Strona 1 z 6

[B3 1.6 pp] dziwne zachowanie w ukladzie chlodzenia:(

: 15 mar 2013, 21:56
autor: pablo89dg
Witam Panowie, zakladam nowy temat bo nie znalazlem konkretnej odpowiedzie:( chodzi mianowicie o to ze moje autko sie dziwnie zachowuje podczas kiedy silnik jest na wyzszych obrotach wszystko jest ok z nawiewow leci gorace powietrze, temperatura silnika w normie czyli 80 stopni(na tej kresce przed 90, zawsze tak mialem i bylo ok) a jak stane na swiatlach czy jakims postoju i silnik pracuje na luzie temperatura silnika wzrasta nie przegrzewa sie bo tylko max do 90 ale z nawiewow zaczyna leciec chlodne powietrze... jak dodam gazu temperatura maleje z nawiewow spowrotem leci gorace powietrze. Co moze byc przyczyna takiego zachowania ??
Prosze o pomoc i dziekuje z gory.



Przepraszam jesli temat jest nie tu gdzie trzeba nie wiedzialem gdzie go umiescic prosze o wyrozumialosc :-)

: 15 mar 2013, 22:05
autor: bartekj
Najpierw sprawdź pasek alternatora czy jest naciągnięty, jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie pompa do wymiany. Miałem to samo wystarczyło na szczęście pasek alternatora naciągnąć.

: 15 mar 2013, 22:10
autor: pablo89dg
pompa ma rok :-/ a moze byc to na przyklad zapowietrzony uklad?

: 15 mar 2013, 22:19
autor: bartekj
Masz racje może być zapowietrzony.

: 15 mar 2013, 22:26
autor: pablo89dg
jutro bede probowal odpowietrzyc i sprawdze ten pasek... i mam nadzieje ze to bedzie cos z tego:(

: 15 mar 2013, 23:31
autor: szaakaal
jutro bede probowal odpowietrzyc
co do odpowietrzenia to sie zgadzam...
a według mnie problem tkwi w tym że nagrzewnica może być zatkana.

: 15 mar 2013, 23:46
autor: pablo89dg
ze nagrzewnica zatkana ok ale czemu temperatura wariuje??

: 16 mar 2013, 08:01
autor: alus
a mi to wlasnie nie wyglada na zapowietrzony uklad, przeciez uklad sie sam odpowietrza po przejechaniu kilkunastu km, a zeby tak wariowalo to musialby byc spory stosunek powietrza do plynu, co raczej jest niemozliwe, stawiam raczej na pompe, a raczej na naciag paska lub slizgajace sie kolo pasowe pompy, bo wszystko by sie zgadzalo wedlug objawow, na wolnych obrotach jest mniejsze tarcie i sie uslizguje pasek, pompa tloczy mniej wody, nagrzewnica nie dostaje nowego goracego plynu a nawiew ja wychladza i leci chlodne powietrze. napisz co wyszlo

: 16 mar 2013, 10:38
autor: pablo89dg
wlasnie wrocilem od auta :) odpowietrzylem go ... a pasek wedlog mnie jest mocno naciagniety wiec ie naciagalem . jak sie przejade to zobacze czy cos dalo to odpowietrzenie i napisze:)

: 16 mar 2013, 11:30
autor: szaakaal
a płyn dostaje sie do nagrzewnicy? bo jak tak a wąż powrotu jest zimny no to bedziesz miał zatkaną ta nagrzewnice...

: 16 mar 2013, 18:01
autor: maly81
szaakaal pisze: a wąż powrotu jest zimny no to bedziesz miał zatkaną ta nagrzewnice..
w nagrzewnicy jest obieg grawitacyjny jak będzie zapchana to powrót też będzie goracy

: 17 mar 2013, 23:08
autor: pablo89dg
Panowie a co myslicie jak by wlac w ulad jakis srodek przedtkajacy podobno sa takie srodki?? dziwi mnie to jeszcze ze jak juz ta temperatura wzrasta na tym wolnym biegu to tylko do 90 stopni i maleje :-|

[ Dodano: 2013-03-17, 23:09 ]
co to znaczy ze grawitacyjny?:)

: 18 mar 2013, 12:33
autor: szaakaal
a sprawdzałeś te węże? jeśli wejściowy jest gorący a wyjściowy jest letni (zimny) to nagrzewnica jest zatkana bo ma mały przepływ...
zamiast jakichś płynów proponuje przedmuchać sprężarką ;-)
a o obiegach grawitacyjnych słyszałem tylko w inst centralnego ogrzewania tak wiec... (wtf)

: 18 mar 2013, 17:53
autor: pablo89dg
wydaje mi sie ze ten waz od akumulatora po lewej jest troche chlodniejszy nic ten po prawej

: 18 mar 2013, 20:49
autor: szaakaal
tu na zdj masz strzałką ozn wąż powrotny, zdejmij śmiało i tak jak pisałem wczesniej... przedmuchaj sprężarką... szybszy i tańszy sposob... daj znac co Ci wyjdzie po tym zabiegu
Obrazek[/img]