Strona 1 z 1

[B4 ABK] zamiana na VW 2e

: 30 kwie 2013, 22:20
autor: sebag-no
Witam was! Szukałem...szukałem.. i nie znalazłem, a generalnie chodzi o to że skończył się mój ABK i postanowiłem go zamienić na VW 2e. Czy będą jakieś komplikacje z tą operacją?

: 01 maja 2013, 10:41
autor: dzikx
znaczy chcesz zmienić cały kompletny silnik ? Z vw tak ? tylko jakiego ? 2.0e to będzie jednopunkt tak ? Jak będzie z vw w którym stoi w poprzek to podstawę filtra oleju masz do wymiany. Dalej musisz sprawdzić czy są gwinty na bloku pod łapy ( teoretycznie to wszystko jest uniwersalne ale nie koniecznie, ja z audi tdi do vw wkładałem ) musisz zmienić sprzęgło ( zależy od jakiego modelu będzie silnik ). No i na koniec jak jednopunkt to instalacja i komputer, jak sam blok to twój osprzęt i tyle.

: 01 maja 2013, 11:07
autor: delik
sebag-no pisze:Witam was! Szukałem...szukałem.. i nie znalazłem, a generalnie chodzi o to że skończył się mój ABK i postanowiłem go zamienić na VW 2e. Czy będą jakieś komplikacje z tą operacją?
z montazem neiw iem jak ale np mailem keidys w abk przeplywke od 2e i wszystko gralo z tego cow iem to 2e vw= ABK oooo powinno ci ogaolnie pujsc bez wiekszych komplikacji

: 01 maja 2013, 12:04
autor: sebag-no
Bedę zmieniał kompletny słupek. W moim ABK panewka klepie... (wali) :-( Patrzyłem osobiście i w katalogu zamienników ABK 2e I ABD są w tej samej rubryce. Ten 2e co ja go chce to taki sam rodzaj wtrysku co ABK i 115 KM. Silniki zewnętrznie różnią się pokrywa zaworową. Sprzegło to wiem bo u mnie automat jest :-P filtr oleju są w tym samym miejscu. I właśnie czy cały osprzęt i komputer będzie oki. Logicznie mysląc uważam że tak.
Co wy o tym myślicie? :roll:

: 01 maja 2013, 15:43
autor: dzikx
nie no to ok. ale WAŻNE zwróć uwagę na to czy na bloku są gwinty na łapy, podstawę filtra musisz zmienić bo w vw silnik w poprzek stoi i filtr idzie prosto w dół a w adi po skosie ( ze swojego motoru przekręcasz do tego ) reszta, instalacja itd przecież zostaje twoja więc nic nie musisz zmieniać

: 01 maja 2013, 21:08
autor: sebag-no
wszystko rozumiem, dzieki panowie za zainteresowanie :-) po weekendzie zaczynam działać, dam znać jak to wszystko poszło. pozdro!

: 03 maja 2013, 08:21
autor: A3131
Zamianę silnika z jednopunktu na wielopunkt przerabiałem w tym tygodniu i nie stwarza to żadnych problemów (motor z golfa GTI). Aby nie komplikować sobie życia zmianą komputera czy wiązki, wystarczy kawał odpowiednio "zaadaptowanej" blachy i 2 uszczelki pod kolektor. Ile kucy zostało z 115? Nie wiem ale na pewno więcej niż było wcześniej (ABT 90KM) subiektywnie stwierdzając po tym jak się zbiera.

: 03 maja 2013, 10:47
autor: dzikx
A3131 pisze:Zamianę silnika z jednopunktu na wielopunkt przerabiałem w tym tygodniu i nie stwarza to żadnych problemów (motor z golfa GTI). Aby nie komplikować sobie życia zmianą komputera czy wiązki, wystarczy kawał odpowiednio "zaadaptowanej" blachy i 2 uszczelki pod kolektor. Ile kucy zostało z 115? Nie wiem ale na pewno więcej niż było wcześniej (ABT 90KM) subiektywnie stwierdzając po tym jak się zbiera.
znaczy została ori głowica na którą założyłeś kolektor 90 dorabiając odpowiednią uszczelkę ? z czego wykonałeś ją i jak ? gwinty pod łapy na bloku rozumiem były ?

: 09 maja 2013, 22:08
autor: sebag-no
Powiem tak, swap na 2e jest niemożliwy albo się nie znam... Mianowicie rozchodzi się o blok, Miejsca na śruby są ale jest zupełnie inna forma odlewu...
Każdemu co przyjdzie taka myśl podobna do głowy niech przemyśli to dokładnie, szkoda czasu i pieniędzy... Pozdrawiam! :-P

: 10 maja 2013, 15:59
autor: dzikx
jeśli chodzi o blok to 1.6 E 1.8 . 2.0 są bardzo podobne i prawie wszystko pasuje. tdi z audi wkładałem do golfa i nie ma problemu.

: 10 maja 2013, 18:47
autor: sebag-no
no właśnie to stwierdzenie "bardzo podobne" jest bardzo istotne... :-P

: 11 maja 2013, 07:52
autor: dzikx
znaczy proste pytanie, zmieniał kolega ? jak tak to poda co nie pasuje ?? dla ciekawostki na blok 1.9 zakładałem głowice z 1.6 i działała ( mowa o zwykłym d i td nie tdi ) bo za głowice wołali 400zł a 300 dałem za kompletny silnik ze skrzynią . W benzynie uszczelka głowicy jest w 1.6 taka jak w 1.8 ( nie wiem jak 2.0 ), można takich mieszanek robić dużo.