Strona 1 z 1
[80 B3 2.0 E] Nie odpala w wilgotne dni
: 03 kwie 2013, 11:20
autor: zibi77
Witam. Mam problem gdy się zrobi mokro na dworze auto nie chce się uruchomić nawet gdy jest ciepłe. Nie ma problemu gdy odpalam pierwszy raz np. z rana do pracy ale gdy zgaszę silnik nawet po kilkunastu km nie chce zapalić :-x dopiero po ok 15-20 min jak gdyby nic się nie działo pali normalnie .Wymienione były : kable WN, świece, kopułka + palec .Gdzie jeszcze szukać? Nie ma reguły benzyna czy gaz. Jakieś sugestie?
: 03 kwie 2013, 13:01
autor: tadeuszm
Witam , sprawdź jeszcze generator Halla , może już swoje przeszedł .
: 03 kwie 2013, 15:05
autor: zibi77
sprawdzę halla bo po głowie mi chodziło ale nie wiedziałem że ma wpływ na te objawy <ok>
: 08 kwie 2013, 22:28
autor: krzysiek.ruski
To typowy objaw uszkodzenia generatora halla (gorący silnik nie zapala, skacząca wskazówka obrotomierza) odpal rozgrzej silnik, zgaś, świeca we fajke i prosto kablem WN do cewki i wtedy sprawdź czy jest iskra, jeżli nie ma to kontrolka do masy i dotykasz środkowego pina we wtyczne do halla. jeśli jest iskra to hall do wymiany na 100%.
Istnieje jeszcze możlwość wadliwej cewki zapłonowej. (jeśli będzie wilgotno, lub wpakujesz się w kałuże może łapać przebicie, także przy zmianach temp. w komorze silnika - zimna działa - ciepła nie)
najlepiej byłoby podłożyć sprawną na próbe gdy problem się powtórzy
: 09 kwie 2013, 09:05
autor: miron72
Zgadza się, może być cewka i jedyne sensowne sprawdzenie to podmiana na pewną. Pomiary cewki dają tylko część informacji, kompletnie niewystarczającą do jej zweryfikowania. Szybciej się ją wymienia niż Halla*, więc może jak jest pewna pod ręką od tego zacząć?
*w "Sam naprawiam..." jest też opis sprawdzenia Halla, może akurat coś powie, lecz nie ma jak podmiana na sprawdzony z innego auta, czy nowy.
: 09 kwie 2013, 16:00
autor: zborek_k-kozle
A nie jest tak, że na środkowy trzeba podać ze 2V ? Bo w tym momencie kiedy ma być iskra, to hall daje 2V . Czyż nie ?
: 09 kwie 2013, 21:50
autor: krzysiek.ruski
zborek_k-kozle, zawsze podawałem mase przez kontrolke i nigdy nie zawiodło (chyba że padł moduł, cewka)
: 10 kwie 2013, 15:50
autor: zibi77
Cewkę bym wykluczył bo iskra jest czy to zimno czy ciepło silnik również.Jeśli jest suche powietrze (mroźne dni i latem)problemu nie ma tylko gdy jest wilgoć.( zalanie cewki też raczej nie możliwe -mam podłogę pod siknikiem)A co do halla ,23 lata i 214 tys przebiegu (raczej prawdziwy)mogło zrobić swoje.Przyjrzę się hallowi
: 10 kwie 2013, 16:24
autor: miron72
Cewkę też bym wykluczył...przez podmianę
Zimno, czy ciepło -ok. Ale jak wilgoć nie ma. Niby wskazanie nie jest na nią ale jak sprawdzać to po całości. Wilgoć wejdzie na dach, do kabiny, wejdzie do dolotu i skrzyni korbowej, odmy. Może więc i zrosić cewkę.
Zacznij od halla jak wolisz, może faktycznie on. Ale pamiętaj, ze cewka raczej młodsza od niego nie jest
: 10 kwie 2013, 16:24
autor: zborek_k-kozle
Popatrz na niego i powiedz mu, że ma ostatnią szansę :mrgreen:
: 10 kwie 2013, 22:43
autor: zibi77
Zacznę od halla a tylko dlatego że kuzyn uśpił silnik od polo z identycznym aparatem zapłonowym ( zgadaliśmy się po czasie}. Do tego kupił jeszcze nowy.Jak nie będzie zmian to go mu oddam i rozejrzę się za cewką.Dam znać jak wymienię .Poczekam parę dni jak się cieplej zrobi bo mam dosyć grzebania w ten ziąb.Jakoś wytrzymam