Strona 1 z 1

[B4 ABK 2.0E] Stukający zawór do odpowietrzania banu

: 08 kwie 2013, 23:55
autor: Easyrider
Cześć,

mam dziwny problem.

Od pewnego czasu coś stuka pod maską. Tylko gdy silnik jest rozgrzany (pow. 70 stopni) i tylko gdy pracuje pod obciążeniem lub przy jeździe ze stałą prędkością, na każdym biegu i tylko w zakresie obrotów 1500-2500 (możliwe że powyżej też, ale ginie to w ogólnym hałasie). Stukanie jest takie samo na LPG i na benzynie.

Dodam, ze auto trzyma dobrze ciśnienie oleju (przynajmniej wg dodatkowych zegarów 2-5 bar, przyspiesza dobrze, ma stabilne wolne obroty - ogólnie jeździ dobrze.

Sprawa jest trudna do wykrycia, bo stukanie bez obciążenia (na wolnych) znika.
Stukanie (cykanie, terkotanie) jest rytmiczne, szybkie (tak na ucho z 5 Hz) i nie zależy od wzrostu prędkości obrotowej, dobiega z okolic schowka pasażera.

Dziś udało mi się namierzyć, że stuka elektrozawór pochłaniacza par paliwa, czy też zawór do odpowietrzania baku (nie wiedziałem nawet co to za ustrojstwo) - jest na zdjęciu.

Obrazek

Pytania:
- czy to ma stukać? Wiem, to elektrozawór ale czemu chodzi tak rytmicznie jak silnik krokowy?
- dlaczego słychać to w kabinie? nic przy tym nie robiłem, nie dotykałem (chyba...)
- jest na tym wtyczka elektryczna. Co się stanie gdy ją zdejmę? Będą błędy w VAGu?
- jak to właściwie działa i po co to jest?

Dzięki za pomysły i podpowiedzi.
Martini

: 09 kwie 2013, 18:15
autor: la222
to jest czujnik spalania stukowego

: 09 kwie 2013, 18:37
autor: Pieterb
Easyrider pisze:- czy to ma stukać ? Wiem, to elektrozawór ale czemu chodzi tak rytmicznie jak silnik krokowy ?
czy on ma stukać nie wiem, ja w kadżym razie swojego nie słyszę

: 09 kwie 2013, 19:20
autor: Easyrider
Dziękuję za odkrywcze odpowiedzi, la222 czujnik spalania stukowego znajduje się z drugiej strony silnika, przykręcony do bloku pomiędzy świecami, a że Pieter nie słyszysz, ciesze się.

Ja swój słyszę od niedawna stąd pytania w pierwszym poście.

: 09 kwie 2013, 22:05
autor: szaakaal
może to Cie coś naprowadzi... czytałeś? https://audi80.pl/80-b4-20-abk-cykan ... vt4013.htm

: 09 kwie 2013, 23:40
autor: Easyrider
Dzięki, to chyba faktycznie o to chodzi, ale nadal nie rozumiem istoty działania ani przyczyny tak głośnego stukania. Cały ten zawór jest w takim gumowym kołnierzu, jarzmie, które powinno chyba zapobiegać przenoszeniu drgań. Nie wiem... wymienić ten zawór?

: 10 kwie 2013, 10:37
autor: szaakaal
to wymień, zobaczysz jak bedzie... oby to drogie nie było :-/