Strona 1 z 1

[audi 80,b2.ds.1.8b.g.] paliwo w oleju

: 06 maja 2013, 23:27
autor: daniel.sliwa
witam.mam problem z moim audi, benzyna dostaje się do oleju.
samochód był całkiem sprawny,w pewnej chwili zaczęło go dusić na gazie,po zgaszeniu nie chciał odpalić .okazało się że za każdym razem żeby go odpalić trzeba wlać do baku trochę benzyny . wczoraj moja dziewczyna zatankowała 10 litrów paliwa,pojechała do pracy i jak chciała wrócić okazało się że samochód był jakby zatarty (inny samochód go ciągnął a on po puszczeniu sprzęgła po prostu stawał). okazało się że w jednym z cylindrów było tyle benzyny że zablokowało tłok,(wykręciłem świece i usunąłem poprzez rozruch). potem okazało się że w silniku jest duży nadmiar oleju , gdy go spuściłem zobaczyłem że tak naprawdę jest w tym więcej paliwa niż oleju.
co może być przyczyną ? dodam że silnik 1.8 jest na gazniku i membrana na wtrysku nie jest uszkodzona . samochód po dolaniu benzyny jak odpali to działa dobrze, tylko na gazie nie bardzo da się jezdzić . może to być jakiś sterownik który uszkodzony nie odcina dopływu benzyny.dodam jeszcze że jak patrzyłem na wtryskiwacz bez filtra to po zgaszeniu nie podawał a gdy dolałem trochę benzyny działał normalnie,po chwili przerzucił się na gaz i tak do momentu zgaszenia, potem znów trzeba dolewać obojętnie jaką ilość, ile benzyny w baku to po chwili tyle w oleju.
proszę o pomoc bo bez auta nie mam jak dojeżdżać do pracy a jezdzić takim autem strach bo nie wiadomo kiedy stanie zatarte. [/b]

: 06 maja 2013, 23:32
autor: teko
No niestety ale jak benzyna w oleju to najprawdopodobniej pierścienie. Sprawdź sprężanie na tłokach.

A tak w ogóle to popraw nazwę tematu.

: 07 maja 2013, 06:57
autor: Pieterb
daniel.sliwa, _uwaga

: 07 maja 2013, 16:37
autor: paw1131
Sprawdź, jaki jest poziom ciśnienia sprężania.
Podaj wyniki pomiarów.

Wskazówka: pomiar przeprowadź na ciepłym silniku.

Na tej podstawie będę mógł stwierdzić w jakim stanie jest głowica oraz pierścienie, gładzie cylindrów.

: 07 maja 2013, 23:36
autor: daniel.sliwa
jak wleje 5 litrów paliwa to po przejechaniu kilkunastu kilometrów w baku już nic nie ma, wszystko w oleju , a samochód jeździ na gazie a żeby odpalił musi być trochę benzyny . Auto jak na swój wiek to nie jest słabe i na benzynie chodzi równo, tylko na gazie coś go dusi a jak się dobrze zagrzeje to gaz też sprawny .
nie mam jak na razie sprawdzić ciśnienia na tłokach z powodu pracy.
czy to są objawy pierścionków ?
szczerze dziękuje wszystkim za pomoc .

: 08 maja 2013, 10:13
autor: paw1131
daniel.sliwa pisze:nie mam jak na razie sprawdzić ciśnienia na tłokach z powodu pracy.
Dopóki nie sprawdzisz tego ciśnienia samochód nie powinien być użytkowany, co może prowadzić do zatarcia jednostki napędowej.

Bez tego testu to aby ocenić stan trzeba zdjąć głowicę, wyjąć tłoki. Nie polecam tej drugiej metody, chyba, że będzie robiony remont.

A jak to było z tym samochodem, nagle zaczął się mieszać olej z paliwem, czy działo się to stopniowo?

: 08 maja 2013, 11:28
autor: Audi 80 Polska
Jeśli czysta benzyna była w komorze spalania musi się lać przez gaźnik. Sprawdź czy po przełączeniu na gaz odcina paliwo (na wężu doprowadzącym paliwo powinien być elektro-zawór odcinający). Ewentualnie sprawdzić czy zawór pływakowy w gaźniku zamyka paliwo.
teko pisze:No niestety ale jak benzyna w oleju to najprawdopodobniej pierścienie. Sprawdź sprężanie na tłokach.
Jak ta benzyna pojawia mu się jak dobrze rozumiem nawet przy jeździe na gazie. Więc pierścienie nie mają dużego znaczenia (chyba że teraz od jazdy na mieszance benzyny z olejem przytarł silnik).

Druga sprawa lecz nie tłumacząca paliwa w komorze spalania ale mogąca powodować benzynę w oleju to uszkodzona mechaniczna pompka paliwa z której paliwo wlewa się do skrzyni korbowej.

: 24 maja 2013, 22:37
autor: damianswiderski
już znalazłem przyczynę . przepalił się układ w sterowniku gazu bingo-m odpowiedzialny za odcięcie wtryskiwacza.
DANIEL.SLIWA