17:19
autor: STROKE
Witam,

pół roku temu wymieniałem rozrząd i wszytko ogolnie jest ok, ale jest coś co wczoraj zauważyłem. Po zdjęciu obudowy rozrządu pasek jest luźny na tyle, że można go przesunąć na górnym kole zębatym. Jak silnik złapie temperaturę wszystko wraca do normy naprężony jest jak fabrycznie tzn z oporem przekręca się o 90 stopni. Czy to jest normalne i tak ma być? Jak było ciepło pow 0st tego nie było wiadomo jest mróz i metal się kurczy ale czy napinacz też nie powinien regowac i cały czas napinac pasek bez wględu na temperaturę?

: 10 lut 2013, 18:32
autor: jaco80
Dziwna sprawa... Bo od niskiej temperatury raczej powinien się kurczyć. Rolka napinacza w tych silnikach jest przykręcona w jednej pozycji, nie skompensuje ona luzu o ile takowy się pojawi. Może pasek jakiś felerny? Albo mimo wszystko za słabo napięty?

: 10 lut 2013, 18:55
autor: STROKE
Pasek conti wg mnie najlepszy rolka nowa SKF a napiety był prawidłowo wg instrukcji, po pewnym czasie musiałęm go dociągnąć bo lekko się poluzował ale to normalne i do mrozów było cały czas ok Wczoraj zajrzałem i zobaczyłem taki luz. Jak znow przejechałem iles tam km to naprezenie nawet na ostygnietym jest ksiązkowe. Luz ten pojawia się jak ma dłuższy postój nie jeżdzony tydzien albo dłuzej, może to jest normalne.

: 10 lut 2013, 19:34
autor: LUPO
to na pewno nie jest normalne

: 10 lut 2013, 21:24
autor: Jarewa
jaco80 pisze:Rolka napinacza w tych silnikach jest przykręcona w jednej pozycji
Czy aby na pewno?

Masz do skontrolowania napinacz paska pozycja nr 19.
Obrazek

: 10 lut 2013, 22:11
autor: jaco80
A to przepraszam, myślałem że jest tak samo jak w PM.

: 10 lut 2013, 23:07
autor: STROKE
Masz do skontrolowania napinacz paska pozycja nr 19.


Jak go skontrolowac uważasz, że jest padnięty?

: 11 lut 2013, 02:50
autor: paw1131
Sprawdź napinacz.

: 11 lut 2013, 06:22
autor: Jarewa
Jak go skontrolowac uważasz, że jest padnięty?
Może padnięty może źle przykręcony, któż to wie bez oględzin się nie dowiesz a on odpowiada za ciągłe napięcie paska.

: 11 lut 2013, 19:12
autor: STROKE
Jest dobrze przykręcony ale moze zaczyna powoli siadać na razie nic sie nie dzieje ale mam to pod kontrolą> Słyszałem, że niektórzy wywalają te napinacze i wstawiają tak jak we wczesniejszych modelach audi 80 i jest dobrze. Ja jestem zwolennikiem wszystkiego w ori. Czy możecie mi podać nr katalogowy napinacza hydraulicznego paska rozrządu?

: 11 lut 2013, 19:45
autor: olapiotr
048 109 479 A

: 11 lut 2013, 20:51
autor: STROKE
THX ;-)