Strona 1 z 2
[B4 ABK LPG] problem na benzynie
: 29 maja 2013, 13:52
autor: kapik24
Witam.
Posiadam audi z 1993r z silnikiem ABK LPG. Przeszukując wszystkie posty nie spotkałem sie z podobnym przypadkiem. Mianowicie auto na zimnym silniku chodzi bardzo dobrze, lecz gdy osiągnie temperature ok 90st samochód traci moc, tak jak by brakowało paliwa ale śmierdzi benzyną w cały samochodzie.Ewidentnie dostaje go za dużo. Na gazie chodzi idealnie. Po podłączeniu poprzez VAG nie wykazuje zadnych błędów.
W aucie sprawdzone zostały: czujnik spalania stukowego, przepłwomierz, krokówka, sonda, przekaźnik 30, pompa paliwa, czujnik temperatury, rozrząd, zapłon.
Jakieś sugestie?
z góry dziekuje.
Pozdrawiam
: 29 maja 2013, 16:45
autor: Radek_ER19
Tak , sprawdz kompresje ( tylko pamiętaj , że silnik musi byc rozgrzany) Gaz nie jest taki wrażliwy na nieszczelnośc jak benzyna. Kolejna rzecz to sprawdz swiece zapłonowe , mieszanke gazu łatwiej jest zapalic niz mieszanke benzyny- byc może iskra jest słaba
: 29 maja 2013, 16:48
autor: kapik24
Radek_ER19 pisze:Tak , sprawdz kompresje ( tylko pamiętaj , że silnik musi byc rozgrzany) Gaz nie jest taki wrażliwy na nieszczelnośc jak benzyna. Kolejna rzecz to sprawdz swiece zapłonowe , mieszanke gazu łatwiej jest zapalic niz mieszanke benzyny- byc może iskra jest słaba
kompresja ok 13bar na kazdym , świece wymienione
: 30 maja 2013, 11:25
autor: ab_ccc
: 30 maja 2013, 11:58
autor: ltrs
Odłącz wtyczkę od sondy i sprawdź efekty. Sondy często vag nie pokazuje.
: 30 maja 2013, 22:02
autor: m@x1313
Radek_ER19 pisze:mieszanke gazu łatwiej jest zapalic niz mieszanke benzyny
właśnie odwrotnie mieszanka lpg-powietrze na większy opór i iskra trudniej przeskakuje, dlatego tak ważne jest żeby układ WN był w 100% sprawny przy LPG
: 31 maja 2013, 12:13
autor: Francis1982
ltrs pisze:Odłącz wtyczkę od sondy i sprawdź efekty. Sondy często vag nie pokazuje.
Na dawkę paliwa wpływ mają czujnik niebieski i sonda.
Wepnij się miernikiem w sygnałowy przewód sondy i sprawdź wskazania. Ma skakać od 0 do 1V.
No i czy grzałka ma zasilanie bo bez tego też nie ruszy.
: 06 cze 2013, 15:31
autor: kapik24
Problem chyba rozwiązany. Okazało sie że moja instalacja gazowa II gen jest tak naprawde I gen. Silniczek krokowy był atrapą, a emulator sondy był wpięty w jakąś wiązek kabli ale nie do sondy. Po wypięciu tego g**** i przeczyszczeniu przekaźnika od gaz problem zniknął.
Dziekuje za porady
Pozdarawiam
: 02 cze 2014, 23:38
autor: smaqosz
Witam,
Podepnę się pod temat.Niedawno została wyremontowana cała góra głowica, uszczelki, szklanki, kolejny problem z Audi. Przejechałem niecały 1000km i nagle powrócił dawny problem,a mianowicie kiedyś miałem tak,że jak odpalałem i jechałem, dojeżdżając do świateł, bądź miejsca gdzie trzeba się zatrzymać i obroty spadały na 900 silnik mi gasł. Musiałem zapalać i trzymać go na obrotach, bo w innym przypadku mi gasł. Nie zdarzało się to często. Po remoncie myślałem,że problem ustąpi,ale nic z tego, zaczęła mi coś więcej palić,a ostatnio to w ogóle nie mogłem jej odpalić ledwo do mechanika zajechałem. Na razie stoi szukają przyczyna, czujniki, sprawdzone, sonda też. Świece mam wszystkie zalane benzyną, w oleju też było trochę benzyny i co gorsze mechanik powiedział mi,że jak chodzi na biegu jałowym to wtryski za dużo dają dawkę paliwa, tak jakbym jechał ze 150. Powiedział, ze normalnie coś powinny mieć ok 1-2 milisekundy,a u mnie jest 5milis i zalewa go non stop
: 03 cze 2014, 00:06
autor: tictac7
Smaqosz uszczelkę pod głowicą masz do wymiany
: 03 cze 2014, 00:09
autor: smaqosz
nie możliwe by była do wymiany, bo niecały 1000 km miałem robioną całą górę silnika razem z uszczelką i innymi uszczelkami, szpilkami i co tylko jest możliwe więc to musi być coś innego.
: 03 cze 2014, 00:32
autor: m@x1313
smaqosz, a przepływomierz? Ja bym podmienił komputer sterujący silnikiem. Ciśnienie paliwa jest OK ?? Może po prostu wtryski padły, można podmienić całą listwę. A na LPG silnik pracuje normalnie? Po remoncie głowicy ile km przejechałeś na samej benzynie ?
: 03 cze 2014, 00:54
autor: smaqosz
m@x1313, ja mam tylko benzyne, ja wiem może nie cały 1000km, raczej był sprawdzany, dzisiaj przejdę się i spytam czy przepływomierz był sprawdzany, tylko z tym podmienieniem może być problem mało osób znam co ma 80 w moim regionie, mam nadzieje, że to nic poważnego nie będzie i kosztownego przede wszystkim, bo i tak już ten samochód sporo pochłonął. Z tym ciśnieniem też nie wiem jakie ma,ale spytam
: 03 cze 2014, 12:31
autor: 12adriatexs15
Pytanie czysto teoretyczne, czy jak zbiera się paliwo w wężu regulatora ciśnienia paliwa, to oznacza, że a) jest zpesuty
b) jest dobrze ?
: 03 cze 2014, 13:37
autor: Pieterb
12adriatexs15, odp a, a poza tym pisze to kilka postów wyżej