Strona 1 z 1

[80 B3 1.8S + LPG] problem z iskrą i zapłonem

: 31 maja 2013, 16:22
autor: destynation87
Witam forumowiczów.

Mam taki problem z moją Audianą, zawsze odpalała mi bez żadnego problemu. Pewnego dnia jak ją pod sklepem zgasiłem po chwili już jej nie odpaliłem. po dotarciu do domu i oględzinach okazało się, że nie ma prądu wychodzącego z cewki. Na samej cewce prąd jest i stały i zmienny, poszła wymiana cewki ale dalej nic, więc może czujnik halla no to wymieniony został aparat zapłonowy, oraz kable wysokiego napięcia. rozłożyłem ręce mówie już nie wiem co może być. Wezwałem kolege elektryka samochodowego. Różnymi metodami sprawdzania okazało się, że nie ma prądu wychodzącego z cewki a reszta jest. Padł moduł sterowania zapłonem Jetronik. Pojechałem kupiłem moduł podłączyłem i dalej to samo silnik kręci ale nie ma iskry i wogóle się nie odzywa nawet, że chciałby załapać .

czy wie ktoś w czym może tkwić problem bo mi już brakło pomysłów.

i czy posiada ktoś schemat podłączenia jetronik'a znaczy się który kabel za co odpowiada ?? był bym wdzięczny za pomoc i za schemat.

: 31 maja 2013, 17:45
autor: BlackAngel
Cześć.
Nie jest czasem tak, że jeśli aparat zapłonowy się nie kręci, to i iskry nie będzie?
Jeśli to prawda, to sprawdź, czy obraca się palec w rozdzielaczu. Może się klin na wałku pośrednim zerwał i nie kręci aparatem.
Niech mnie ktoś mądrzejszy poprawi jeśli mówię głupoty.

: 31 maja 2013, 20:35
autor: destynation87
jeśli dobrze rozumuje zasade działania to dając rozruch aparat zapłonowy wytwarza prąd zmienny który przekazuje na cewke poprzez czujnik halla, ta oddaje spowrotem impuls do rozdzielenia poprzez palucha na poszczególne świece. paluch i aparat kręci się normalnie.

a czy mógł by ktoś opisać chociaż jak ustawić zapłon zwględem palucha i silnika a potem jak połączyć kable z kopułki na poszczegule świece ?? bo może to mam przestawione iskrę znalazłem tylko autko dalej nie pali czasem kicha.

: 12 cze 2013, 20:17
autor: krzysiek.ruski
destynation87 pisze:jeśli dobrze rozumuje zasade działania to dając rozruch aparat zapłonowy wytwarza prąd zmienny który przekazuje na cewke poprzez czujnik halla, ta oddaje spowrotem impuls do rozdzielenia poprzez palucha na poszczególne świece
Coś w tym stylu, choc nie zupełnie... nie ważne..
destynation87 pisze:a czy mógł by ktoś opisać chociaż jak ustawić zapłon zwględem palucha i silnika a potem jak połączyć kable z kopułki na poszczegule świece
ustawiasz rozrząd na punkty mam nadzieję że wiesz jak, jeśli nie - szukaj na forum - było milion razy. Elektroda palca powinna pokrywać się z nacięciem na kołnierzu aparatu - przykładasz kopułke i w miejscu elektrody powinieneś mieć wyjście na przewód WN -to jest 1cylinder (od chlodnicy). dalej kolejność to 1-3-4-2 ale w którą stronę się obraca to nie powiem... musisz sprawdzić. powinna zapalić. póżniej zostaje ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu na lampe.
Powodzenia

[ Dodano: 2013-06-12, 20:26 ]
Benzyniak T4 obraca się w prawo (zgodnie z ruchem wskazóweg zegara)

: 12 cze 2013, 21:44
autor: szaakaal
destynation87, A zobacz czy hall działa?

: 13 cze 2013, 06:27
autor: Francis1982
Czyżby kostka stacyjki. Dziwnie to brzmi ale to przerabiałem. Spróbuj na krótko odpalić.

To, ze kontrolki się zapalą wcale nie oznacza, że cewka dostała sterowanie. Lubią pękać te kostki.

: 04 lip 2013, 18:26
autor: destynation87
przepraszam że tak późno ale problem polegał na walniętym module wzmacniania iskry dlatego na cewce prąd był a dalej już nie szedł dziękuje wszystkim za pomoc