Strona 1 z 3

[80 B4 2.0 ABT] Problem z pracą silnika

: 27 wrz 2007, 18:31
autor: Magellan
Mam problem ze swoim autkiem. Otóż, kiedy uruchamiam go na benzynie, przez chwilę pracuje normalnie. Później, po jakimś czasie jazdy kiedy się zatrzymam, słychać, że silnik pracuje nierówno. Da się wyczuć takie jak gdyby wypadanie z obrotów. Kiedy chce go przełączyć na gaz, to automatycznie obroty spadają, silnik szarpie i zaczynają migać kontrolki na desce rozdzielczej. Do wczoraj jeszcze tego nie było, samochód jeździł normalnie. Dzisiaj zmieniłem przewody wysokiego napięcia, ale to niczego nie zmieniło. Byłem u fachowca, który podłączył się pod komputer i stwierdził że komputer mu coś tam pokazuje odnośnie przepustnicy (dodam, że obroty to ok 1100-1200 i tak przez cały czas na benzynie). Mówił mi co mu tam komputer pokazał, ale ja już nie pamiętam. Czy ktoś miał coś podobnego? proszę o pomoc.

: 27 wrz 2007, 19:08
autor: Danek
Czyli albo nastawnik przepustnicy (a w nim silniczek krokowy), albo czujnik położenia przepustnicy TPS (czyli potencjometr). W przypadku TPS-u, niestety raczej tylko wymiana, bo próby naprawy, jeśli pomogą to nie na długo. W przypadku nastawnika, można go wymontować i wykąpać w nafcie, osuszyć, zamontować i sprawdzić czy coś pomogło, jak nie: to wymiana.

: 27 wrz 2007, 20:18
autor: Magellan
Danek, a czy posiadasz jakieś bliższe dane na temat jak to zrobić? Prosiłbym o info, ale takie jak dla laika. Po kolei co i jak robić. Trochę grzebałem ( i grzebię się przy swojej niuni, więc pojęcie jako takie mam), ale akurat przy tym nigdy nie robiłem. Przyznam szczerze, że raczej nie chciałbym niczego zepsuć jeszcze bardziej ;-)

: 27 wrz 2007, 21:18
autor: Danek
Jak nie masz VAG-a to możesz jedynie sprawdzić TPS omomierzem. Podpinasz miernik na poszczególne piny i sprawdzasz czy nie ma przerwy, gwałtownych zmian rezystancji itp. TPS jest nierozbieralny. Potem podam Ci rezystancje na pinach. Z nastawnikiem bez VAG-a nic nie zrobisz poza tym, że możesz go wymontować i wykąpać w nafcie, chodzi o to, żeby silniczek krokowy nastawnika przemyć.

: 27 wrz 2007, 21:22
autor: homer
silnik krokowy
lokalizacja:
zdejmujesz obudowe filtru pow.(cala) tz dwie sruby krzyzakowe+ 3 nakretki (klucz10)
ikaze ci sie ukl wtryskowy oraz przepustnica silnik krokowy to takie urzadznie dochodzi do niego wtyczka (4 lub 6 pinow)po awej stronie(stojac na wprost auta) ma taki dzyndzelktory powinien dochodzic do konca linki gazui na biegu jaowym reagowac(regulowac automatycznie obroty).
Czujnik polozenia przepustnicy:
znajduje sie " tylu" ukl wtryskowego czarna plaska kostka przykrecana na dwie sruby (bodajze torx) do niej tez dochodzi wtyczka i najprawdopodobniej ktorys z tych elementow powiedzial papa
powodzenia

: 27 wrz 2007, 21:33
autor: Danek
Obrazek Tu masz rezystancje i rozpiskę.
A na nastawniku na wtyczce powinno być 3-200 ohm - wtyk 4-ro pinowy między pinami 1 i 2 (od góry), wtyk 6-cio pinowy pomiędzy pinami 1 i 6 czyli skrajnymi.

: 27 wrz 2007, 21:38
autor: Magellan
Danek, ten VAG, to rozumiem że chodzi o program komputerowy do diagnostyki silnika? Jeśli tak, to właśnie takim czymś był dzisiaj diagnozowany, i to właśnie on pokazał ten problem z nastawem przepustnicy (a nawet raz zdarzyło się że i coś tam odnośnie czujnika Halla:) )

: 27 wrz 2007, 21:44
autor: Danek
Tak to o to chodzi. Czujnik halla jak silnik nie pracuje to normalka, że wywali błąd.
VAG ma opcję testu nastawnika i tym sposobem można sprawdzić czy w ogóle pracuje. Bo jeśli stoi w miejscu to już raczej tylko wymiana.

: 27 wrz 2007, 21:49
autor: Magellan
Jak byłem u tego mechaniora, to cały czas coś tam klikał w tym swoim kompie i co chwila restartował to co było na monitorze. Także chyba mu się raczej nie udało zmienić tego nastawienia. Martwi mnie jednak to, że dopiero za tydzień będzie mógł mi go dokładniej obejrzeć i ewentualnie wtedy zacząć jakąkolwiek naprawę. Danek, a powiedz mi jeszcze jedno, gdybym chciał wymienić część o której mówisz, to o co mam dokładnie pytać w sklepie (nawet po to by zorientować się co do ceny).

: 28 wrz 2007, 09:01
autor: Danek
Pytaj o nastawnik przepustnicy do silnika ABT (sprawdź tylko ile masz pinów na wtyczce 4 czy 6). Natomiast TPS (czujnik położenia przepustnicy) jest niedostępny jako część zamienna i trzeba kupować w całości z zespołem wtryskiwacza. Poszukaj na allegro.
Magellan pisze:Także chyba mu się raczej nie udało zmienić tego nastawienia.
tam się nic nie ustawia. Można tylko zrobić test. Wogóle ECU w ABT do 93 roku mają bardzo skromne możliwości diagnozy. Nic więcej poza odczytaniem/skasowaniem błędów i kilku testach nie można zrobić.

: 30 wrz 2007, 12:09
autor: msr123
Danek pisze:tam się nic nie ustawia. Można tylko zrobić test. Wogóle ECU w ABT do 93 roku mają bardzo skromne możliwości diagnozy. Nic więcej poza odczytaniem/skasowaniem błędów i kilku testach nie można zrobić.
Do 93 roku włącznie? Moja ma '93 produkcji

A z ABK pasuje do ABT?
Jak tak, to Magellan, patrz tutaj http://allegro.pl/item250069670_czujnik ... 115km.html

: 30 wrz 2007, 13:08
autor: Kornel
msr123 pisze:Jak tak, to Magellan, patrz tutaj http://allegro.pl/item250..._2_0_115km.html
Niestety ten nie będzie pasował bo jest od ABK, to nie to.

A jeszcze jedno Danek jak chcesz wykąpać ten silniczek krokowy? Ja u siebie już wymieniłem to dwa razy i za każdym razem rozbierałem na części pierwsze i patrzyłem co jest nie tak. I wychodziło, że w silniczku ( jego wnętrzu urywało się albo pękało na pół coś w rodzaju podkładki i blokowało silniczek przez co się spalił). A za drugim razem pekły blaszki od mikrostyku, oba poszły na śmietnik. A nawet jak go wykąpiesz w benzynie to moim zdaniem to nic nie da. Bo z wierzchu go tylko przemyjesz a do środka nic nie wpłynie bo jest uszczelka. Te z wielopunktowych wtrysków to oczywiście można myć i to pomaga, ale w ABT. Mi się wydaje, że nic to nie da.

: 30 wrz 2007, 22:51
autor: Danek
Kornolio napisał: "A jeszcze jedno Danek jak chcesz wykąpać ten silniczek krokowy?"

Nie piszę, że to na pewno pomoże. Po prostu czasem pomaga, syf zbiera się na przekładni, a nie w samym wnętrzu silniczka. Poza tym uszczelka nie jest aż tak idealnie hermetyczna i zawsze coś tam wpłynie (a potem wyparuje). Spróbować nie zawadzi.

: 02 paź 2007, 22:06
autor: Magellan
No więc tak, jeśli ktokolwiek ma silnik ABT, to nie proponuje rozbierania i jakiegokolwiek "kąpania" silniczka krokowego :) Sprawdziłem, to nie działa ( a tylko pogorszy się sprawę) :) Dzisiaj wymieniłem na nowy Bosch-a silniczek krokowy i wszystkie problemy jak ręką odjął. Silnik pracuje idealnie na benzynie i gazie, obroty wspaniałe. Także jedyna rada: zmienić na nowy silniczek krokowy na nowy :) Ale mi się zrymowało hehe. Pozdrawiam wszystkich.

: 29 paź 2007, 15:59
autor: patryk_85
odgrzewam temat, bo zdaje mi się że mogę sie pod niego podłączyć.
Od wczoraj silnik nie schodzi mi poniżej 2tys obr. Silniczek krokowy jako tako pracuje. Pomierzyłem rezystancje na potencjometrze przepustnicy i takie mam wyniki:
piny 1-2: przepustnica zamknięta-2400ohm -> do 50% otwarcia rośnie do 2600ohm, potem spada i przy max otwarciu 1500ohm
pin 1-4: przepustnica zamknięta -2050ohm i spada w miarę równomiernie do 1100ohm
Dodam że dzieję się tak zarówno na gazie i benzynie. Kiedyś badany był na VAGu i już wtedy był jakiś błąd na przepustnicy.

Czy potencjometr przepustnicy jest uszkodzony? Da rade go jakoś naprawić? Jaka cena nowego i jak go wymienić?