Strona 1 z 1
[2.0E ABK] Dławienie podczas jazdy i szarpanie.
: 20 mar 2013, 17:19
autor: Reqq
Witam.
Mam problem z moim Audi 80 2.0e quattro ABk. Mianowicie dławi się podczas jazdy. Podczas odpalenia na zimnym silniku jest wszystko ok. Gdy samochód przekroczy ok. 30-40 stopni zaczyna się dławic. Gdy zrzucę bieg i znów wrzucę samochód jedzie poprawnie aż do kolejnej zmiany biegu, wtedy znów zaczyna się dławic i muszę kolejny raz zrzucić bieg i wbić go. Czy mógłby mi ktoś pomóż z tym problemem ? Wymienione wszystkie filtry, kable wysokiego napięcia, kopułka+palec, świece, cewka.
Znalazłem na forum to:
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-dlawi ... t60902.htm lecz nikt koledze nie odpisał ;( Identyczne objawy ;/
: 20 mar 2013, 19:06
autor: audiktom
Napisz czy wbijasz ten sam bieg czy następny i w tedy są mniejsze obroty więc jedzie dobrze, sprawdź regulator ciśnienia paliwa i przekaźnik 30 możesz przelutować może on coś tam szfankuje.
: 20 mar 2013, 19:17
autor: Pieterb
Reqq, _uwaga
jak już kolega wyżej napisał sprawdź przekaźnik 30 jest pod nogami kierowcy lub niebieski czujnik temperatury.
: 20 mar 2013, 21:08
autor: Reqq
Wbijam ten sam bieg. Jeżeli redukuje jest to samo dalej się dławi. Przed chwila jechałem z sklepu i samochód zgasł i nie chciał odpalić. Scholowałem go i na garażu doszłem ze nie ma iskry. Na głównym prądzie do cewki jest napięcie a z cewki do kopułki już nie ma. Czy to może być cewka wadliwa? Czy to jakiś inny problem ?
: 20 mar 2013, 21:53
autor: teko
Jeśli do cewki napięcie dochodzi, a już z niej nie wychodzi to cewka jest do wymiany.
: 21 mar 2013, 21:07
autor: Reqq
Po wymianie cewki samochód pali lecz dalej dławi się. Przekaźnik nr 30 sprawny czujnik temperatury wymieniłem. Ktoś ma jakieś pomysły dalej ?
: 22 mar 2013, 10:06
autor: audiktom
Sprawdziłeś ten regulator jak ci pisałem? na końcu listwy wtryskowej masz go zciagnij wężyk i zobacz czy w nim niema paliwa.
: 22 mar 2013, 19:44
autor: Francis1982
Wepnij się multimetrem w przewód sygnałowy sondy.
Dla zimnego silnika sonda (uszkodzona) może wskazywać bogatą mieszankę. Jak silnik zimny to może i pójdzie. Ale w momencie osiągania temperatury roboczej dawka paliwa dla wskazań sondy jest o wiele za duża i stąd sławienie.
Jakbyś jechał na ssaniu było by tak samo.
Prawdopodobnie sonda do sprawdzenia.
Ustawiasz miernik na zakres 2000 mV i sprawdzasz, czy w ogóle wskazania się zmieniają. Jak stoi na 0.5 V (zwykle tak pokazuje jak sonda jest uszkodzona) to sonda do wymiany. Ma skakać od 0,1 do 0,9 V.
Wpinasz między sygnałowy sondy (czarny) i masę (najlepiej aku).
: 23 mar 2013, 06:46
autor: Reqq
Sprawdzę dziś popołudniu ten regulator i sondę. Dam znac później o postępach ;]
: 23 mar 2013, 14:29
autor: m_an_ie_k
sprawdź sondę, ew poprowadź dla niej dodatkowa masę, czasem się zdarza, że ją "gubi"
: 23 mar 2013, 21:24
autor: Reqq
Dzięki koledzy, w moim przypadku to była sonda i regulacja przepływomierza bo gaz z niskich obrotów dostał wystrzału. Ale już śmiga jak rakieta.
: 24 mar 2013, 00:01
autor: dlubek
witam
[ Dodano: 2013-03-24, 00:13 ]
mam podobny problem z tym ze mam silnik 2.0e ale ktos przerobke wstawil zminil mu kompa i wstawil mono wtrys pomocy na benzynie odpala i gasnie
: 24 mar 2013, 12:01
autor: Francis1982
dlubek pisze:witam
[ Dodano: 2013-03-24, 00:13 ]
mam podobny problem z tym ze mam silnik 2.0e ale ktos przerobke wstawil zminil mu kompa i wstawil mono wtrys pomocy na benzynie odpala i gasnie
Jedyne co możesz na razie poszukać o problemach to w tagach wpisać [B4 ABT]. Monowtrysku nie znam więc nie pomogę.
: 25 mar 2013, 00:01
autor: dlubek
francis dziki bede szukal nadal nie poddam sie tak latwo jak poprzedni wlasciciele samochodu .pozdro