Strona 1 z 1

[80 b3 1.8 PM] Nowe serwo

: 18 wrz 2007, 21:46
autor: Andrew^
Witam Szanownych Klubowiczow,
Jesli zle wybralem kategorie to przeprasam najmocniej :-)
Jakis czas temu okazalo sie ze musze wymienic serwo hamulcow aktulanie posiadam serwo lucas sredniaca 28cm, zakupilem juz jedno i niestety mialo 24cm a do tego bylo tak przezarte ze bylem zmuszony wywalic do smieci.
Teraz mam znowu okazje zakupic 24cm ale w dobrym stanie takze firmy Lucas.
Czy moge zastapic stare serwo tym 24-ro cm??
Czym sie roznia te serwa ??
Przy okazji chcial bym wspomniaec o tym iz chcial bym w nidalekiej przyszlosci zrobic SWAP mocniejszego motoru i nie chcial bym zeby okazalo sie ze to serwo ma gorsza wydolnosc hamowania.

Pozdrawiam,
Andrzej

: 19 wrz 2007, 02:51
autor: Plastman
Niestety nie udzielę Ci dokładnej odpowiedzi na Twoje pytanie, jednak postaram się przybliżyć temat. W tym mechanizmie nie ma specjalnej filozofii, siła wspomagania zależy od wielkości. No i oczywiście od dostarczonego podciśnienia, ale ten element przyjmijmy jako stałą. Zapewne stosowane były dwie różne pompy hamulcowe, jedna z mniejszymi tłokami do wersji o mniejszych średnicach tłoczków w zaciskach, druga do większych. To by tłumaczyło różne rozmiary serwa. Serwo 24cm zapewne będzie działać poprawnie, ale licz się ze zwiększeniem siły potrzebnej do uruchomienia hamulców. Z jednej strony lipa, z drugiej niezły pomysł ze względu na większą precyzję doboru siły hamowania. W końcu samochody wyczynowe nierzadko pozbawione są wspomagania układu hamulcowego, właśnie z powodu ułatwienia kierowcy precyzyjnego hamowania. Wszystko zależy od upodobań i ilości przejeżdżanych kilometrów. Ja robię trochę za dużo km żeby bawić się w utwardzanie hamulców, ale w samochodzie "weekendowym" na pewno bym spróbował.

: 19 wrz 2007, 22:45
autor: Andrew^
Panowie Pomocy !!! :-(