Strona 1 z 1
[Golf 3 1.4i] problem z kontrolka
: 27 maja 2013, 16:48
autor: damianek1234561
czesc koledzy mam bardzo nietypowy problem otoz w golfie zapalila sie kontrolka oleju dzwiek plus mruganie kontrolki ale po chwili zgasla problem powtarzal sie co jakis czas bez wzgledu na waruki i styl jazdy. wiec zmienilem czujnik ten z przodu glowicy jednopinowy na nowy lecz problem wystepowal nadal. Odlaczylem wiec ten czujnik i jezdzilem bez niego i co? efekt ten sam czasami sie zapala i gasnie a czasami jest ok a jeszcze czasami sie zapala i nie zgasnie dopoki nie wylacze silnika. Odnalazlem drugi czujnik na bloku tez go odlaczylem i tez brak jakichkolwieg efektow. Nadmieniam iz podlaczenie komputera nie daje efektow w postaci bledow. Czy moze byc tak ze fis w liczniku wariuje? gdzie szukac przyczyny takiego stanu zeczy?
: 27 maja 2013, 17:40
autor: bzibzi
w glowicy masz dwa czujniki oleju obok siebie napewno do podmiany ale cisnienie oleju do sprawdzenia manometrem . Filtr oleju jakis dobry masz ?
: 27 maja 2013, 21:40
autor: damianek1234561
filtr oleju filtrona pisalem na szybko wiec nie dodalem po tym jak problem z kontrolka sie pojawil to wpierw zmienilem olej i filtr potem w koncu sciagnelem miche 2 panewki sie konczyly wiec zrobiona zostala generalka glowica zawory cala gora i caly dol pierscienie szlif walu nowe panewki nowa pompa oleju itp lwiec zero luzow pukania zaworow po prostu silnik igla a na glowicy mam tylko jeden czujnik a drugi w bloku obydwa kupione nowe z serwisu vw i problem nadal jest
: 28 maja 2013, 22:24
autor: bzibzi
musisz popatrzec na czujniki bo byly na rozne cisnienia moze tam cos sie namieszalo
: 28 maja 2013, 22:47
autor: paw1131
damianek1234561 pisze:problem nadal jest
damianek1234561, Zrobiłeś generalkę silnika i nie pozbyłeś się problemu.
Przy jakiej prędkości obrotowej silnika zapalała się kontrolka silnika?
Zauważ, że zapalająca się kontrolka wcale nie musiała mieć nic wspólnego z poziomem ciśnienia oleju. Możliwe, że jest uszkodzony układ w liczniku, odpowiedzialny za pobieranie informacji z czujników i wyświetlanie ich na tablicy rozdzielczej.
Sprawdź poprawne działanie licznika.
: 28 maja 2013, 23:26
autor: damianek1234561
generalka i tak byla potrzebna bo miedz na panewkach sie pokazywala podlaczylismy i vag-a i texe i zadnych bledow posprawdzalem instalacje od czujnikow wzdluz przewodow wg danych z texy i doszlismy ze tak jak kolega wyzej pozostaje licznik do wymiany niedlugo bede mial na podmianke to zobaczymy i napisze
: 01 cze 2013, 19:03
autor: lewy13
witam mam takie pytanko ponieważ mam 80 od 2 tygodni i mały problem
jak jadę trochę ostrzej czyli trochę wyższe obroty np na 4 dochodzę do 100 km/h i wrzucę na luz i zahamuje bo np są światła lub zakręt to zapala sie kontrolka oleju czasem gasnie po chwili a czasem trzeba chwile poczekać. olej jest w normie troche kapie pod jednym z czujników na stopie od filtra.
i co z tym fantem zrobić ? czego to wina? dzięki za pomoc z góry
: 02 cze 2013, 00:43
autor: sylwester28ET
Kontrolka sygnalizuje spadek ciśnienia oleju.
Kapie z pod czujnika czy z wsuwki na czujniku, w pierwszym przypadku sprawdź czy dobrze jest wkręcony i czy jest dokręcony a w drugim przypadku czujnik nadaje się do wymiany.
: 02 cze 2013, 13:33
autor: paw1131
lewy13 pisze:witam mam takie pytanko ponieważ mam 80 od 2 tygodni i mały problem
jak jadę trochę ostrzej czyli trochę wyższe obroty np na 4 dochodzę do 100 km/h i wrzucę na luz i zahamuje bo np są światła lub zakręt to zapala sie kontrolka oleju czasem gasnie po chwili a czasem trzeba chwile poczekać. olej jest w normie troche kapie pod jednym z czujników na stopie od filtra.
i co z tym fantem zrobić ? czego to wina? dzięki za pomoc z góry
Sprawdź, jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju podczas pracy silnika na wolnych i wysokich obrotach.
Podaj pomiary i zweryfikujemy.
: 02 cze 2013, 14:39
autor: lewy13
zobacze co sie da zrobić ale tak sobię myśle że może to wina czujnika a koszt nie wielki więc zrobie wymiane i zobaczymy
: 02 cze 2013, 22:23
autor: paw1131
lewy13 pisze:zobacze co sie da zrobić ale tak sobię myśle że może to wina czujnika a koszt nie wielki więc zrobie wymiane i zobaczymy
Do pomiaru potrzebujesz tylko manometru i tyle.
Ale jeśli wymienisz czujnik ciśnienia oleju i problem zniknie to będzie bardzo dobrze.
: 07 wrz 2013, 18:52
autor: lewy13
panowie pojechałem bo mechanika bo i tak wymiana oleju się szykowała no i od razu te czujniki tej niebieski był peknity przez co sie zapalała kontrolka teraz jest oki a cisnienie sprawdzał i tez oki dzieki za pomoc
: 08 wrz 2013, 23:06
autor: wudar
damianek1234567 a obrotomierz masz sprawny ?
: 09 wrz 2013, 13:39
autor: damianek1234561
cze, w moim przypadku to już po problemie. Okazało się zwarcie w liczniku
: 15 wrz 2013, 13:14
autor: AMBlENTE
ja mialem podobny problem w golfi II i musialem wymienic czujnik z filtra oleju z ialego na brazowy bo opiewal na mniejsze cisnienie