Strona 1 z 3

[B4 ABT] Stukanie panewek

: 10 lut 2013, 17:54
autor: Liquid
Witam serdecznie. Mam problem z audi, a mianowicie non stop słychać stukanie tłoków tak jakby było za mało oleju. Dolałem 10-W40 do poziomu max a stukot nie ustępuje. W czym problem? Domyślam się, że może być to wina filtra oleju bo już bardzo długo nie był wymieniany. A i nie ma miesiąca żeby nie dolać 1-1,5 litra oleju..

: 10 lut 2013, 19:47
autor: sta44kr
W pierwszej kolejności należy mieć pewność co stuka tak naprawdę.
Jeśli miałoby to mieć związek z olejem i filtrem to bardziej stawiałbym na hydraulikę i zawory.
Stuka non stop? czy jak zimny? itp napisz więcej szczegółów

: 10 lut 2013, 19:51
autor: Liquid
Stuka non stop, czy to na zimnym czy to na rozgrzanym. Wyraźniej słychać podczas wciskania pedału gazu. Kiedyś sprawę rozwiązywała dolewka oleju..

: 10 lut 2013, 19:51
autor: bloku
Jeśli słyszysz stuk to raczej z trzech możliwych powodów:
:arrow: źle ustawiony rozrząd i zawór spotyka sie z tłokiem
:arrow: stukają panewki (intensywność będzie tym większa im się silnik zacznei dogrzewać)
:arrow: hydropopychacze zaworów (najczęściej na zimnymsilniku a jeśli jednostajnie to możliwe, że już umarły)

Nie mniej jednak...warto zbadać skąd dobiega stukot, czy silnik stracił moc, jak wygląda sprawa spalania oraz ile tego oleju dolewasz (na ile przejechanych km)

EDIT:

po tym co piszesz stawiam na szklanki (hydropopychacze)

: 10 lut 2013, 19:54
autor: sta44kr
Liquid pisze:Stuka non stop, czy to na zimnym czy to na rozgrzanym.Kiedyś sprawę rozwiązywała dolewka oleju..
Proponuję sprawdzenie ciśnienia oleju jak będzie ok to ściągnij pokrywę zaworów i obadaj hydro. Jak jest miękki to do kosza (choć to nie reguła niestety)

: 10 lut 2013, 21:58
autor: olek70
Witam.
Na początek trzeba się zastanowić nad tak dużym zużyciem oleju. Czy kopci na niebiesko? Jeżeli tak, to zużyte pierścienie i olej przedostaje się do komory spalanie, dlatego będzie kopcił. Jeżeli nie kopci, to do wymiany uszczelniacze zaworów i popychacze hydrauliczne. Dodatkowo trzeba szukać miejsc wycieku i co tu dużo mówić uszczelniać. Poza tym z pierwszego postu kolegi wynika, że kolega kiepsko dba o auto. Sorry, ale ja tak to odbieram.

: 10 lut 2013, 22:10
autor: Leo
wg mnie panewki powiedziały papa. Ktoś nie dbał o auto.

: 10 lut 2013, 22:13
autor: schack
Jak się nie wymienia oleju i filtrów to tak się kończy zabawa.

: 10 lut 2013, 22:25
autor: olek70
Leo,
Panewki mogą być zużyte, ale nie tłumaczą tak dużego zużycia oleju. Ja u siebie muszę mieć ponad pół miarki, bo inaczej pukają mi zawory.

: 10 lut 2013, 23:06
autor: Leo
opiłki z panewek w oleju robią za tarkę na gładziach cylindrów, a od tego to już prosta droga do zuzycia oleju.
Jeśli Ci stukają popychacze (nie zawory!) przy połowie stanu oleju, to sprawdź ciśnienie oleju manometrem, być może pompę szlag trafia, a być może popychacze do wymiany są.

: 10 lut 2013, 23:08
autor: Liquid
Auto nie kopci, także to raczej ta druga opcja. Panewki powiedziały papa? Tzn z jakimi kosztami muszę się liczyć? Mam nadzieję, że nie czeka mnie wymiana silnika.. A co do dbania o auto to przyznam niestety, iż jest w tym trochę prawdy. 80-tką jeżdżą na zmianę 3 osoby, nawet jak jedna dba to pozostałe dwie już nie.

: 11 lut 2013, 02:54
autor: paw1131
Liquid pisze:80-tką jeżdżą na zmianę 3 osoby, nawet jak jedna dba to pozostałe dwie już nie.
Biedna 80 :-(

Przed wymianą czegokolwiek namów kumpli, żeby przestali traktować audicę jak stary traktor.

: 11 lut 2013, 07:13
autor: schack
Widze jestes z lsw, trzeba bylo wpasc na spota wczoraj i by Ci ktos powiedzial co i jak. Jak nie dojdziesz co jest nie tak to daj znac na pw polece Ci kogos

: 11 lut 2013, 11:09
autor: karolas123
Panewy sie nie obróca jak jest choc troche oleju. Musiało by byc sucho zeby panewki poobracało.

: 11 lut 2013, 16:59
autor: paw1131
karolas123 pisze:Panewy sie nie obróca jak jest choc troche oleju. Musiało by byc sucho zeby panewki poobracało.
Przed wymianą panewek sprawdź pozostałe elementy silnika, ich stan, być może pozostałe elementy są tak mocno zużyte, że taniej wyjdzie Ciebie nowy silnik.

Sprawdź poziom ciśnienia sprężania(potocznie kompresję) na wszystkich cylindrach.