Strona 1 z 1
[2.0ABT] brak wolnych obrotów, wtryskiwacz pyli/niepyli
: 02 kwie 2013, 21:37
autor: ruti
Panowie robie koledze taki samochód jak w temacie. Przewaliłem już w zasadzie wszystko.
1. pompa paliwa nowa
2. rozrzad nowy ustawiony poprawnie
3. cieśnienie sprężania
4. szczelność dolotu
3. palec/kopułka/świece
4. czujnik temeratury wymiana niebieski
Problem jest taki że silnik zapala i chodzi tylko kilka sekund i gaśnie. jak dodam gazu to chodzi ale muszę dodawać co chwile gazu. jak przytrzymam na równych obrotach powiedzmy 3000 obr to chwilkę chodzi i zaraz gaśnie jak nie dodam gazu. Z moich obserwacji wychodzi że wtryskiwacz jak trzymam mu równo gaz na wyższych obrotach to ładnie pyli stożkowo i nagle przestaje pylić i tak cały czas pyli-niepyli-pyli-niepyli. Jak są niższe obroty to od razu gaśnie. Co jest za to odpowiedzialne.
: 02 kwie 2013, 22:10
autor: szaakaal
Może masz zasyfiony układ paliwowy?
: 02 kwie 2013, 22:44
autor: ruti
Uklad jest czysty. Ewidentnie tak to wyglada jakby cos odcinalo wtrysk bo dzieje sie to cyklicznie
: 02 kwie 2013, 22:49
autor: szaakaal
a brałeś pod uwagę silniczek krokowy? może się zacinać...
: 03 kwie 2013, 07:06
autor: ruti
Jakby silniczek krokowy sie zacinal to raczej obroty by falowaly lub byly bysokie albo niskie a tu normalnie odcina paliwo albo wtryskiwacz na chwile
: 03 kwie 2013, 11:35
autor: szaakaal
zrób podmianę wtryskiwacza z innego ABT (jak masz możliwość) i zobacz jaki będzie efekt...
zresetuj komp żeby wykasować mapę wtrysku.
: 03 kwie 2013, 11:46
autor: Chillout
to wg tego co opisujesz wtrysk padł podmien i zobacz co bedzie jeszcze bym obstawiał przewody paliwowe lub co tez mozliwe ze pompka paliwowa w baku zaczyna robić spiecie i nie podaje paliwa tyle ile mu potrzeba zajrzyj do tego tez
: 03 kwie 2013, 18:46
autor: ruti
wtryskiwacz podmieniony i dalej to samo. Powyżej 4000 obr silnik chodzi normalnie. Poniżej zaczyna coraz bardziej przerywać a wolnych obrotów nie jest w stanie utrzymać bo gasnie. Czasami uda się że będzie falował. W momencie jak chce zgasnąc to wtryskiwacz już pyli ale silnik sie nie wybroni już z tego i gasnie. Dziś jeszcze pokrećiłem na pałę aparatem zapłonowym i kręcąc go w prawo silnik zaczyna mieć równe wolne obroty ale niestety na tym się kończy bo każde dodanie gazu powoduje strzał w monowtrysk. Zeby silnik wogóle chodził na niższych obrotach to musze mu cały czas dodawać gazu. Jak np trzymam pedał gazu na 2500 obr to słychac i widać jak wtryskiwacz pyli/niepyli/pyli/niepyli i tak cały czas. Nie sądze aby to było coś z pompa paliwa bo raz że nowa a 2 powyżej 4000 obr wydala więc paliwo dostaje
: 03 kwie 2013, 20:55
autor: Chillout
to może idźmy dalej w głąb elektryki komputer podmienić zobaczyć chociaż to by było dziwne żeby padł komp , podepnij sie vagiem pod sterownik zobacz tam co mówi audi
: 03 kwie 2013, 21:01
autor: szaakaal
do sprawdzenia przekazniki pompy paliwa itp w skrzynce bezpieczników...
sprawdz przewód gumowy silniczka krokowego który do niego wchodzi, moze byc tak mocno zasysany że plaszczy się zmieniając przekrój
: 04 kwie 2013, 09:12
autor: ruti
tez mi przyszlo do glowy ze moze byc to wina przekaźnika lub sterownika. Dziś dalszy ciąg walki. Panowie a który to przekaźnik pompki i gdzie on jest czy w skrzynce bezpieczników czy tam gdzie sławetna "30" w ABK
: 04 kwie 2013, 09:57
autor: Chillout
: 04 kwie 2013, 10:08
autor: ruti
ok. dzięki. jakoś mi się nie rzuciło to w oczy. A powiedzcie gdzie znajduje się sterownik silnika
: 04 kwie 2013, 11:07
autor: szaakaal
W większości komp silnika znajdował się za prawym schowkiem w kabinie, mniej wiecej pomiędzy przegrodą czołową a zespołem nagrzewnicy... zależy od rocznika auta.