Strona 1 z 1
[B4 2.0E ABK] PROBLEM Z ODPALENIEM, STRZELANIE Z TŁUMIKA
: 28 lut 2013, 16:10
autor: sianio
Witam, posiadam B4 Avant z silnikiem 2.0E ABK. Dziś wydarzyła się przykra sytuacja, otóż po zatankowaniu paliwa chciałem odpalić Audi, lecz nie chciała załąpać. I do tego strzelała z tłumika, okrutnie strzelała. Aż się rozleciał... Moje pytanie jest takie, co mogło się stać? Jakie są tego przyczyny? Kable? Świece? Gaźnik? Proszę o jakaś radę, tak na szybko. Mechanika odwiedzę wkrótce.
: 28 lut 2013, 16:17
autor: KAROLEK22XX
świece kable kopułka palec dawno wymieniałeś.Wszystko było dobrze przed tym zajściem kolego ty nie masz gaźnika tylko wielopunktowy wtrysk
: 28 lut 2013, 16:23
autor: sianio
Byly wczesniej problemy z odpalaniem, ale tylko gdy bylo mocno mokro. Kabli i reszty nie wymienialem, zreszta to samochod brata jest. Dzieki za uswiadomieniez gaznikiem. Nie wiem zbyt wiele na ten temat. Wiec moze to byc wina kabili i reszty, ktora wymieniles?
: 28 lut 2013, 16:31
autor: KAROLEK22XX
kable od swiec wymień kopułke palec trzeba od czegoś zaczać szukać a popraw temat na [ABK 2.0 e] problem z odpaleniem strzały z tłumika bo inaczej poleci do kosza
: 28 lut 2013, 17:46
autor: audiktom
sianio, kopuła i palec do wymiany musowo, zciągnij i zobacz w jakim one są stanie na pewno przepalone, pewno przewody też by sie zdało ale to większy juz koszt. Po przez stary układ WN możesz właśnie mieć takie strzały i problemy z odpaleniem jak i również w dalszym oszczędzaniu na tym możesz wpakować się w dalsze koszty jak z tego powody strzeli ci przepływomierz. Może byc też coś z zapłonem ale chociaż byś odpalił pisz dalej ale tamto wymień jak nie było wymieniane.
: 28 lut 2013, 17:52
autor: Pieterb
audiktom pisze:możesz wpakować się w dalsze koszty jak z tego powody strzeli ci przepływomierz.
o ile już nie uległ uszkodzeniu.
: 02 mar 2013, 23:16
autor: Francis1982
Napisz czy masz LPG a jeśli tak to sekwencja czy coś starszego? Przepływomierz trudno uszkodzić na samym PB. Trzeba zdrowo przestawić zapłon albo mieć koszmarny układ zapłonowy, żeby wybuch poszedł w dolot
: 03 mar 2013, 02:07
autor: Artulino
Koledzy mam podobny problem, na stacje dojechalem bez problemow i nie bylo problemow wczesniej z silnikiem, po zatankowaniu probowalem opalic przez 10 minut i wreszcie strzal z tlumika, pozniej samochod przemowil i odpalil ale nie pracowal tak jak wczesniej, praca silnika bardzo glosna falujace obroty, nie zaobserwowalem innego koloru spalin, co to moze byc?? zaczalem sie zastanawiac czy na pewno benzyne zatankowalem
moje audi to ABK + lpg, gdy przelaczam na gaz praca silnika jest taka sama jak na pb czyli bardzo glosna falujace obroty, z silnika wydobywa sie stukot jakby korbowod walil o blok (odpukac!). Co moze byc przyczyna
: 03 mar 2013, 10:58
autor: maniek887
wygląda na to ze nie pracuje na jednym cylindrze . Odpal na benzynie i po kolei odłączaj na chwile wtyczki z wtryskiwaczy benzynowych i na tym na którym nie będzie zmiany w pracy silnika jest problem . Może to być któryś z elementów układu WN albo gdzieś coś na wiązce instalacji lpg .
: 03 mar 2013, 15:10
autor: Francis1982
Co do strzału ja kiedyś miałem tak:
1. był słaby układ zapłonowy (kable itp.)
2. Jak kręciłem dostało się mnóstwo paliwa do silnika (zalany) i tak też było z układem wydechowym
3. Strzał spowodował rozerwanie tłumika końcowego i stąd pewnie Wasza głośna praca.
4. Być może sonda oberwała z wybuchu ale to raczej mało prawdopodobne.
5. skoro obroty falują strzał poszedł również w dolot i do sprawdzenia szczelność dolotu. Czyli nerka (w głównej mierze ) do oblukania.
: 03 mar 2013, 16:00
autor: Przemo031
Ja mialem troszke podobna sytuacje w swoim drugim aucie...
Pojechalem na zakupy po powrocie auto juz nie odpalilo przed zgaszeniem dostal strzal w tlumik... po czym odpalilo bardzo ciezko i nierowno pracowalo chyba nawet nie trzymal wolnych obrotow bo bardzo falowaly...
Wykrecilem swiece i okazalo sie ze rozerwalo mi ta porcelane i przebijala iskra i to byla przyczyna usterki... ale tak i tak posprawdzaj kable, kopulke , palec czy nie sa zasniedziale.
: 03 mar 2013, 19:31
autor: audiktom
Chłopaki Przecież sprawny układ W Napięcia, wszelkie przewody gumowe związane powietrzem i dobrze ustawiony zapłon to podstawa w każdym silniku niema się co czarować jak ktoś jeździ i nie wymieni układu WN lub poizoluje jokoś tam pęknięcia starych węży gumowych to motor ma palić na tyk i pięknie pracować, Nie trzeba niestety czasem z przykrością ukłonić się do portfela i tyle a jeszcze przy LPG tym bardziej trzeba tego pilnować.
: 04 mar 2013, 21:12
autor: Artulino
SPrawa rozwiazana zalałem rope zamiast benzyny...skonczylo sie na szczescie na wymianie filtra paliwa, swiec i katalizatora bo rozsadzilo po strzale
: 05 mar 2013, 09:04
autor: Pieterb
to zamykam