Strona 1 z 1

[2.0 ABT] nowa pompa paliwa cicho piszczy

: 30 kwie 2013, 20:30
autor: tomek83
Dzisiaj wymieniłem pompę paliwa na nową - oryginał Bosch ze sklepu e-autoparts. Silnik pracuje bez zarzutu - natomiast przy pracy pompy słychać ciche, ciągłe piszczenie.

Czy wg was coś z pompą może być nie tak ? Jaka może być tego przyczyna ?

I jeszcze jedno pytanie - za nic w świecie nie mogę z powrotem przykręcić tej czarnej dużej nakrętki na bak paliwa. Przy próbach przykręcenie nakrętka za nic nie chce "wejść" w gwint. Tak na oko gwint na nakrętce i na zbiorniku paliwa wydaje się ok. O co tutaj może chodzić ?

: 30 kwie 2013, 21:17
autor: BlackAngel
Może to wieczko, w które wchodzą węże nie siadło tak jak trzeba. Ono chyba ma jakieś nacięcia, żeby wchodziło tylko w jedną stronę. Jeśli nie wlazło na swoje miejsce, to nakrętka nie sięgnie gwintu i nie będziesz mógł jej nakręcić.

Piszczenie może być spowodowane właśnie tym, że nie jest dokręcona ta nakrętka. Może też być spowodowane jakimś syfem, który się dostał do pompy przy wymianie.

: 01 maja 2013, 09:29
autor: tomek83
Dzięki za wskazówki. Dzisiaj mam fajrant bo sklepy pozamykane. Jutro jadę po nowe podkładki miedziane do węża paliwowego i skręcam całość - zobaczę czy piszczenie zaniknie. Przy skręceniu na starych podkładkach lekko niestety paliwo się sączy - musi tam być spore ciśnienie.

Co do syfu w pompie - starałem się działać sterylnie, wcześniej przed rozkręceniem całości przedmuchałem okolice tego wieczka kompresorem, żeby pozbyć się wszelkich syfów.

Przy wymianie pompy nie wyjmowałem tego głównego koszyka z baku - ale wyglądał na "czysty", więc nie chciałem bez potrzeby się z nim mocować.

Nawiasem mówiąc - wcześniej przede mną jakiś cymbał założył nieodpowiednią pompę i przymocował ją "trytytkami" do koszyka, bo latała luźno (była wymiarowo za mała i w ogóle nie miała tego wystającego ssaka wchodzącego w zagłębienie w koszyku). Naprawa wykonywana przez poprzedniego właściciela w ASO, jakby ktoś kiedyś chciał zachwalać - "a ja to jeżdżę do oryginalnego serwisu i mam zawsze dobrze naprawione".

Co do czarnej nakrętki - w książce Haynes'a dot. Audi A4 (mniej więcej podobnie to tam wygląda) udało mi się wyczytać że przy skręceniu należy zgrać strzałkę na tym białym wieczku ze znaczkiem Audi (cztery pierścienie) na nakrętce. Powiem szczerze że nie wpadłbym na to, szukałem jakiejś strzałki, kreski, itp.

U mnie koszyk pompy wygląda tak:

Obrazek

nie mam skrzydełek, tylko z góry na pompę przychodzi taka nasadka - która została przez ASO obcięta, bo nie pasowało do innej pompy :-x

Foto nasadki:

Obrazek

Ma ktoś pojęcie gdzie w/w element można kupić ? Nie ma na nim żadnych oznaczeń producenta ani numeru części (może były na odciętym kawałku). przez to że jest obcięty - nie dociska dobrze pompy.