Cześć
Sprawdź może najpierw czujnik olejowy 0,3(górny, brązowy kabelek) lub 1.8bar( na dole,biały kabelek). Nie są nawet drogie jeśli chodzi o wymianę zanim zajmiesz się pompą(to co pisałeś może być prawdopodobne). A tu patenty z książki jak i co:
• Gdy lampka kontrolna ciśnienia oleju (oraz ewentualnie dodatkowy sygnał alarmowy) włącza się przy włączonym silniku - natychmiast się zatrzymać!
• Natychmiast wyłączyć silnik i skontrolować poziom oleju. Jeśli poziom jest prawidłowy:
• Wyciągnąć przewód z olejowego wyłącznika ciśnieniowego 0,3 bara i pozostawić przewód swobodnie wiszący.Włączyć zapłon. Gdy lampka świeci się nadal,oznacza to zwarcie na przewodzie doprowadzającym,co jest niegroźne dla silnika.
• Wyciągnąć przewód z olejowego wyłącznika ciśnieniowego 1,8 bara i przyłożyć przewód do masy. Włączyć zapłon. Gdy lampka świeci się nadal lub nadal brzmi sygnał alarmowy, oznacza to uszkodzenie urządzenia sterującego względnie jego przewodów doprowadzających,co jest niegroźne dla silnika.
• Wyciągnąć przewód z wyłącznika 1,8 bara i pozostawić swobodnie zwieszony. Włączyć silnik i zwiększyć liczbę obrotów do ok. 2500/min.
• Po 2 sekundach powinna zamigać lampka kontrolna ciśnienia oleju i trzykrotnie powinien odezwać się brzeczyk.W przeciwnym razie uszkodzone jest urządzenie sterujące i należy je wymienić.
• Gdy świeci się lampka kontrolna lecz nie odzywa się brzęczyk, oznacza to przerwę na przewodzie biegnącym od alternatora do zacisku nr 61 (D+).
• Gdy świeci się lampka kontrolna i brzęczyk odzywa
• Najpierw należy zakupić właściwy olejowy wyłącznik ciśnieniowy - w kolorze białym lub brązowym (patrz tekst powyżej) - oraz nową uszczelkę
• Jeśli występują inne efekty niż opisano, istnieje podejrzenie,że nastąpiła przerwa w podawaniu oleju do silnika. Należy zlecić odholowanie samochodu!
• Być może uszkodzony jest jeden z olejowych wyłączników ciśnieniowych.Czasem wyłącznik ponownie zadziała,gdy porusza się jednym z języczków wtykowych wyłącznika.
• Gdy lampka kontrolna ciśnienia oleju pozostaje ciemna po włączeniu zapłonu:
• Najpierw sprawdzić bezpiecznik.
• Wyciągnąć przewód z wyłącznika 0,3 bara i przyłożyć go do masy: gdy lampka teraz zaświeci się, uszkodzony jest olejowy wyłącznik ciśnieniowy. Gdy lampka kontrolna nie świeci się, uszkodzony jest przewód doprowadzający lub sama żarówka.
• Zaświecenie się przy wetkniętym przewodzie w olejowy wyłącznik ciśnieniowy oraz przy obrotach rzędu 2500/min,oznacza to uszkodzenie olejowego wyłącznika ciśnieniowego 1,8 bara - pod warunkiem sprawnego smarowania silnika.
• Włączyć silnik i pozostawić na biegu jałowym, wyciągnąć przewód z wyłącznika 1,8 bar i pozostawić swobodnie zwieszony. Gdy włączy się lampka wraz z brzeczykiem, oznacza to przerwę na przewodzie biegnącym od zacisku nr 1 cewki zapłonowej (sygnał liczby obrotów) i od urządzenia sterującego.Powodzenia w diagnozie