Strona 1 z 1

[BMW E46 318 M43] Szum, gwizd, wycie - osprzęt, ale co?

: 17 mar 2013, 10:10
autor: kojak85
Witam,
wiem, że to forum audi80, ale samochód to samochód stąd piszę tutaj jako, że wrosłem tutaj :)
Mam problem z E46. Mianowicie drażniąco piszczy któryś osprzęt lub/i napinacz paska wielorowkowego. Dźwięk nagrałem i zamieszczam link do filmiku. Może ktoś z Was przerabiał już w życiu podobny dźwięk w Audi, BMW lub innym pojeździe podobnie zbudowanym.

http://youtu.be/ATC9lv-VcZY

Dodam, że wymieniłem już pompę wody, jedną plastikową rolkę, tą przy alternatorze. W alternatorze wymieniłem łożyska, ale nie jestem pewny czy dobrze to wyszło bo nie jest za cichutki. Postaram się wrzucić dźwięk samego altka. Aha, i pasek też jest nowy. Próbowałem osłuchać elementy, ale podobny dźwięk dochodzi z alternatora i pompy wspomagania (są bardzo blisko i mają chyba jedno mocowanie do bloku więc szum może się rozchodzić).
Nadmieniam, że po zdjęciu paska od alternatora/pompy wody/wspomagania szumu nie ma.

Ma ktoś jakieś pomysły?

: 17 mar 2013, 18:08
autor: xman
Od jakiego momentu masz takie problemy? Wymieniłeś coś i tak się porobiło? Czy tak z dnia na dzień?

: 17 mar 2013, 18:27
autor: KAROLEK22XX
moze łożysko altka

: 17 mar 2013, 19:07
autor: GrocH69
xman

" Dodam, że wymieniłem już pompę wody, jedną plastikową rolkę, tą przy alternatorze. W alternatorze wymieniłem łożyska, ale nie jestem pewny czy dobrze to wyszło bo nie jest za cichutki "

może lewe powietrze?

: 17 mar 2013, 20:09
autor: kojak85
W zasadzie to ten gwizd pojawił się sam. Wymieniłem pompę wody, bo robiłem trochę z chłodzeniem, bo miałem wyciek z tyłu silnika spod plastikowego króćca. Pompę wody wymieniłem bo myślałem, że ten szum to ona i z przodu też troszkę ciekł, ale jak się okazało to z węża. Potem łożyska i szczotki w altku i przy okazji plastikowe kółko.
Dźwięk początkowo był słyszalny tak ok. 2500 obr a teraz to już nawet od 1500. Dziś na kanale wysłuchałem, że to chyba pompa wspomagania, ale co dziwne nie słychać charczenia czy pisku na skręcie - kierownica co prawda dosyć ciężko chodzi.
Ehh te BMKi, a zwłaszcza ich chłodzenie.

: 18 mar 2013, 08:57
autor: xman
Starym sposobem to sprawdź... weź stetoskop (to czym lekarz bada) i dostaw do pompy wspomagania i będziesz słyszał dokładnie ;)


Na mój rozum, jak wymieniłeś wszystko i nowy pasek dałeś... w sumie mogłeś go za bardzo niapiąć, po drugie jak za bardzo napiąłeś go to pompa wspomagania się odezwała. Miałem napisać ci to od razu ale stwierdziłem, że lepiej zapytać kiedy się to pojawiło... Sprawdź to i daj znać co i jak.

: 18 mar 2013, 15:28
autor: kojak85
Nie da się go za bardzo napiąć bo to jest wielrowkowy z napinaczem mechanicznym. Sam się napina. Osłuchiwałem pompę i też mi wygląda na nią, ale wcześniej tak samo wyglądało na alternator - dźwięk się rozchodzi dosyć paskudnie w tamtym miejscu. Też używałem stetoskopu :/

: 18 mar 2013, 19:38
autor: xman
Po mojemu pompa wspomagania... Bo na chłopski rozum skoro pompę wody i alternator w sumie naprawiłeś to zostaje ci tylko pompa wspomagania...