Strona 1 z 2

[ABT, B4] temperatura silnika cały czas na poziomie 50-60 st

: 01 maja 2013, 21:44
autor: marcinfunabt
Witam WAS drodzy koledzy.

Jakiś czas temu kupiłem B4 w 2.0 benzynie 90 KM. Z auta jestem bardzo zadowolony tylko nie potrafię rozszyfrować jednej usterki. Silnik cały czas pokazuje mi temp. 50 stopni nawet po zagrzaniu. Podskoczy tylko jedną kreskę do 60 stopni jak dłużej pojeżdżę w mieście i postoję w korkach. Termostat wydaje mi się, że jest okay ponieważ ogrzewanie wnętrza działa sprawnie i szybko. Wentylator włącza się jak stoję w korku. Dodam, że wymieniłem czujnik temp. Zaznaczam, że nie posiadam w owym aucie LPG. Mieliście może taki problem. Z góry dziękuje za fachowe porady.

Pozdrawiam
Marcin

: 01 maja 2013, 21:48
autor: Piachuu
przy jakiej temp. włącza Ci się wentylator?Obstawiam termostat.Sprawdź dolny wąż czy jest cały czas ciepły

: 01 maja 2013, 21:51
autor: spnsr
skoro się włącza wentylator przy rzekomo 50-60 stopniach tzn. ,że wszystko powinno być ok pomijając odpowietrzony układ i drożny termostat. Wskaźnik na zegarach źle pokazuje prawdopodobnie. Najprościej zobaczyć w momencie gdy włączy się wentylator(jest wtedy największa temp. cieczy) wąż wychodzący z chłodnicy jak bardzo jest ciepły. Myślę różnicę miedzy 50-60 a 90-100stopni łatwo będzię rozróżnić.

: 01 maja 2013, 21:52
autor: Pieterb
marcinfunabt, zapewne zimne luty w liczniku poszukaj tematów jet tu ich sporo na ten temat :!:

: 01 maja 2013, 21:57
autor: marcinfunabt
Wentylator włącza mi się przy 60 stopniach. Sprawdzę ten wąż tak jak radzicie. Wtedy będzie duże prawdopodobieństwo, że to coś z wyświetlaczem. Dzięki

: 01 maja 2013, 21:58
autor: BlackAngel
Może to problem elektryczny? Wskaźnik poziomu paliwa działa poprawnie ? Może stabilizator napięcia w licznikach padł, lub są zimne luty na połączeniu ze wskaźnikiem. Musiałbyś wyjąć zegary i zbadać stan lutów na płycie.

: 01 maja 2013, 22:01
autor: marcinfunabt
Wskaźnik paliwa pokazuje prawidłowo.

: 01 maja 2013, 22:29
autor: dzikx
a sprawdź vag-iem jaką pokazuje temperaturę ? będziesz pewny czy czujnik czy licznik

: 01 maja 2013, 22:41
autor: marcinfunabt
Wejście diagnostyczne jest tylko w komorze silnika przy bezpiecznikach czy jeszcze gdzieś się znajduje? Pytam bo koledzy w Skodzie nie mają takich końcówek żeby się wpiąć.

: 02 maja 2013, 07:48
autor: Pieterb
marcinfunabt pisze:Wejście diagnostyczne jest tylko w komorze silnika przy bezpiecznikach
tak
marcinfunabt pisze: Pytam bo koledzy w Skodzie nie mają takich końcówek żeby się wpiąć.
nie zapominaj że nie podłączasz skody :-P a starego audika gdzie montowano inne wejścia obd1 i trzeba mieć przejściówkę na obd2.

: 02 maja 2013, 10:43
autor: dzikx
lub zrobić to na patencie zdobyć wejście odII gdzieś na złomie z kawałkami kabli i wpiąć w swoją wtykę montując je już w środku ( ja tak sobie zrobiłem Do tego ściągasz np. z chomika VAGA 3.11, kupujesz kabel za ok 50zł z alegro i sam sobie możesz walnąć diagnostykę plus znajomym za flaszkę :mrgreen: ) pozdrawiam

[ Dodano: 2013-05-02, 10:55 ]
Obrazek

schemat jak to podłączyć

: 02 maja 2013, 10:56
autor: dAnte84
jeżeli wymieniłeś czujnik temp ten szary 3 pin na zamiennik to też może on od samego początku szwankować. zmierz sobie rezystancję jak silnik jest rozgrzany. tu masz napisane jakie powinien mieć wartości czujnik https://audi80.pl/b4-abk-jaka-powinn ... t76531.htm

: 02 maja 2013, 10:59
autor: dzikx
ale czujnik nie ma wpływu na pracę wentylatora, najprościej podłączyć vaga i zobaczyć jaką temperaturę wskazuje, po co szukać daleko jak można na skróty,

: 02 maja 2013, 11:42
autor: dAnte84
Tyle że są dwa czujniki temperatury szary daje temp na deskę a niebieski 2 pin na ecu i odpowiada też za włączanie wentylatorów jeżeli dobrze pamiętam.

: 02 maja 2013, 11:48
autor: sylwester28ET
Za włączenie się wentylatorów odpowiada czujnik w chłodnicy a nie niebieski czujnik w króćcu.