Strona 1 z 1

[80 B4 ABK] brak mocy gdy się podgrzeje.

: 09 kwie 2013, 23:40
autor: mamooth
witajcie forumowicze!

mam problem, otóż tak jak w temacie, gdy tylko się delikatnie podgrzeje silnik auto zupełnie traci moc, dławi go, wydaje mi się, że dużo więcej pali (oczywiście mowa o bp). dodam, że wymieniłem rozrząd oraz przepływomierz, ale przed tymi zabiegami było tak samo. szukałem po forum, są podobne problemy, jednak nie identyczne. strasznie Was proszę o pomoc.

: 10 kwie 2013, 06:35
autor: Pieterb
mamooth, podpinałeś auto pod kompa :?: może to coś wyjaśni
brat miał podobne objawy które zaczęły się w czasie jazdy i po podpięciu pod kompa okazało się że sonda padła! zimne jeszcze jako tako jechało ale zagrzane już nie zupełny brak mocy!

: 10 kwie 2013, 11:08
autor: mamooth
podpinałem i niestety zupełnie nic. na blokach pomiarowych jedna wartość mi się nie podobała, ale była w jakichś dziwnych jednostkach, więc nie wiem co to było. dziś to rozszyfruję i spróbuję jakoś uregulować.

: 10 kwie 2013, 11:11
autor: Pieterb
czyli rozumiem że sonda pracuje oki
mamooth pisze:ale była w jakichś dziwnych jednostkach, więc nie wiem co to było.
zapodaj może pomogę

: 10 kwie 2013, 18:41
autor: Francis1982
Zapodaj może screny z bloków pomiarowych. Na jednym mogą być aż 3 grupy. No i jak sonda pracuje? Ma skakać od 0,1 do 0,9 V. Ja bym ją obstawiał. bo jak stoi to na pewno jest uwalona lub jej masa. Ale w większości przypadków zdycha sonda. Albo niebieski, tylko musiałby pokazywać 0 albo minus na Vagu.

: 10 kwie 2013, 20:37
autor: mamooth
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2013-04-10, 20:39 ]
prawie jak screeny. niestety na tym się kompletnie nie znam i nie potrafię się o tym wypowiedzieć.. znajomy powiedział mi,, masz to wstawić" więc wstawiam i serdecznie proszę o odpowiedzi.

: 10 kwie 2013, 20:47
autor: Pieterb
szkoda że nie zrobił logów :!: chociażby z pracy sondy
bo na 3 screenach z vag masz wartość 84 na jednym 83 jak dla mnie to pewnie wartość stoi co by oznaczało że sonda prawdopodobnie nie pracuje
polskiego vaga nie używam.


ps a mówiłeś że nie ma błędów ! a tu czujnik temperatury zdech :-P

: 10 kwie 2013, 21:16
autor: mamooth
dziś dopiero wyskoczył ;P a ten, co to są te logi? jak to zrobić?

: 10 kwie 2013, 21:23
autor: Pieterb
Obrazek

klikasz log i zapisujesz dane przez jakiś czas.
gropa 001 i logujesz


grupy od 000 do 006 tylko pojedynczo nie 3 na raz




no widzę że przepływka ma troszkę zawyżoną wartość

: 10 kwie 2013, 21:49
autor: mamooth
zauważyłem też że jest zapowietrzony układ chłodzenia! bo nie grzeje nagrzewnica. może to być ta kwestia, ze gdzieś jeszcze ukłąd jest zapowietrzony i czujnik wysyła błędne dane do ECU?

: 10 kwie 2013, 21:56
autor: Pieterb
mamooth pisze:ze gdzieś jeszcze ukłąd jest zapowietrzony i czujnik wysyła błędne dane do ECU?
raczej nie, no mogą być jakieś lekkie przekłamania ale nie aż takie aby wpływały na pracę silnika. Przynajmniej tak mi się wydaje!

: 10 kwie 2013, 22:26
autor: mamooth
rozumiem. a jeszcze prosiłbym o wytłumaczenie o co chodzi z tymi logami? czemu są one takie ważne w diagnostyce? i za co odpowiadają? jej, nie wiedziałem, że aż takie zielony jestem :D

: 10 kwie 2013, 22:36
autor: Pieterb
Ty zrobiłeś screena jest to tylko ułamek sekundy natomiast logi to zapis tych danych w czasie powiedzmy 30s.


taki przykład zapis pracy mojej sondy
Obrazek

: 11 kwie 2013, 11:06
autor: Francis1982
Sonda jest rzeczywiście podejrzana.

Teraz co do przepływki powinno być na wolnych od 12 do max 18% załadowania silnika. Pewnie zmęczona już sprężyna i trzeba by podciągnąć. A dlatego podaje się zakres ponieważ dla każdego silnika optymalny punkt pracy jest inny. Mi fajnie chodził na 17-18%. Ale to już trzeba by zrobić jak się ogarnie sondę.

: 12 kwie 2013, 12:47
autor: mamooth
panowie mam kolejne spostrzeżenie, które może coś rozjaśni. jak już zaczynają się cyrki po podgrzaniu, to jak jadę w taki sposób, że wrzucę jedynkę, dokręcę ją, wrzucę na luz czekając aż obroty spadną do "jałowych" i wrzucę kolejny bieg to auto idzie prawie normalnie i tak przy każdym biegu. w jaki sposób zmieni się praca silnika i czy pozwoli mi to pewnie stwierdzić, że sonda daje w tyłek, gdy ją odepnę?

[ Dodano: 2013-04-14, 22:24 ]
i kolejna rzecz.. otóż, odpiąłem czujnik temperatury (niebieski) auto chodzi tak jak powinno, więc go wymieniłem. założyłem nowy czujnik i co? i nic... :(