Witam. Tak jak w temacie potrzebuje informacji gdzie ten króciec zaznaczony na czerwono powinien być podłączony??
Druga sprawa to za niskie obroty na zimnym silniku oraz pływające obroty ale tylko na zagrzanym silniku (od 30 do 70 st. wszystko jest o.k.)
I jeszcze jedno nie mogę znaleźć złącza vag. Szukałem w skrzynce bezpieczników oraz nad pedałami i nic tam nie ma.
: 31 mar 2013, 19:31
autor: Audi 80 Polska
Nie wiem czy to nie jest przypadkiem miejsce gdzie był podłączony silniczek krokowy. Jak się ma LPG to podłącza się go miksera gazu a tu pozostaje dziura. Druga opcja to mógł tu być podłączony filtr węglowy pochłaniający opary ze zbiornika.
Co do drugiego pytania to chyba w JN nie takiego złącza, zdejmij półkę i poszukaj pod nią bo może ktoś wypiął złącza z tej półki. I tak z tych złączy będziesz mógł co najwyżej odczytać kody błyskowe.
Re: [B3 1.8S JN] Co to za króciec??
: 31 mar 2013, 19:39
autor: LUPO
lysy_pelplin pisze:Witam. Tak jak w temacie potrzebuje informacji gdzie ten króciec zaznaczony na czerwono powinien być podłączony??
Druga sprawa to za niskie obroty na zimnym silniku oraz pływające obroty ale tylko na zagrzanym silniku (od 30 do 70 st. wszystko jest o.k.)
I jeszcze jedno nie mogę znaleźć złącza vag. Szukałem w skrzynce bezpieczników oraz nad pedałami i nic tam nie ma.
króciec ma być zaślepiony i wyczyść silniczek krokowy
: 31 mar 2013, 19:41
autor: Pieterb
LUPO pisze:wyczyść silniczek krokowy
w JN nie ma czegoś takiego jest za to zawór dodatkowego powietrza
: 31 mar 2013, 20:07
autor: lysy_pelplin
Zawór dodatkowego powietrza sprawny- po ściśnięciu przewodu spadają obroty. Jakieś inne pomysły??
A co z tym falowaniem?? Dziwne, że tylko na rozgrzanym silniku.
: 31 mar 2013, 20:31
autor: Audi 80 Polska
lysy_pelplin pisze:Zawór dodatkowego powietrza sprawny- po ściśnięciu przewodu spadają obroty.
Spadają ale i jednocześnie dalej faluje?
Jeszcze w JN jest coś takiego jak: Zawór dwudrożny układu zwiększania obrotów biegu jałowego. A przynajmniej tak twierdzi książka Regulują i naprawiam Audi 80, choć na dalszych stronach nie opisali tego ustrojstwa.
: 31 mar 2013, 20:36
autor: Pieterb
lysy_pelplin pisze:I jeszcze jedno nie mogę znaleźć złącza vag.
bo tam nie da się vag'a podłączyć ino wybłyskanie kodów pozostaje
aldi pisze:Jeszcze w JN jest coś takiego jak: Zawór dwudrożny układu zwiększania obrotów biegu jałowego. A przynajmniej tak twierdzi książka Regulują i naprawiam Audi 80, choć na dalszych stronach nie opisali tego ustrojstwa.
o właśnie o tym chciałem wspomnieć
: 31 mar 2013, 20:53
autor: lysy_pelplin
Obroty są niskie ale nie falują dopiero po pełnym zagrzaniu silnika tj ok. 80 st. zaczyna sie falowanie. Jak sprawdzic te kody?? Gdznie jest złącze??
Ten post już przeglądałem i wiem jak wygląda OBD ale u mnie go nie ma nad nogami kierowcy.
A co z tymi obrotami i falowaniem panowie?? Ktoś może miał taki przypadek??
: 31 mar 2013, 21:18
autor: Pieterb
A co z tymi obrotami i falowaniem panowie?? Ktoś może miał taki przypadek??
w tym nie pomogę bo ja takiego przypadku nie miałem ale np. słyszałem że sonda może robić takie cyrki
: 31 mar 2013, 21:25
autor: lysy_pelplin
A może wiesz jak najlepiej sprawdziż sondę??
: 31 mar 2013, 21:31
autor: Pieterb
lysy_pelplin pisze:A może wiesz jak najlepiej sprawdziż sondę??
no najlepiej to na oscyloskop ale i zwykłym miernikiem się da chodź nie zawsze to zależy od miernika najlepiej analogowym. I normalnie podłączasz woltomierz + do przewodu sondy i masa z silnika i heja. No w każdym razie ma oscylować od 0.1 do 1 V.
Bo sondę masz pewnie jedno przewodową przynajmniej u mnie taka była!
: 31 mar 2013, 21:37
autor: lysy_pelplin
Tak mam sondę jednoprzewodową. To może być przyczyna falowania na gorącym silniku. A co z niskimi obrotami??
: 03 kwie 2013, 10:16
autor: bobsley6
kolego ten przewod zaslepiony idzie do zaworu który znajduje sie po prawej stronie silnika zaraz pod kolektorem ssacym. A falowanie obrotów po wymianie sondy lambda sie nie pozbedziesz. Masz bardzo prozaiczny silnik i wymiana sondy lambda poprawi tylko dawke paliwa.... (nieznacznie ale poprawi). Jesli chodzi poprawienie obrotów w twoim silniku to przedewszystkim zakup sobie zmywacz (odtłuszczacz ) w sprayu. Rozgrzej silnik i psikaj na wsyztskie połaczenia przewodów , wtryski itp. Jesli zacznie sie dusic , zwiekszać obroty silnika ( jednym słowem reagowac na zwiekoszoną dawke czegos co sie pali ) tzn ze masz nieszczelnosc i musisz sie tym zająć. JEsli takowej nie a cały układ masz prawidłowo podłaczony to asz cos nie tak ze sterowaniem paliwa. tzn wtryski , regulator cisnienia itp.