Strona 1 z 1
[ABK] problemy olejowe
: 09 maja 2013, 13:33
autor: jabko_nb
witam
mam problem z autem urodzil sie 4 dni temu mianowicie auto stoi dzien lub 2 , po odpaleniu klepia szklanki nie przestaja , AC wywala kontrolke olejową , gasnie po dodaniu ze dwa razy gazu , wtedy nawet szklanki milkna .
Olej valvoline max life wymieniany co 8 -10 tysi
poziom oleju 2/3
ma ktos pomysl gdzie szukac winowajcy
dodam ze dzieje sie tak tylko na zimnym silniku
: 09 maja 2013, 20:12
autor: jaco80
Ja bym powiedział że to olej z pompy spływa przez noc a zużyta już pompa nie ma siły pociągnąć na sucho. U mnie też to występuje ale znika samo po 2-3 sekundach. A po wymianie oleju jak cały olej wyciekł z pompy nijak nie mogła zaciągnąć świeżego oleju. Dopiero zalanie pompy olejem przez otwór czujnika oleju rozwiązało problem. Nie wiem czy moje teorie mają sens ale nie jestem w stanie sobie tego inaczej wytłumaczyć.
: 10 maja 2013, 12:36
autor: Francis1982
Też obstawiam pompę.
I przydałoby się przy następnej wymianie oleju zrobić krótkie płukanie. Mało agresywnym Millersem albo innym nie na bazie acetonu (chodzi o to by nie rozszczelnić silnika).
Warto też odkręcić jedną stopkę korbowodu i jakoś się zabezpieczyć w panewki. Jak pokazała się miedź wypadało by zrobić. Koszta nie duże. Chyba ponad 50-80 kosztuje komplet Kolben Schmidt (w przypadku jakbyś wymieniał pompę oleju).
: 10 maja 2013, 14:28
autor: jaco80
Mam uraz do panewek, wymieniałem tą na wałku pośrednim (niedzieloną) i masakra, jakiś palant wymieniał starą śrubokrętem i porysował całe gniazdo. Nowa przez to nie leży idealnie na okrągło i ślady współpracy nie są za dobre. Ale jakoś to jeździ. No ale może, jak piszesz, warto byłoby zajrzeć do panewek, pompa stoi czeka, tylko nie chcę mi się za to zabrać
: 10 maja 2013, 14:56
autor: Francis1982
Wiem co piszę bo jak robiłem pierścienie w swoim zetorze podczas demontażu pokazała się lekko miedź. I od kiedy to zobaczyłem nie mogłem spać spokojnie bo po demontażu nie wiedziałem czy wytrzyma 1000 czy 100 000 km.
Nominał panewki, nowa pompa, delikatne płukanie, dobry olej na to (koniecznie dobry 10W40) i będzie pięknie chodzić. Plus nowa uszczelka miski.
Większość syfów w naszych niuniach pochodzi z minerałów jakie lali zapewne poprzedni "giganci".
Dodam na marginesie, że panewki również odpowiadają za ciśnienie oleju.
W 1Z ważna jest też panewka na wałku z vacuum pompy (w utrzymaniu optymalnego ciśnienia) i nie wiem czy w ABK też tak jest.
Ale wymiana panewek na wałku pośrednim do przyjemnych podobno nie należy jak wspomniał mój przedmówca.
: 14 maja 2013, 17:45
autor: jabko_nb
panowie wymienie olej i filte zeszlym roku przesiadlem sie z 15w40 na max life valvoline 10w40 i moze do miski nalecialo syfu i pompa mimo staran nie podaje a
[ Dodano: 2013-05-14, 17:46 ]
jabko_nb pisze:panowie wymienie olej i filte zeszlym roku przesiadlem sie z 15w40 na max life valvoline 10w40 i moze do miski nalecialo syfu i pompa mimo staran nie podaje a
Skąd taka mysl a z tąd ze dzieje sie to nie zawsze