Strona 1 z 2

[ABT] Wyciek płynu chłodzącego z pod króćca przy głowicy.

: 16 cze 2013, 08:33
autor: Spicymir
Macie jakiś opracowany patent na problem w temacie? Co roku muszę wymieniać króciec i już tak trzy razy. Powierzchnia króćca stykająca się głowicą odkształca się i cieknie z pod oringa. Jest jakiś sposób by zaradzić temu na kilka lat?

: 16 cze 2013, 08:53
autor: paweloli
Z tym ma problem większość naszych osiemdziesiątek i złotej recepty na to niema. Jedyne wyjście to kupić króciec dobrej firmy albo w ASO i dodatkowo montować na czerwony silikon odporny na wysokie temperatury. Pozostaje jeszcze dorobienie u jakiegoś fachowca.

: 16 cze 2013, 09:16
autor: tomek83
Polecam użycie pasty uszczelniającej Victor Reinz - Reinzosil. Żadne tam silikony - to nic nie daje (sprawdzałem wielokrotnie).

Pastę nakładasz w rowek króćca, potem nakładasz o-ring, na o-ring też dajesz pastę i składasz. Nie dokręcaj za mocno - do lekkiego oporu, daj paście związać kilka godzin, potem dokręć jeszcze nieco i możesz odpalać.

Nawiasem mówiąc - montowałem w ten sposób różne króćce f-my Topran Hans-Pries i do dzisiaj nie ma żadnych wycieków.

: 16 cze 2013, 12:30
autor: dzikx
starsze silniki mają je alu tylko wtedy są inne wtyczki na czujniki starego typu

: 16 cze 2013, 13:50
autor: pEndrju
nie kupuj zamiennika za 15 zł tylko org. cos około 80 zł silikony na długą metę tu nie pomogą

: 16 cze 2013, 14:00
autor: tomek83
pEndrju pisze:silikony na długą metę tu nie pomogą
Silikonem to można sobie okno w piwnicy uszczelniać. Do tego się stosuję pastę Reinzosil o której już wspomniałem. Jeśli operacja jest prawidłowo wykonana, to nie ma prawa cieknąć, nawet na zamiennikach.

: 16 cze 2013, 14:23
autor: pEndrju
widziałeś jak wygląda zużyty zamiennik ?? wogóle miałeś kiedyś z tym doczynienie ?? czy na innym forum przeczytałeś i snujesz informacje ten kruciec jest na oringu i składa go sie na sucho. zamiennik sie deformuje i pojawiają sie pęknięcia wiec nawt twoja cudna pasta tu nie pomoże.

: 16 cze 2013, 14:28
autor: tomek83
pEndrju pisze:wogóle miałeś kiedyś z tym doczynienie ?? czy na innym forum przeczytałeś i snujesz informacje ten kruciec jest na oringu i składa go sie na sucho.
Działam przy samochodzie sam, często korzystam z forum - nie jestem tzw. gawędziarzem-bajkopisarzem, bez obaw ;-)
pEndrju pisze:widziałeś jak wygląda zużyty zamiennik ??
A czy Ty widziałeś może kiedyś na własne oczy jak wygląda powierzchnia głowicy w miejscu styku z tym króćcem w 20-letnim samochodzie ? Ma pełno wżerów od płynu chłodniczego, nawet po solidnym przeszlifowaniu papierem ściernym i oczyszczeniu.

Złóż to na sucho na sam o-ring - z nowym zestawem z ASO, a gwarantuje Ci że bedzie ciekło. Twój patent sprawdziłby się w nowym samochodzie, ale nie w 20-letnim. Pasta jest niezbędna, bo niweluje te wżery.

: 16 cze 2013, 14:36
autor: pEndrju
dobrze ale kolega ma problem z krućcem który się doformuje i zmienia go co rok a nie z wrzerami na głowicy

: 16 cze 2013, 14:41
autor: tomek83
Odkształca się bo dokręca króciec prawdopodobnie za mocno. A dokręca mocno bo mu cieknie (więc pewnie dociąga). Ale przyczyną samą w sobie mogą być prawdopodobnie wżery na głowicy (każdy 20-letni samochód bedzie miał podobne wżery).

Króciec nie odkształca się ot tak, tylko dlatego że jest za mocno dociągnięty. Tym bardziej że dokręcany jest raptem na 2 śruby po przekątnej, a nie np. 4 (co dawałoby lepszy docisk).

: 17 cze 2013, 21:45
autor: pEndrju
za mocno dociągnięty?? ciekawe od czego są w nim tulejki dystansowe :?:

: 17 cze 2013, 22:12
autor: Jarewa
Ja mam topran już z czwarty rok na nich jeżdżę i mają się dobrze (około 60tyś). A wżery też miałem najbardziej na tylnym składałem tylko na smar.

: 17 cze 2013, 23:44
autor: KORU
pEndrju pisze:za mocno dociągnięty?? ciekawe od czego są w nim tulejki dystansowe :?:
Tulejki chronią plastik przed pęknięciem przy zbyt mocnym dokręceniu. Dodatkowo usztywniają śrubę i króciec nie będzie się przesuwał. Powierzchnie styku trzeba posmarować odpowiednim silikonem i poczekać aż wyschnie. Wspominał o tym tomek 83 Sam tez to przerabiałem i do tej pory zero wycieków. Najszybciej odkształcają się najtańsze zamienniki. ( Topran, hans pries ) ;-)

: 18 cze 2013, 19:49
autor: tomek83
pEndrju pisze:za mocno dociągnięty?? ciekawe od czego są w nim tulejki dystansowe :?:
Tak jak wspomniał KORU - tulejki chronią przed peknięciem, ale nie chronią przed deformacją całego króćca - tzw. wyginaniem się w kabłąk.

: 18 cze 2013, 21:30
autor: Spicymir
Widzę, że dyskusja rozgorzała na dobre.
No więc oryginalny króciec OE 048121145B kosztuje w ASO 58 zł. Trochę drogo jak za taki kawałek tworzywa sztucznego. Znalazłem taki MEYLE. I chyba wspomogę się pastą o której pisał tomek83. Bo te TOPRANY znacząco się odkształcają.
Króćce wymienione, w tym uszczelnione pastą REINZOSIL. Na razie układ chłodzenia szczelny.