Strona 1 z 2

[2.0 ABK] Audi 100 C4 problem

: 15 kwie 2013, 17:18
autor: Zahar
Witam. Audi 100 C4 z silnikiem 2.0 ABK + LPG. Na gazie auto jedzie bardzo fajnie. Na PB przy 2 tyś rpm silnik dławi się, szarpie, nie wkręca się powyżej 2 tyś pomimo pedału gazu do podłogi. Przy przełączeniu z LPG na PB powyżej 2 tyś rpm auto jedzie na PB dobrze, nie szarpie. Męczę się z tym problemem od 3 miesięcy, wymienione:
-świece
- filtr paliwa
- wtryski
- czujnik położenia przepustnicy
- sprawdzona przepływka
- nie mogę zlokalizować przekaźnika nr 30, w setce nie ma go pod kierownicą
Proszę o pomoc.

: 15 kwie 2013, 17:46
autor: andi77
Zahar, Podpinałeś auto pod VAG-a?

: 15 kwie 2013, 18:03
autor: Pieterb
Zahar, _uwaga


zastosuj tagi w temacie

: 15 kwie 2013, 18:33
autor: Zahar
VAG był podpinany, gdy brat wymieniał u mechanika wtryski. Mechanior powiedział, że są to jakieś drobne błędy. Dziwne, bo wciąż miga czerwona kontrolka z wykrzyknikiem, lecz to chyba coś powiązane z hamulcami. Czy instalacja LPG i jej elektryka może mieć coś związanego z szarpaniem? Gdzie w Audi 100 jest przekaźnik odpowiedzialny za sterowanie ecu?

: 15 kwie 2013, 19:23
autor: andi77
Zahar pisze:Czy instalacja LPG i jej elektryka może mieć coś związanego z szarpaniem?
A nie wywala błędu sondy lambda?
Zahar pisze:Mechanior powiedział, że są to jakieś drobne błędy
Po skasowaniu pojawiają się ponownie?

[ Dodano: 2013-04-15, 19:24 ]
Zahar pisze:miga czerwona kontrolka z wykrzyknikiem
Sprawdź poziom płynu hamulcowego.

: 15 kwie 2013, 22:36
autor: Zahar
płyn w normie. jutro podjadę na warsztat, niech podłączą VAG-a.

: 17 kwie 2013, 13:15
autor: m@x1313
wg. mnie sonda padła i pokazuje głupoty, miałem przypadek że sonda pokazywała ujemne wartości napięcia i silnik głupiał, brak mocy, szarpanie, nie wkręcał się na obroty, wykręciłem sondę i okazało sie że ceramika pękła, a sonda miała 3 tygodnie.
P.S. nie pisz dwóch tematów o tym samym
https://audi80.pl/c4-abk-zla-praca-n ... t79112.htm

: 18 kwie 2013, 11:43
autor: Zahar
a gdzie ta sonda się znajduje?dzisiaj wymieniałem olej i nie mogłem jej znaleść?

: 18 kwie 2013, 21:45
autor: m@x1313
Sonda jest w katalizatorze, vag powinien pokazać jej uszkodzenie, a wtyczka jest obok aparatu zapłonowego. Można ją sprawdzić miernikiem.

: 18 kwie 2013, 23:45
autor: Zahar
Jakie powinno być napięcie na wtyczce?

: 18 kwie 2013, 23:50
autor: m@x1313
Na czarnym kablu na pracującym silniku na jałowym biegu napięcie powinno się zmieniać jak sinusoida między 0-1V w praktyce jest to między 0,2V do 0,8V. Jeżeli napięcie będzie stało w miejscu to sonda do wymiany.

: 20 kwie 2013, 07:52
autor: la222
wyglada to na uszkodzony przeplywomierz powietrza, pow 3 tys klapka sie przycina.

: 20 kwie 2013, 15:40
autor: Zahar
Napięcie na sondzie 13,50 v i stoi w miejscu.

[ Dodano: 2013-04-20, 15:43 ]
Dziwna rzecz sonda znajduje się przed katalizatorem z 10 cm w stronę silnika.

: 20 kwie 2013, 18:49
autor: Pieterb
Zahar pisze:Napięcie na sondzie 13,50 v i stoi w miejscu.
to dobrze bo to zasilanie grzałki sondy pewnie sprawdziłeś
A musisz sprawdzić jeszcze napięcie na kablu sygnałowym :!: tak jak pisał m@x1313,

: 01 maja 2013, 15:11
autor: Zahar
Dzisiaj zauważyłem, że w skrzynce przekaźników znajduje się tylko białe gniazdo do komputera,czy tam nie powinno być też czarnej wtyczki?