Strona 1 z 6
[B4 ABT] ustawienie zapłonu
: 25 wrz 2007, 10:36
autor: MartiZarecki
Witam serdecznie.
Chcialbym sie dowiedzieć o sposób ustawienia zapłonu w silniku ABT (jaki ustawić kąt wyprzedzenia) i czy w tym silniku wystarczy regulacja na wolnych obrotach i kręcenie aparatem?
Silnik zasilany jest LPG.
Podpowiedzcie również jaką ustawić przerwę na świecach pod LPG (świece 1 elektrodowe)
Z góry dzięki za podpowiedzi
: 25 wrz 2007, 10:41
autor: Danek
Witam.
Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia się na 6*, robi się to tylko na wolnych obrotach kręcąc aparatem.
Co do świec to mają być takie jak zaleca producent, nie kombinuj z modyfikowaniem przerwy, bo przedobrzysz. O świecach już był niedawno wątek i były tam podane typy świec różnych producentów do tego silnika, poszukaj.
: 25 wrz 2007, 11:08
autor: MartiZarecki
Dzięki za odpowiedź
: 22 maja 2008, 20:54
autor: adam28k
Witam.Kolega kupił sobie lampe stroboskopową i chcielismy sprawdzić ustawienie zapłonu w jego audi(też ma ABT+LPG)Nie mogłem sprawdzic u siebie jak to jest bo żona mi auto zabrała :mrgreen:a sam u siebie lampą nie ustawiałem ale do rzeczy:Na kole zamachowym są 2 znaki "0" i jakies 2-3cm dalej jest"I"(wcięcie)Co ma być widoczne w okienku i w którym miejscu przy błysku lampy(nie ma regulacji kąta).Rozumiem,że "0"to GMP tłoka a to"I"?Czy jest to może te 6stopni wyprzedzenia?Z góry dzieki za podpowiedzi.Pozdrawiam
: 23 maja 2008, 21:42
autor: mazi
pirwszy znak (0) wskazuje GMP, wyciecie to 6stopni
"0" na kole zamachowym 6stopni na lampie (prawidlowo ustawiony zaplon)
"0" na lampie "I" na kole zamachowym (prawidlowo ustawiony zaplon)
: 14 kwie 2010, 22:36
autor: marcinGD
Mam pytanie odnosnie ustawienia zaplonu, dzis zmienilem rozrzad, ktory jak sie okazalo byl zle ustawiony. Po zmianie i ustawieniu wszytskiego jak byc powinno wedle znakow teraz mam wrazenie, ze trzeba podczas odpalania dluzej krecic zeby odpalil. Przy zapolonie nie bylo nic grzebane podczas dzisiejszej wymiany, ale chyba jezeli rozrzad byl zle ustawiony to zaplonem moze ktos wczesniej tez sie bawil, korygowal nim te ustawienie i dlatego mam takie wrazenie?
: 15 kwie 2010, 08:45
autor: Kokolino
Jak nie ruszyłeś ustawień względem siebie kół rozrządu na wale i na wałku pośrednim to nie musisz ustawiać gdyż nie zmieniło to ustawienia aparatu względem koła zamachowego. Natomiast jeżeli nie masz pewności bądź tam sie coś zmieniło to trzeba ustawiać zapłon. Tak czy inaczej to sprawdziłbym ten zapłon.
: 13 maja 2010, 11:38
autor: Pablo_SC
Pozwole sobie odkurzyć ten temacik, bo mam małe pytanko. Wymieniłem ostatnio silnik i ten nowy inaczej odpala, tzn. mówiąc obrazkowo
:
- wcześniej było "cyk, cyk, cyk, cyk -> bum", czyli odpalał jakby na 4, zawsze identycznie...
- teraz jest "cyk, cyk -> b-bu-bum", czyli jakby, na 2 (z półobrotu?
), tylko w momencie zaskoczenia zadrży, jakby minimalnie na ułamek sekundy się lekko przydławił i potem już jest normalnie. Czasami na starym silniku zdażyło mi się minimalnie za wcześnie puścić kluczyk przed odpałem i wtedy przy ponownym przekręceniu kluczyka tak właśnie odpalał.
Czy to niedobrze? Jak powinno być prawidłowo? Będę ustawiał zapłon i tak sobie myślę, że to może ma coś wspólnego?
: 14 maja 2010, 12:29
autor: LeeOne
Po remoncie silnika też mi tak odpalał tylko u mnie było cyk->bum przy mrozie -10 zeszłej zimy, sąsiadom aż szczęki odpadały, bo ich auta miały problemy ze startem. Po czasie "czas" odpalania zwiększył się nieznacznie teraz odpala 4x cyk->bum.
Wydaje mi się, że to kwestia układu NW i czystości silnika.
: 18 paź 2011, 22:37
autor: sadam
A jak to wyglada przy LPG? Na ile ustawić zapłon?
: 19 paź 2011, 11:59
autor: LeeOne
Zapłon mam ustawiony jak fabryka podaje na 6 stopni, nie wiem jaki kąt jest zalecany przy zasilaniu LPG i jakie są plusy i minusy. Może ktoś się podzieli tą wiedzą.
: 20 paź 2011, 13:55
autor: Key100l
U mnie jest coś koło 8 stopni i jest ok
Taki mały kompromis między lpg i benzin... <ok>
: 22 paź 2011, 11:48
autor: LeeOne
Ja coś słyszałem o 16 stopniach dla ABT z LPG, ale czy to prawda?
: 22 paź 2011, 16:33
autor: karolas123
Nie to nie prawda. 16 stopni to bardzo opóźniony zapłon i nie ma prawa działać poprawnie. Zapłon w ABT ma być ustawiony na 6 stopni. Jesli masz auto po 1992 roku jest to tym bardziej istotne, bo motronic posiada mozliwosc regulacji zapłonu. Żle ustawiajac zapłon zaburzasz prace kompa.
: 22 paź 2011, 19:36
autor: LeeOne
To się nazywa elektroniczne wyprzedzanie zapłonu (mono-jetronic ma podciśnieniowe)
W motronicu wystarczy zablokować kompa i ustawić kąt jaki się podoba.
Doczytałem, że dla LPG zaleca się dodać nawet do 5 st. do wartości fabrycznej.