Strona 1 z 1

[b3 PM] Nie dochodzi paliwo.

: 29 mar 2013, 22:11
autor: Endorfina
Witam, jakiś czas temu wracając do domu moja b3 (1,8S + LPG 87r) straciła moc, chodziła na około 1000 obrotów, a po dodaniu gazu od razu gasła. Teraz nie odpala w ogóle. Paliwo z baku dochodzi, ale wtryski już nie podają dalej. Iskra jest, poza tym po wlaniu strzykawką paliwa odpala na chwilę. Gdzie mam szukać przyczyny?

Przepraszam od razu jeśli będę pytał się o banalne rzeczy w tym temacie, ale to moje początki z samochodami, z operowaniem kluczami nie mam większego problemu, bo nadal bawię się Jawami, ale Audi to inna bajka, więc proszę o wyrozumiałość ;)

Pozdrawiam Arek

: 29 mar 2013, 23:08
autor: tomek1982
pompa paliwa umiera ? podaje za małe cisnienie?

: 30 mar 2013, 09:52
autor: Endorfina
To co dziś zobaczyłem lekko mnie zdziwiło, w silniku są wtryski Boscha, kiedyś będą u mechanika zasugerował że mam silnik 2.0 a nie 1.8, posprawdzałem tabele z silnikami i latami produkcji, wtryski Boscha były montowane w b4, więc silnik chyba rzeczywiście był zmieniany i teraz mam pytanie, jak rozpoznać że to typ ABT/ABK? Znalazłem jedynie na głowicy numery, logo VW i Audi, i napis WWO, gdzie dokładniej powinienem szukać?

: 30 mar 2013, 10:02
autor: Pieterb
Endorfina, wrzuć fotkę może po rozpoznamy, u mnie na obudowie rozrządy jest nalepka na której jest napisane jaki silnik.

: 30 mar 2013, 11:45
autor: Endorfina
Właśnie sprawdziłem pompę paliwową, jest tak, że po podłączeniu na chwilę małego akumulatorka 12v pompuje paliwo bardzo szybko, wsadziłem wężyk w butelkę i nalałem ok. 0.7 litra żeby sprawdzić. Jednak w kablach które idą do pompy nie ma w ogóle napięcia. Pytanie które przychodzi mi na myśl to czy podczas kręcenia rozrusznikiem powinienem miernikiem złapać tam napięcie? Dodam, że nie pokazało się nawet 0.01.

Oto zdjęcia:
Możecie od razu powiedzieć od czego jest ta blaszana puszka, którą wskazałem?
http://zapodaj.net/57393be3609ff.jpg.html

http://zapodaj.net/0b5b46d04c1ec.jpg.html

: 30 mar 2013, 11:58
autor: Pieterb
Endorfina, obstawiam że Twój silnik to JN czyli wielowtrysk ke-jetronic, a ta puszka to sewo czyli wspomaganie układu hamulcowego.
Na bloku pod króćcem z czujnikami powinieneś mieć wybite!

: 30 mar 2013, 12:18
autor: Endorfina
OK, a co z tą pompą?

: 30 mar 2013, 12:23
autor: Pieterb
Nie pamiętam dokładnie ja to było w JN ale w skrzynce z bezpiecznikami powinien być przekaźnik od pompy paliwa chyba nr 208 i bezpiecznik 13.
https://audi80.pl/all-opis-bezpiecznikow-i-przekaznikow-vt120.htm

: 30 mar 2013, 15:10
autor: Endorfina
Poskręcałem przewody, podłączyłem mały akumulator do pompy i Audi odpaliło, ale nadal mam problem z brakiem napięcia w przewodach od pompki, sprawdzałem też bezpiecznik ale jest ok. Nie wiem jak sprawdzić czy przekaźnik jest OK.

: 30 mar 2013, 19:58
autor: marbaj
Na fotach widzę że masz LPG, więc musi być dodatkowy przekaźnik od pompy paliwa. Mogła też paść centralka i nie przełącza na paliwo. Na LPG odpala?

: 30 mar 2013, 21:04
autor: Endorfina
Nie mogę sprawdzić czy na lpg chodzi, bo nie mam nic a nic w butli ;/ a nie mogę podlaczyć pompy prowizorycznie, na krotko pod aku (z innym włacznikiem) Żeby podprowadzić chociaż na warsztat albo stacje po gaz? Odpalając na chwile było ok, ale mimo to boje się ze by się np nie spalila. Mam zdjecia dwoch przekaznikow, które mnie nie pokoją leciutko, są to przekaźniki 213 i 214, czy taki wygląd może o czymś świadczyć? Wyglądały jak by dostały temperatury, ale na plastiku nie ma śladu zmarszczeń, a może to po prostu leciutka rdza.

http://zapodaj.net/28bb743d6310e.jpg.html
http://zapodaj.net/f0612fe2c4ca3.jpg.html

[ Dodano: 2013-04-02, 08:58 ]
Cześć, autko chodzi, winny okazał się przełącznik benzyna/LPG. Dzięki za podpowiedzi.