Strona 1 z 2

[2.0 ABK] Proszę o kilka podpowiedzi

: 29 kwie 2013, 18:18
autor: tuberko
Witam jestem nowy i mam kilka pytań w sprawie 80 b4 kombi 2.0 115km
1. z czego jest zbiornik paliwa bo jest dziurawy i nie wiem czy łatać czy nowy?
2.czy da się i jak ustawić zawory w moim silniczku?
3.i na co zwrócic uwagę w tym modelu

: 29 kwie 2013, 18:28
autor: bloku
1. zbiornik najepiej wymienić i nie bawić się w łatanie - najbezpieczniejsza opcja.
2. w ABK są hydropopychacze czyli regulacja następuje hydraulicznie - jeśli stukają to czeka Cię wymiana - 8 szt x ok. 20 PLN/szt
3. stan silnika - stabilne wolne obroty, dynamika powinna być odczuwalna choć nie spodziewaj się urwania d...y, zawieszeniowo jeśli podczas przeglądu nic nie wyszło to powineneś jeszcze polatać. Blacharsko jeśli jest rdza to oznaka jakiejś przygody lub spapranej ingerencji lakiernika. Zwróć uwagę na podłogę pasażera czy nie jest mokro (uszkodzonona nagrzewnica przysprawi trochę problemów - do jej wymiany trzeba zwalić deskę).

W bagażniku masz wlepkę z kodami wyposażenia - zweryfikuj czy to nie jest jakiś ulep. To,że będzie więcej niż na wlepce to nie jest źle...może ktoś doposażał sobie jak wielu z nas tutaj.

: 29 kwie 2013, 19:20
autor: tuberko
tak tylko jaki tam jest zbiornik bo mogę kupić jakąś używkę ale są i plastiki i metalowe
Właśnie coś stuka jak ruszam takie klekotanie słuchać
obroty cały czas 900 na benzynie także git
do wymiany mam na 100 wahacz bo jak ruszam to strzela
a mokro mam ale cale lewa strona i kierowca i pasażer ale czego nie wiem??
a gdzie jest ten kod gdzie go szukać??

: 29 kwie 2013, 19:25
autor: BlackAngel
1. Zbiornik paliwa jest z tego co wiem metalowy. Lepiej nie łataj tego, tylko wymień na nieuszkodzony. Miejsce spawania będzie dużo bardziej wrażliwe na korozję, więc kiedyś możesz mieć powtórkę problemu.
2. Zaworów się nie reguluje. Ewentualne luzy eliminują popychacze, które wypełniają się olejem. Jeśli klepią, to albo do wymiany, tak jak kolega wyżej napisał, albo może być zbyt niskie ciśnienie oleju.
3. ABK jest bardzo wrażliwy na lewe powietrze, więc trzeba uważąć na uszkodzenia wężyków oraz wszelkich rurek powiązanych z dolotem powietrza. Poczytaj też o słynnym przekaźniku nr 30, gdybyś kiedyś miał różne dziwne problemy. Gdy będziesz chciał ustawiać zapłon, to w tym silniku jest inna procedura, którą znajdziesz na forum. Nie każdy mechanik ją zna. Ogólnie silniczek nie jest zły i jeśli się o niego dba, to będzie długo służył.

Przy skrzywionym wahaczu chyba nic nie strzela. Strzelanie przy ruszaniu może być od przegubu. Jeśli chrupie coś przy jechaniu prosto, to może być przegub wewnętrzny, a jeśłi przy skręcaniu, to zewnętrzny.
Jeśli masz mokrą podłogę, to musisz to sprawdzić zdejmując wykładzinę. Jeśli wyczujesz płyn chłodniczy, to będzie pęknięta nagrzewnica, a wtedy trochę roboty cię czeka przy jej wymianie.

: 29 kwie 2013, 19:35
autor: jaco80
No i przede wszystkim przeczytaj regulamin.

: 29 kwie 2013, 19:53
autor: tuberko
a co jeszcze może tam być z ta mokra podłogą??

: 29 kwie 2013, 20:01
autor: BlackAngel
Jeśli nie nagrzewnica, to może być dziura w podłodze, albo gdzieś przy grodzi i jak jest mokro to woda się tamtędy dostaje.

: 29 kwie 2013, 21:33
autor: Pieterb
tuberko, _uwaga

: 29 kwie 2013, 23:25
autor: tuberko
Jeszcze mam takie pytanko bo sam już nie wiem przy ruszaniu słychać takie dziwne stuki mi się zdaje że to zawory a mechanik ze panewki jak to można sprawdzić?? :cry:

: 30 kwie 2013, 11:26
autor: Francis1982
Panewki rzadko kiedy słychać podczas ruszania. No i skąd ten dźwięk dochodzi.

Panewki słychać na nieobciążonym (równa prosta V bieg 2000-2200 rpm) i starannym delikatnym operowaniu gazem staraj się je wywołać (próba utrzymania stałej prędkości).

Tymczasem jak masz pod górkę wrzuć III bieg i przy 1600 rpm daj pełny but. Jak usłyszysz klepnie zaworów to odpuść i wiesz, że zapłon zdecydowanie za wczesny lub czujnik spalania stukowego do wymiany.

Jeżeli silnik ma nieco nerwowe wolne obroty (jakby lekko trzęsie) to najprawdopodobniej zbyt wczesny zapłon.

: 30 kwie 2013, 18:39
autor: tuberko
już wszystko jasne to jest panewka bo ja obróciło dzisiaj właśnie!! :-x

: 30 kwie 2013, 18:51
autor: Francis1982
W Lubelskim powinieneś bez problemu znaleźć drugi silnik. Mi też kiedyś na wiosnę się obróciła. Nie ma sensu pakować się w remonty.

No chyba, że będziesz miał fundusze to jak silnik na wierzchu zrobić pierścienie, sprawdzić pompę oleju, wymienić panewki (wszystko nominał), uszczelki i simeringi i nawet możesz działać na 0W40. Jeżeli buda tego warta to śmiało licz kolejne 300 000 km lub nawet więcej przy odpowiednim szanowaniu. Wyjdzie niecałe 2000 przy własnej robocie (za wyjątkiem głowicy).

: 30 kwie 2013, 19:59
autor: tuberko
raczej bym wolał robić bo blacha w stanie idealnym tylko drzwi od kierowcy spód wyszła ruda ale to papierkiem malu malu i git.
A ma ktoś np książkę serwisową do tego modelu silnika??

: 01 maja 2013, 13:32
autor: Francis1982
Strona Audi Centrum. Zarejestrować się i jest tam do pobrania.

: 03 maja 2013, 00:43
autor: tuberko
a niema nic w pl??