Strona 1 z 2

[B4 ABK LPG] problem na benzynie

: 29 maja 2013, 13:52
autor: kapik24
Witam.
Posiadam audi z 1993r z silnikiem ABK LPG. Przeszukując wszystkie posty nie spotkałem sie z podobnym przypadkiem. Mianowicie auto na zimnym silniku chodzi bardzo dobrze, lecz gdy osiągnie temperature ok 90st samochód traci moc, tak jak by brakowało paliwa ale śmierdzi benzyną w cały samochodzie.Ewidentnie dostaje go za dużo. Na gazie chodzi idealnie. Po podłączeniu poprzez VAG nie wykazuje zadnych błędów.
W aucie sprawdzone zostały: czujnik spalania stukowego, przepłwomierz, krokówka, sonda, przekaźnik 30, pompa paliwa, czujnik temperatury, rozrząd, zapłon.
Jakieś sugestie?
z góry dziekuje.
Pozdrawiam

: 29 maja 2013, 16:45
autor: Radek_ER19
Tak , sprawdz kompresje ( tylko pamiętaj , że silnik musi byc rozgrzany) Gaz nie jest taki wrażliwy na nieszczelnośc jak benzyna. Kolejna rzecz to sprawdz swiece zapłonowe , mieszanke gazu łatwiej jest zapalic niz mieszanke benzyny- byc może iskra jest słaba

: 29 maja 2013, 16:48
autor: kapik24
Radek_ER19 pisze:Tak , sprawdz kompresje ( tylko pamiętaj , że silnik musi byc rozgrzany) Gaz nie jest taki wrażliwy na nieszczelnośc jak benzyna. Kolejna rzecz to sprawdz swiece zapłonowe , mieszanke gazu łatwiej jest zapalic niz mieszanke benzyny- byc może iskra jest słaba
kompresja ok 13bar na kazdym , świece wymienione

: 30 maja 2013, 11:25
autor: ab_ccc
Witam. Miałem podobny problem. Musisz sprawdzić czujnik temperatury niebieski. Ale jak już piszesz że sprawdzałeś czujniki to został regulator ciśnienia paliwa, podaje zdjęcie podglądowe jak wygląda. Znajduje się on na końcu listwy z wtryskiwaczami (PB), jest połączony cienkim wężykiem do przepustnicy. Być może już nie trzyma benzyny i zalewa silnik. Żeby sprawdzić czy jest zepsuty musisz na ciepłym silniku zapalić i sprawdzić czy przewód od regulatora do przepustnicy jest mokry. Ja zrobiłem tak że zawiązałem na supeł przewód i po zdjęciu było w nim dużo benzyny. Cena takiego regulatora ciśnienia paliwa 55 pln (firmy tropan) zrobiłem już na nim około 60 tys.
Obrazek
Obrazek

: 30 maja 2013, 11:58
autor: ltrs
Odłącz wtyczkę od sondy i sprawdź efekty. Sondy często vag nie pokazuje.

: 30 maja 2013, 22:02
autor: m@x1313
Radek_ER19 pisze:mieszanke gazu łatwiej jest zapalic niz mieszanke benzyny
właśnie odwrotnie mieszanka lpg-powietrze na większy opór i iskra trudniej przeskakuje, dlatego tak ważne jest żeby układ WN był w 100% sprawny przy LPG

: 31 maja 2013, 12:13
autor: Francis1982
ltrs pisze:Odłącz wtyczkę od sondy i sprawdź efekty. Sondy często vag nie pokazuje.
Na dawkę paliwa wpływ mają czujnik niebieski i sonda.
Wepnij się miernikiem w sygnałowy przewód sondy i sprawdź wskazania. Ma skakać od 0 do 1V.

No i czy grzałka ma zasilanie bo bez tego też nie ruszy.

: 06 cze 2013, 15:31
autor: kapik24
Problem chyba rozwiązany. Okazało sie że moja instalacja gazowa II gen jest tak naprawde I gen. Silniczek krokowy był atrapą, a emulator sondy był wpięty w jakąś wiązek kabli ale nie do sondy. Po wypięciu tego g**** i przeczyszczeniu przekaźnika od gaz problem zniknął.
Dziekuje za porady
Pozdarawiam

: 02 cze 2014, 23:38
autor: smaqosz
Witam,
Podepnę się pod temat.Niedawno została wyremontowana cała góra głowica, uszczelki, szklanki, kolejny problem z Audi. Przejechałem niecały 1000km i nagle powrócił dawny problem,a mianowicie kiedyś miałem tak,że jak odpalałem i jechałem, dojeżdżając do świateł, bądź miejsca gdzie trzeba się zatrzymać i obroty spadały na 900 silnik mi gasł. Musiałem zapalać i trzymać go na obrotach, bo w innym przypadku mi gasł. Nie zdarzało się to często. Po remoncie myślałem,że problem ustąpi,ale nic z tego, zaczęła mi coś więcej palić,a ostatnio to w ogóle nie mogłem jej odpalić ledwo do mechanika zajechałem. Na razie stoi szukają przyczyna, czujniki, sprawdzone, sonda też. Świece mam wszystkie zalane benzyną, w oleju też było trochę benzyny i co gorsze mechanik powiedział mi,że jak chodzi na biegu jałowym to wtryski za dużo dają dawkę paliwa, tak jakbym jechał ze 150. Powiedział, ze normalnie coś powinny mieć ok 1-2 milisekundy,a u mnie jest 5milis i zalewa go non stop

: 03 cze 2014, 00:06
autor: tictac7
Smaqosz uszczelkę pod głowicą masz do wymiany ;-)

: 03 cze 2014, 00:09
autor: smaqosz
nie możliwe by była do wymiany, bo niecały 1000 km miałem robioną całą górę silnika razem z uszczelką i innymi uszczelkami, szpilkami i co tylko jest możliwe więc to musi być coś innego.

: 03 cze 2014, 00:32
autor: m@x1313
smaqosz, a przepływomierz? Ja bym podmienił komputer sterujący silnikiem. Ciśnienie paliwa jest OK ?? Może po prostu wtryski padły, można podmienić całą listwę. A na LPG silnik pracuje normalnie? Po remoncie głowicy ile km przejechałeś na samej benzynie ?

: 03 cze 2014, 00:54
autor: smaqosz
m@x1313, ja mam tylko benzyne, ja wiem może nie cały 1000km, raczej był sprawdzany, dzisiaj przejdę się i spytam czy przepływomierz był sprawdzany, tylko z tym podmienieniem może być problem mało osób znam co ma 80 w moim regionie, mam nadzieje, że to nic poważnego nie będzie i kosztownego przede wszystkim, bo i tak już ten samochód sporo pochłonął. Z tym ciśnieniem też nie wiem jakie ma,ale spytam

: 03 cze 2014, 12:31
autor: 12adriatexs15
Pytanie czysto teoretyczne, czy jak zbiera się paliwo w wężu regulatora ciśnienia paliwa, to oznacza, że a) jest zpesuty
b) jest dobrze ?

: 03 cze 2014, 13:37
autor: Pieterb
12adriatexs15, odp a, a poza tym pisze to kilka postów wyżej :-P