Strona 1 z 2

SWAP z abt na ace

: 20 lut 2013, 23:49
autor: Gregus512
Witam. szukalem na forum ale nieznalazłem. jestem szczesliwym posiadaczem audi 80 b4 92r 2.0 90km abt. dzisiaj myslałem nad swapem na silnik 2.0 140km. mam kilka pytan, jeżeli dacie rade to pomocy.
po pierwsze czy podpasuje mi skrzynia z abt? po drugie czy silnik ace jest sterowany przez ecu?(nie posiadam w swojej) po trzecie kolektory wydechowy(taki sam czy inny). I czy taki swap bedzie dobrym pomysłem. z silnikiem abt jezdze juz ponad rok i troche brakuje mu mocy. oryginalny przebieg to 228 783km. myslałem go zmienic bo slyszalem duzo o tym ace.
licze na odpowiedz a nie usuwanie tematu. szukalem, nieznalazlem wiec zalozylem nowy. z gory dzieki za pomoc. pozdrawiam.;)

: 20 lut 2013, 23:56
autor: sagem
Gregus512 pisze:po pierwsze czy podpasuje mi skrzynia z abt?
Podpasuje
Gregus512 pisze:po drugie czy silnik ace jest sterowany przez ecu?(nie posiadam w swojej)
ACE posiada, Twój też posiada.
Gregus512 pisze:po trzecie kolektory wydechowy(taki sam czy inny).
n
Inny.
Gregus512 pisze: I czy taki swap bedzie dobrym pomysłem
To będzie swap pt. " Z deszczu pod rynnę", czyli swap z kibla na kibel nr.2.

czy w 2.0 ace jest sterowanie wtryskiem elektroniczne czy na linke?

Na linkę.

: 21 lut 2013, 00:58
autor: Gregus512
w takim razie gdzie znajde u siebie ecu?

: 21 lut 2013, 08:49
autor: sagem
Gregus512 pisze:w takim razie gdzie znajde u siebie ecu?
Pod nogami pasażera, musisz zdjąć schowek.

: 22 lut 2013, 14:09
autor: Francis1982
Patrzyłem Sagem na Twoje przeróbki i jestem pod wrażeniem.

Co do swapa zostaje albo przeróbka na 1Z z dobrym softem i wtryskiwaczami (uwierz, będziesz zadowolony z Nm) lub ADR jak zrobił przedmówca.

Poza tym koledzy dobrze radzą. Z ABT na ACE to wycieczka z deszczu pod rynnę. I osprzęt do ACE jest drogi (dużo forumowiczów narzekało że ACE jest super ale drogi w utrzymaniu) jeśli chodzi o ori. A będziesz miał co wymieniać.

1Z to ok. 120-130 KM ale za to masz ponad 300 Nm. Co do ADR nie wiem ale dobry chips też swoje zrobi.

ABK ma 115 KM i zaledwie 157 lub 167 Nm. Masz porównanie.

: 22 lut 2013, 14:38
autor: VinCe
Francis1982 pisze:Co do ADR nie wiem ale dobry chips też swoje zrobi
no raczej nic z tego bo to wolnossak. a wykrzesanie z niego dodatkowej mocy według mnie jest nieopłacalne. bardzo małe przyrosty a duże pieniadze.

: 22 lut 2013, 16:19
autor: Francis1982
Przepraszam, może się pomyliłem w oznaczeniach. Chodziło mi o 1.8 T

: 22 lut 2013, 16:51
autor: YoGii
1.8T to AEB ale przegladajac forum napotkalem na podzielone glosy...jedni chwala taki swap drudzy sa jacys sceptyczni:) osobiscie nie swap-owalem wiec nie bede sie wypowiadal na ten temat:) ale z A4 tez jest mocniejsze 1.8T tylko nie wiem jakie ma oznaczenie a i w seri ma 180ps-ow tylko nie wiem jak jest pod katem przekladni czy siada P&P czy trzeba wiecej zezbic:)

: 22 lut 2013, 18:00
autor: Lichy
Ja też mam w swojej audi silnik ABT 90 KM i też zastanawiałem sie nad swapem na coś mocniejszego ale jak dotarło do mnie ile pracy i pieniędzy trzeba temu poświęcić to doszedłem do wniosku że narazie moc która jest musi wystarczyć, a swap może będzie gdy znajdzie się czas i pieniądze.

A jeżeli Ty nie jesteś przywiązany do swojej audi to może sprzedaj i kup nową z większym silnikiem. Ja w swoją zainwestowałem sporo pracy i nie zamierzam poświęcić jeszcze więcej :mrgreen:

: 23 lut 2013, 11:17
autor: Francis1982
Żałuję tylko że w B4 nie ma seryjnie 2.5 TDI R5. Silnik może nie najnowszej konstrukcji ale marzę o tym ustrojstwie od dawna. 140 PS i ponad 300 Nm bez chipsa. A ile jeszcze można by z tego wycisnąć? No i konstrukcja rzędowego silnika a nie V. Mniejsza masa i o wiele łatwiejszy w obsłudze (remont i rozrząd). Pompa na pasku i wtryskiwacze dwusprężynowe a nie j****ne pompowtryski (nasze paliwo).

Co do opinii lepiej sprzedać niunię i "zaopatrzyć" się w mocniejszy model. Chyba, że buda i reszta to igła i byłoby świętokradztwem to sprzedać.

: 29 mar 2013, 14:52
autor: szalejaz
Podpinam się pod temat, gdyz robie nietypowy, aczkolwiek podobnyt SWAP.
Do C4 na miejsce ACE wkładam z B3 6A ( sam słupek)
Nie pasuje mi tam łapa silnika od strony filtra oleju.
Jeśli ktokolwiek wie co można z tym zrobić(jaką inną łape zamontować, gdyz nie uznajemy spawania i innych tego typu przeróbek) bardzo prosze o kontakt. mailowy, lub szybciej tel 500368070, gdyz silniki czekaja u mechanika i nie wiadomo co dalej z tym zrobic.

: 29 mar 2013, 15:10
autor: !StaSiu
sagem pisze:To będzie swap pt. " Z deszczu pod rynnę", czyli swap z kibla na kibel nr.2.
Wypraszam sobie :-P To będzie swap z porządnego silnika na kibel jak już coś :mrgreen:

Gregus512 swapa możesz zrobić na każdy silnik jaki się podoba. Możesz nawet wsadzić RB28DETT jeśli tylko masz jakiekolwiek pojęcie na ten temat i pieniądze. W przypadku swapa na ACE, AEB czy inne V6 musisz się liczyć z przeniesieniem akumulatora w inne miejsce. Sam musisz wiedzieć czego chcesz. Czy tylko mocniejszy silnik czy silnik rozwojowy gdzie tą moc z czasem będziesz podnosił i czy też patrzysz na ekonomię. Osobiście odradzam silników na KE-Jetronicu ;-)

: 29 mar 2013, 20:35
autor: Pieterb
Gregus512, _uwaga

: 29 mar 2013, 21:03
autor: tomek83
!StaSiu pisze:Wypraszam sobie :-P To będzie swap z porządnego silnika na kibel jak już coś :mrgreen:
Racja, ABT jest bezawaryjny, tani w obsłudze, ma bezkolizyjny rozrząd - raczej nie można takiego silnika nazwać kiblem. To udana i dopracowana jednostka, a że ma mało mocy - w końcu to tylko monowtrysk.

: 05 mar 2019, 00:51
autor: BLUE 80B4
Witam podepne sie pod temat i zapytam jaka jest roznica pomiedzy blokiem abt i ace oraz da rade zalozyc głowice z abt na ace?