Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Powietrze w wężu od pompy do króćca głowicy

: 12 cze 2013, 13:34
autor: danielfp
Witam, zauważyłem w swoim aucie Audi 80 b3 1.8s 1990r, powietrze w wężu zaznaczonym na foto nr 1 ogólnie wąż jest pusty dopiero gdy go ścisnę zaczyna w nim pojawiać się gorąca woda i bąble.
Problem nr 2 to praktycznie znikome ilości płynu w przewodach nagrzewnicy.
Jaka może być przyczyna ?

Wczoraj wymieniałem uszczelkę pod głowicą i pompę wody, myślałem że gdzieś puszcza ale problem nadal pozostał. Obrazek

: 12 cze 2013, 14:30
autor: Francis1982
Jeżeli jednocześnie z całą pracą padł ci termostat to obawiam się że masz układ porządnie zapowietrzony (chociaż jak ja robiłem swojego zetorka to trwało nawet 40 minut zanim mi się odpowietrzył bo był kompletnie wysuszony).

Zrób jeszcze tagi.

: 12 cze 2013, 14:55
autor: Pieterb
danielfp, _uwaga

: 12 cze 2013, 17:11
autor: dzikx
A czy temperatura chodzi normalnie ? wentylator się załącza ?? Czy gotuje się ?? jak tak to słabo odpowietrzony układ ( prawie mało spotykane pęknięta głowica ) Ps jak to zdjęcie twojego silnika to jest to zwykły gaźnik z pompą mechaniczną, PM miał monowtrysk.

: 12 cze 2013, 18:47
autor: Francis1982
Ogólnie nazwanie tematu to jakieś nieporozumienie. ABK to silnik z B4 2.0 pojemności sterowany całkiem inaczej niż na zdjęciu.

W B3 były 1.8 w szerokiej gamie i miały całkiem inne oznaczenia jak również sterowanie.

Wentylator nigdy się nie załączy bo chłodnica nie dość że bez wody to jeszcze prawdopodobnie nie "otwarta" a tam jest czujnik z wentylatorów.

I prawidłowe odpowietrzenie (bez używania korka w króćcu do nagrzewnicy bo lubi być "nieruszalny") jest procesem czasochłonnym. Jak pisałem. Nawet 40 minut lub więcej.

[ Dodano: 2013-06-12, 18:49 ]
P.S. 40 minut na wolnych obrotach razem z cyklicznym ściskaniem dolnego i górnego węża od chłodnicy celem przyspieszenia odpowietrzenia.