Strona 1 z 1

[b36A]Rozregulowany przepływomierz przez "mechaników&qu

: 08 cze 2013, 11:24
autor: kukusi
silnik 6A-2.0 16v
zamiast sprawdzić czujnik temp. i sondę lambda mechanicy włozyli w moly otworek,tuż
obok otworu -wlotu-przepływomierza cienki imbus i -----POKRECILI.K....!
Co można teraz z tym zrobić?Chetnie dałbym gdzieś do regulacji,ale w moijej okolicy
nikt nie chce się tym zająć-wiadomo stary samochód.Dowiedziałem sie tylko że się tego nie tyka!!!Po wymianie czujka i sondy auto jako tako chodzi na benzynie , dość dobrzena gazie.
Zrobiłem 1/6 obrotu w lewo imbisikiem,jest trochę lepiej.
Czy można coś więcej zrobić,czy tylko próbować na czuja?
Ci co zepsuli włozyli czujnik spalin do wydechu i kręcili,ale do nich na pewno nie pojadę.
W innym zakładzie gdy zaproponowałem tę metodę to mnie wyśmiali.
Proszą o pomoc Mariusz z Jasła

: 08 cze 2013, 20:58
autor: Pieterb
kukusi, _uwaga

: 10 cze 2013, 21:09
autor: kukusi
niestety nie potrafię-dopisałem te nawiasy w temacie ale nic sie nie zmieniło w spise watków.

: 12 cze 2013, 23:09
autor: rafalaudi1
Teraz pozostaje miernik i sprawdzić co wskaże. Ciężko to opisać przez internet i po piwie. Miernik powinien pokazywać pokazywać między 0 a 5 mA. Im bliżej 5 mA tym mniejsze spalanie.
Regulacja na oko nic nie da bo to tak mała zmienna pokręcając imbusem 3 że na oko nie wyczujesz.
Jutro napiszę ci jak wpina się miernik. Chyba że ci się spieszy to przejżyj tematy ziemora to on tam ma opisane wszystko.

: 13 cze 2013, 14:53
autor: kukusi
podłączyłem do pinów 1i 2 voltomoierz.pokazał przy włączonym zapłonie 4,8V
przy uruchomionym silniku poniżej 4V.pracujący na wolnych obr. silnik toleruje
obrót kluczem w granicach+/-90 stopni i gaśnie.wyregulowałem tak aby chodził
ładnie(nie gasł) na wolnych i bedę sprawdzał zużycie paliwa.wskazówka raczej drga,
multimetr cyfrowy szaleje na drugim miejsci po przecinku na chodzacym silniku.
Auto jedzie w miarę.Amperomierz? pod które piny?
Tak jak podłaczyłem znalazłem radę na forum,ale tam jest anny silnik i wskazania
jakby w tył.Prawidłowe z zapłonem 0,3 do 0,7 bodajze.
Bardziej martwi mnie to że przy 4000 obr niewiele zmieniają się wskazania volt.
O zaledwie 0,5V.

: 13 cze 2013, 16:46
autor: rafalaudi1

: 14 cze 2013, 10:40
autor: kukusi
BARDZO DZIEKUJĘ.Jakoś nie znalazłem tego tematu.
Na razie nie mam czasu się tym zająć bo wymieniam nagrzewnice.
Paskudna robota.
U MNIE SĄ TRZY PINY W PRZEPŁYWOMIERZU.A TAM NA ZDJĘCIU DWA.TU I YU SILNIK 6A.
ALBO TAM JEST POMYŁKA.

: 14 cze 2013, 15:40
autor: rafalaudi1
3 piny ma potencjometr a nie regulator ciśnienia. Ustawienie sprawdzasz na regulatorze ćiśnienia czyli od strony kolektora.

[ Dodano: 2013-06-14, 15:41 ]
tu masz mój filmik jak powinno wskazywać.

: 15 cze 2013, 10:55
autor: kukusi
element N73-nastawnik ciśnienia-w ACE kolory ro/ws i ro/ge-w 6A ro/sw i ro/ge.
Na razie znalazłem w schematach.w przyszłym tygodniu zrobię przyłacza do szerogowego połączenia i spróbuję regulacji.Ale regulowac potencjometrem?tzn. kluczem długimmmmm
cienkimmmm imbusowym w
tym otworku co krecili mechanicy?

: 15 cze 2013, 11:27
autor: rafalaudi1
Tak klucz imbus 3 czyli 3 milimetry (powinno być wybite na imbusie. Kręcisz nie więcej niż o 10 stopni bo to nie zegarek do nakręcenia.
Czyli jeżeli uznamy że śruba to tarcza zegarka to kręć nie więcej niż mała skazówka zegara o godzinę. Jak miernik wskazuje minus to jedziesz przeciwnie do zegara a jak ponad 5 mA to zgodnie ze wskazówkami zegara. Po każdym pokręcie przegazowujesz i czekasz aż obroty się ustabilizują - odczytujesz wartość i dalej regulujesz aby ustawić od 0 do 5 mA.
Jak chodzi wentylator to nie reguluj i pamiętaj że wszystkie urządzenia (radio, światła itp) muszą być wyłączone.
Regulujesz aż do skutku. Dobrze jak byś pożyczył kilka mierników bo ja miałem mA uszkodzone i wskazywało cyrk.
Po ustawieniu jeździsz pare kilometrów sprawdzając jak wchodzi na obroty czy nie ma szarpnięć i następnie ponownie sprawdzasz miernikiem.
Tak jak pisałem powinno chodzić w zakresie 4,6 mA a 2,3 i wtedy masz odpowiednio ustawione - masz filmik ziemora

: 18 cze 2013, 16:28
autor: kukusi
Dzięki.
Wszystko się zgadza.
U mnie lepiej miernikiem analogowym.
Moze mój cyfrowy jest kiepski-ma automatyczne zakresy.
Auto jezdzi na gazie ,więc nie wiem jak regulacja wpłynie na zyżycie,
ale silnik pracuje poprawnie.

[ Dodano: 2013-06-30, 23:04 ]
Ale jak podłączyć miernik?
To znaczy w którą stonę +/- bo może pokazywać wartości ujemne jako dodatnie.
Na razie wyregulowałem na około zera.Silnik działa poprawnie ale na pewno nie optymalnie.
Nie wiem czy nie wygasł ten temat.

[ Dodano: 2013-06-30, 23:08 ]
Ok,znalazłem na innym watku.tym podanym powyzej,ale słabo widać na zdjęciu ,trzeba powiekszyc.