Strona 1 z 23

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

: 22 wrz 2007, 10:46
autor: WOJTEK26
Mam takie pytanie jak ustawić zapłon mając lampe bez mozliwości zmiany czasu błysku. Kąt prawidły wezme sobie z książki ale moje pyatnie jest takie czy coś jeszcze musze zrobić przed regulacvją i czy na kole zamachowym jest oznaczenie tego kata :?:

: 23 wrz 2007, 10:33
autor: krychu
Oznaczen stopni wyprzedzenia na kole zamochowym co pamietam to nie ma jest tylko jeden punkt "0", a ustawia sie wyprzedzenie na kole pasowym z przodu masz tam naciecie (lepiej wez sobie korektorem na bialo pomaluj) i punkt na plastikowej obudowie, jezeli nie masz regulacji kata zaplonu to pewnie masz wyprzedzenie 10 stopni na stroboskopie, szkoda ze nie masz regulacji.
Jak ci sie nie pali,muli czy stuka to od poniedzialku bede juz w Jeleniej i wlasnie mysle o kupnie lampy z regulacja kata wyprzedzenia.

P.S.
Jezeli sie myle to prosze mnie poprawic.

: 23 wrz 2007, 21:48
autor: czarekj
Na kole zamachowym jest kreska oznaczająca wyprzedzenie 6 stopni. Pamiętaj o zablokowaniu sterownika silnika i trzymaniu obrotów w zakresie 2000 - 2500.

: 23 wrz 2007, 22:00
autor: junakos
A w jaki sposób zablokować sterownik ?

: 23 wrz 2007, 22:15
autor: czarekj
Sterownik zablokujesz odłączając na włączonym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i przegazowaniu trzykrotnym powyżej 3500 obr/min. Można również zablokować sterownik przyrządem serwisowym VAG. Jak nie znasz całej procedury ustawiania to lepiej jedź do fachowca, który zna ten model silnika. Ustawienie zapłonu w tym silniku to nie bułka z masłem. Ostrzegam - wiekszość mechaników nie potrafi prawidłowo ustawić zapłonu w ABK.

: 23 wrz 2007, 22:19
autor: labek
Ale jesli masz czujnik spalania stukowego, to nic sie nie stanie jesli bedzie on troche do przodu, bo komp sam go bedzie cofal.

: 23 wrz 2007, 22:25
autor: Doc
czarekj, dobrze mówi.
Wiem, bo ustawiał mi w ABK zapłon. Po ustawieniu można podłączyć sobie VAGa aby wykasować ewentualne logi błędów, co również uczyniliśmy.

Ja podczas ostrego obciążenia motoru słyszałem granie. Po ustawieniu zapłonu auto chodzi jak powinno. Nic nie gra nic nie stuka, zbiera się jak jak szalone. Często po wymianie rozrządu mechanicy walną sie o jeden ząb i później są małe problemy.

: 23 wrz 2007, 22:29
autor: czarekj
Czujnik spalania stukowego nie jest od tego by korygował błędy w ustawianiu zapłonu dokonane przez mechanika. Po ustawieniu zapłonu bez zablokowania sterownika silnik nie będzie prawidłowo odpalał lub nie osiągnie maksymalnej mocy a ustawianie aparatu będzie przypominało zabawę w kotka i myszkę z punktem zapłonu.

: 23 wrz 2007, 23:21
autor: labek
Nie mowie ze jest od tego ze jest od korygowania, tylko ze jezeli nawet ktos sie o troche pomyli to od tego on jest zeby sie silnik nie ropadl.

: 23 wrz 2007, 23:49
autor: krychu
Czarekj, a w silniku ABT rowniez trzeba odlaczyc sterownik podczas ustawiania wyprzedzenia zaplonu ?

: 24 wrz 2007, 07:59
autor: WOJTEK26
Kurcze to chyba faktycznie pojade do jakiegos kumatego magika :mrgreen: żeby sprawdził i ewentualnie skorygował

: 24 wrz 2007, 08:16
autor: czarekj
arti029 pisze:hymm... zamierzam wymienić pasek rozrzadu i ustawić zaplon
ale widze ze beda jakies schody
Jeżeli przy zmianie paska rozrządu nie przestawisz żadnego z trzech kół chociażby o ząbek to zapłon powinien pozostać prawie niezmieniony w miejscu umożliwiającym normalną jazdę. Mimo to zalecam ponowne sprawdzenie i ewentualne skorygowanie zapłonu.

[ Dodano: 2007-09-24, 08:17 ]
krychu pisze:Czarekj, a w silniku ABT rowniez trzeba odlaczyc sterownik podczas ustawiania wyprzedzenia zaplonu ?
W silniku ABT nie ma takich komplikacji. Ustawiasz zapłon na silniku pracującym na wolnych obrotach.

[ Dodano: 2007-09-24, 08:23 ]
WOJTEK26 pisze:Kurcze to chyba faktycznie pojade do jakiegos kumatego magika :mrgreen: żeby sprawdził i ewentualnie skorygował
Zanim Twój mechanik przystąpi do regulacji zapłonu to zapytaj go czy zna całą procedurę ustawiania, żeby nie było tak że rozkręci aparat i potem będzie ustawiał na słuch. Tak nie można robić zwłaszcza gdy auto tak jak w Twoim przypadku jest zasilane również na LPG.

Kolejna uwaga! Nie dajcie się nabrać na widok z monitora testera diagnostycznego. Czasami mechanik włącza "planszę" z danymi nominalnymi na której jest podana przez producenta wartość 6 stopni, co nijak się ma do aktualnego stanu w waszym aucie.

: 24 wrz 2007, 08:28
autor: WOJTEK26
Mam taki warsztat że pracuja tam naprawde kumaci elektrycy ale zanim go oddam to jeszcze pogadam z nimi co i jak. Dobrze że sie zapytałem bo w książce pisze tylko o zwiększonej prędkości obrotowej przy sprawdzaniu ale nic juz o zablokowaniu komputera

: 24 wrz 2007, 08:39
autor: czarekj
Sterownik musi być zablokowany by nie przestawiał zapłonu na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego.
Jeżeli mechanik posiada przyrząd VAG to przed zablokowaniem niech sprawdzi w menu gdzie jest ta opcja.

Warto poświęcić troszkę czasu i ustawić zapłonik tak jak należy a wtedy silnk wam się odwdzięczy równa pracą.
Wybór wersji zablokowania sterownika Digifant zależy od roku produkcji auta i nie zawsze da się zablokować za pierwszym razem.

: 24 wrz 2007, 09:12
autor: arti029
a o co dokładnie chodzi z tymi 6 stopniami?
bo mam lampę do ustawiania i zamierzam sam sobie ustawić ten zapłon

a jeszcze jedno pytanie : skąd komputerek bierze informację o obciążeniu silnika bo mam cały czas problem z podskakującymi obrotami przy obciążeniu silnika

[ Dodano: 2007-09-24, 11:13 ]
jeżeli chodzi o ustawianie zapłonu lampą to nie lepiej ustawiać go według znaku na kole zamachowym(a nie nacięciu na kole pasowym) bo tam jest punkt zero i punkt do ustawienia zapłonu