Strona 1 z 1

[B3 6A] Przewody WN, nierówna praca

: 13 lut 2013, 18:20
autor: krzysiek.ruski
Podejrzewam problem z przewodami WN, gdyż silnik nierówno pracuje na niższych obrotach. "Namacalnie" je sprawdziłem i nie kopią, rezystancja każdego z nich wacha się pomiędzy 5,2-5,9 kOm czyli wszystko niby ok ale gdy podniosłem jednego wkrętakiem i zbliżyłem wkrętak do masy to w bardzo małej odległości przeskakiwała iskra.
Czy to przebicie czy "zjonizowane powietrze" (jak twierdzi Sentech na swojej stronie www) w okół przewodu powoduje iskrzenie?
pomyślałem o założeniu na przewody peszla żeby zwiększyć izolację od otoczenia i jestem ciekaw czy pomoże...

: 13 lut 2013, 19:26
autor: paw1131
krzysiek.ruski pisze: rezystancja każdego z nich wacha się pomiędzy 5,2-5,9 kOm
Rezystancja jest OK.

Włącz silnik w nocy, zwiększ trochę obroty silnika i jeśli przewody nie są uszkodzone, to nie powinno nic iskrzyć.

: 13 lut 2013, 20:14
autor: Pieterb
krzysiek.ruski pisze:"Namacalnie" je sprawdziłem i nie kopią,
masz jaja chłopie jaja jak u teścia złapałem za przewód WN to przez pół godziny nie czułem ręki tak mnie je..ło.
Jak jak sprawdzałem to pożyczyłem od kolegi jeden i zmieniałem po kolei na każdym cylindrze no i na trzecim znalazłem przyczynę nierównej pracy.

: 13 lut 2013, 20:44
autor: paw1131
PieterB pisze:krzysiek.ruski napisał/a:
"Namacalnie" je sprawdziłem i nie kopią,
masz jaja chłopie jaja jak u teścia złapałem za przewód WN to przez pół godziny nie czułem ręki tak mnie je..ło.
Napięcie akumulatora wynoszące 12 V jest zwiększone w cewce zapłonowej do 25 000.....30 000 V.

Faktycznie, nie da się ukryć, że autor postu ma jaja <ok>

: 13 lut 2013, 20:58
autor: Pieterb
paw1131 pisze:Napięcie akumulatora wynoszące 12 V jest zwiększone w cewce zapłonowej do 25 000.....30 000 V.
no wiem

Dodam tylko że ja to zrobiłem przypadkiem i nigdy tego nie powtórzę.

: 13 lut 2013, 21:21
autor: paw1131
PieterB pisze:jak u teścia złapałem za przewód WN to przez pół godziny nie czułem ręki tak mnie je..ło.
Słuchaj się PieterB, teraz każdy kto przeczyta post będzie wiedział jakie należy zachować środki ostrożności.

Pomysł z podmianą jednego przewodu bardzo dobra <ok>

: 13 lut 2013, 22:54
autor: krzysiek.ruski
może nie było to zbyt mądre, ale nie takie rzeczy się robiło ;-) nie widać iskrzenia w ciemności, ale gdy się lekko czyt. aby-aby tyci-tyci uniesie przewód obojętnie który w miejscu gdzie dotyka masy to coś się tam lekko świeci ale nie kopie. nie mam skąd wziąść na podmianke... A co myślicie o peszlu np. fi8 ewentualnie o tym: http://allegro.pl/przewod-wysokiego-nap ... 88163.html ?

: 13 lut 2013, 23:21
autor: paw1131
krzysiek.ruski pisze:przewód obojętnie który w miejscu gdzie dotyka masy to coś się tam lekko świeci ale nie kopie.
Przewód ewidentnie do wymiany, izolacja nie wytrzymała próby czasu.

: 14 lut 2013, 19:25
autor: rafalaudi1
Ja cały cza jeżdzę na starych świecach bo nowe okazały się z pupy i przerywały. Cuda się zdarzają więc zawsze test musi być.
Polecam zwracać uwagę czy nie leje się olej z uszczelki pod pokrywą w miejscu mocowania przewodów WN.
Olej lubi rozpuszczać gumę przewodów WN i robić zwarcia.

: 16 lut 2013, 17:29
autor: krzysiek.ruski
góra silnika jest sucha bo niedawno przeszła poważny remont. Kupiłem ją na tych przewodach Sentech'a, a jakie one są stare to nie mam pojęcia. Żeby nie pakować się w koszty zamówiłem przewód WN Beru na lince miedzianej na metry, cena okazyjna więc nawet gdy nie pomoże to się znajomemu na warsztat motocykli opyli:)
Zarabiał ktoś z was końcówki na takie przewody?

: 16 lut 2013, 20:05
autor: rafalaudi1
mam gdzieś foto relacje - postaram się poszukac.

: 16 lut 2013, 22:09
autor: krzysiek.ruski
rafalaudi1 pisze:mam gdzieś foto relacje - postaram się poszukac.
Rozumiem że robiłeś to już? zdały egzamin takie samoróbki?

[ Dodano: 2013-02-21, 00:45 ]
Przewód WN w ilości 4m został "zakuty" na fajki :lol: Silnik pracuje równo, przewody kolejny raz sprawdzone namacalnie i wszystko gra. Tylko odcisków sobie narobiłem przy zaciskaniu końcówek <placze> ale warto było