Strona 1 z 2
[ABT] Rozrząd
: 13 cze 2013, 19:11
autor: krystian7823
Biorę się za pierwszą wymianę rozrządu (proszę nie mówić o mechanikach itd.) Nie mogę doszukać się pewnych informacji tj. moment dokręcenia napinacza paska oraz na co zwracać szczególną uwagę przy całej operacji. Jeżeli temat już był to prosiłbym o przytoczenie.
: 13 cze 2013, 21:24
autor: antoni
Widać że chcesz sie sam za to zabrać i masz rację . Niech to diabli wezno tych mechaników. Znajomy pojechał kiedyś do takiego jednego zeby mu wymienił rozrząd, no to mu wymienił że czkawki dostał.
Mnóstwo rzeczy było nieci"kawie wyglądających, że wymienię tylko ze trzy kółka zębate,wałek rozrządu,zawory i jakieś tam simmeringi . Tak że wybulił parę groszy i jeszcze kazał mu przyjechać bo do pompy olejowej pasowałoby zajrzeć.
Wyczytałem w knidze że rolkę dociąga się 30 Nm, a uważać trzeba żeby po wymianie było jak przed wymianą czyli na znaki ustawcze całego obracającego się ustrojstwa..
Sądzę że zaraz ktoś Tobie wydziobie kilka tematów gdzie wszystko jest co i jak .
: 13 cze 2013, 22:18
autor: karolas123
antoni, Chyba nie w ABT taka magia, bo to silnik bezkolizyjny.
: 14 cze 2013, 06:20
autor: antoni
Jaki by nie był, ale wszystko się w nim kręci wedle zasad i reguł i powinno tak samo po zakończonych wymianach.
: 14 cze 2013, 17:14
autor: paw1131
antoni pisze:Jaki by nie był, ale wszystko się w nim kręci wedle zasad i reguł i powinno tak samo po zakończonych wymianach.
Ja sam jestem mechanikiem i nigdy nie zostawię swojego auta "fachowcom".
Jak dokręcisz rolkę napinającą momentem obrotowym 30 Nm, to na 100% ukręcisz gwint na śrubie pasowanej. To trzeba dokręcić z wyczuciem, tam jest tylko nakrętka na klucz 10.
Podczas całej operacji musisz przede wszystkim posiadać wiedzę, jak wykonać to prawidłowo.
Proponuję wymienić pasek rozrządu, pompę wody, jeśli są zużyte również paski alternatora i wspomagania.
Musisz pamiętać o prawidłowym ustawieniu znaków. Na kole zamachowym masz zaznaczone 0, to jest w audi GPZ(górny punkt zwrotny) pierwszego tłoka, zamiennie GMP.
Oczywiście jeśli będziesz wymieniał pompę wodną, usuń płyn z układu chłodzenia.
Po zmianie paska warto sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, ale jeśli nie dotkniesz aparatu zapłonowego to nie ulegnie on zmianie, chyba, że ktoś wcześniej błędnie założył pasek.
Jak wszystkie znaki będę się zgadzały to auto musi zapalić od przysłowiowego strzała :mrgreen:
[ Dodano: 2013-06-14, 17:16 ]
Ja zawsze po wymianie paska sprawdzam ustawienie kąta wyprzedzania zapłonu, do tego potrzebujesz lampę stroboskopową, najlepiej z regulowanym kątem.
: 14 cze 2013, 21:49
autor: szaakaal
krystian7823, wejdz sobie na
http://www.centrum.audi80.pl/ i po prawej str znajdziesz instr obsługi ''Reguluje i naprawiam...'' do ściągnięcia, jak bys chciał bardziej podręcznikowo przyjrzeć sie przebiegowi tej pracy...
: 14 cze 2013, 22:24
autor: KORU
Śruby składanego koła pasowego na wale korbowym : 20 Nm
Osłona paska zebatego 10 Nm
Nakrętka napinacza paska 45 Nm
Łożysko napinacza paska :
- śruba z łbem walcowym 30 Nm
- śruba dwustronna 30 Nm
: 15 cze 2013, 14:04
autor: dzikx
lub biały cienki mazak i znaczysz zakładasz i jest jak było. Nigdy niewiadomo kto co zrobił wcześniej, raz renówka na znaki mi za diabła nie chciała chodzić ale wcześniej maiłem też stare ustawienie zaznaczone. Pamiętaj też po złożeniu kluczem za śrubę na wałku zrobić obrót kontrolny tak w razie wu
: 15 cze 2013, 14:58
autor: karolas123
Nie ma takiej możliwosći, zeby rozrzad ustawiony na znaki i złożony nie działał. Coś przeoczyłeś.
: 15 cze 2013, 15:34
autor: dzikx
widocznie mało widziałeś. ja widziałem np. 1.9 z kołem od 1.6 i znak nie jest w tym miejscu co trzeba, wyjęte i przestawione aparaty, a w reni poprostu kiepsko chodził na znaki a zbek dalej ( jak było ) chodził dobrze
: 15 cze 2013, 16:42
autor: alus
karolas123 pisze:Nie ma takiej możliwosći, zeby rozrzad ustawiony na znaki i złożony nie działał. Coś przeoczyłeś.
A widziałeś 1.9TDI 90KM ALH z rozbieraną wcześniej pompą wtryskową przez "fachowca? zeszły tydzień remont silnika, właściciel oddał pompę wtryskową do wspomnianego wcześniej "fachowca", ja w tym czasie robiłem kapitalkę tego silnika, bo pogieło korby właśnie przez zepsutą pompę, ale dalej, poskładałem wszystko na blokady, i za nic nie chciał odpalić przyspieszałem, opóźniałem nic! w końcu zacząłem przestawiać koło pompy na rozrządzie, i w końcu trafiłem, 2 ząbki dalej niż blokada, wszystko w normie spalanie kąty itp, itd,
Więc nie mów mi, że rozrząd ustawiony na znaki musi być dobrze
takich przykładów mogę ci mnożyć,
a do Ciebie
krystian7823, jeżeli wymieniasz tylko pasek i napinacz, zrób na wszelki wypadek swoje znaki
: 15 cze 2013, 18:20
autor: karolas123
Przeciesz koło w pompach w 1.9 tdi jest na klinie i nie ma mozliwości zle go założyć, wiec chyba coś kręcisz. Po drugie możesz mi powiedzieć jak przez zepsutą pompę może pogiąć korby? Jest pewnie możliwość, że mogłoby zablokować koło pompy i urwać pasek rozrzadu jednak to skrajne przypadki. Mozesz przybliżyc co po Twojej operacji przestawiania pompy na rozrzadzie było w normie? Możesz mnożyć przykłady, chetnie posłucham. Przeciesz to nie motorynka, gdzie jadac dalej trzeba było miec zapasowy klin w kieszeni.
: 15 cze 2013, 18:31
autor: alus
A wiesz co to znaczy jak silnik sie wscieknie? Tzn ze wskoczy samoistnie na maksymalne obroty, moze byc tak jak masz zepsuta pompe wtryskowa, pompe olejowa turbo, roznie, wtedy w komorze Jest takie cisnienie ze gnie korbowody, i zle mnie zrozumiales pompa nie byla tylko wyjeta, ale rozebrana i zle zlozona, pozatym nie Jest na klinie tylko Na fasolkach, a przestawienie Na rozrzadzie spowodowalo Zmiane poczatku wtrysku
: 15 cze 2013, 18:49
autor: antoni
Na pewno Karolas123 ma na myśli znaki FABRYCZNE wyryte przez producenta samochodu. Albowiem zaprawdę powiadam Wam, że są jeszcze znaki ustanowione przez "antoniego" i to nie białym wapnem, przy których te fabryczne łatwo można przeoczyć, gdyż zazwyczaj są to mało widoczne kropecki i kresecki.
: 15 cze 2013, 20:57
autor: karolas123
Nie wiem jak silnik sie wscieka, ale znam zjawisko rozbiegania silnika. Genezą tego zjawiska jest zwykle zle uszczelnienie silnika co powoduje jego samozasysanie do komory spalania, destrukcja silnika jednak nie wynika z ciśnienia jakie sie tworzy w komorze spalania, bo jest ono mniejsze niż w sprawnym silniku, a z predkości kątowych jakie osiagaja elementy wirujące silnika. Zjawisko pogięcia korbowodów wynika zwykle ze znalezienia sie w komorze spalania cieczy nieściśliwej. Co do fasolek... cóż mowisz zapewne o regulacji kąta kołem pompy, zgadza sie wystepuje tam coś takiego co można nazwać fasolkami
. Samo koło jednak jest ustalone na wale pompy za pomocą klina ustalającego, a zamocowane na stożku. Przestawienie pompy na "fasolkach" od skrajnego położenia do skrajnego nie spowoduje nic poza niemożnościa odpalenia.