Niestety to jednak nie to
Zamówiłem przewód do Vag'a zobaczę co komputer wskaże. Dziś jak odpaliłem na zimnym to przez kilka minut jak szyby skrobałem chodził równo i nie gasł a później obroty spadały aż w końcu zgasł a jak zgasł to po odpaleniu na biegu jałowym gasiło go dopóki się nie zagrzał.
Naczytałem się już na ten temat tyle, że mam głowę spuchniętą :shock:
Czy w tym silniku występuje przekaźnik nr 30 lub inny powodujący takie objawy tak jak w ABK? Może to jego wina? Z przekaźnikiem wycieraczek mam tak, że raz działają ok a innym razem nie wracają, może i tu ten problem występuje?
Czytałem też, że czasem czujnik temperatury pokazuje błędne wskazania i to może być przyczyna (ja swój sprawdzałem omomierzem). Co do czujnika temperatury to licznik pokazuje mi 70-80 stopni, kiedyś było więcej (ze 3 lata temu wymieniałem termostat) ale ogólnie to tylko w upalne dni było ok 90st.
PS. Przewody wymienione w zeszłym roku, świece 2 miesiące temu.
PS II. Dodam, że gdy skręcam na biegu jałowym to obroty spadają do 400 a gdy skręt jest gwałtowny to potrafi całkiem zgasnąć.
[ Dodano: 2013-04-11, 17:59 ]
Dziś podpiąłem pod Vaga. Pokazał mi 14 błędów w większości starych. Po restarcie pokazuje tylko standardowe przy przełączaniu na LPG (pompa paliwa 1259, i wtryskiwacze 1249-1252) reszta jest ok. Ale silnik chodził ładnie - muszę odczytać na zimnym.
Zauważyłem natomiast inny problem. Pokazuje mi temperaturę silnika 75-77st. Myślałem, że to termostat. Ale jak silnik osiąga temperaturę 77stopni włączają się wentylatory, które zawsze włączały się przy 90 stopniach
i zbijają temperaturę na 74 stopnie.
Włącznik na chłodnicy kiedyś już wymieniałem bo wentylatory chodziły non stop.
W związku z tym mam pytanie czy szary czujnik (3 pinowy) podający dane na komputer może bierze udział w ustalaniu mieszanki czy tylko ten niebieski (2 pinowy) :?:
Po wypięciu silnika krokowego zgłasza się błąd 1257 (przewrwa lub zwarcie do masy) czy gdyby silnik źle działał zgłaszałby błąd?
[ Dodano: 2013-04-11, 20:00 ]
Sprawdziłem na zimnym silniku chodził równo ale w pewnym momencie pokazał się błędy
64516 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY
2813 Nie znany kod błędu
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
czy uszkodzony czujnik może być przyczyną gaśnięcia? Może to mieć związek z tym ,że gaśnie przy skręcie? Czytałem też, że gdy czujnik wskaże błąd paliwa wyłącza pompę by nie zapowietrzyć układu. Ale u mnie to samo dzieje się na gazie.