Strona 1 z 1
[2.0 ABK] problem z obrotami
: 18 cze 2013, 20:13
autor: Krzychu_men
Witam, posiadam problem przedstawiający się w nastepujący sposób. Podczas spadania obrotów przy gwałtowniejszym dodaniu gazu dusi samochód, ale po pewnym momęcia zaczyna się rozpedzać. Tak samo jest przy jeździe na obrotach około 1.8tyś i dodaniu gazu. Ktoś wie co jest tego przyczyną?
: 18 cze 2013, 23:23
autor: Francis1982
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
Miłej lektury w poznawaniu silnika. ABK to nie pacjent, gdzie można "wyleczyć" go jednym złotym środkiem. Trzeba poczytać.
Obstawiam źle ustawiony zapłon na początek.
: 19 cze 2013, 19:39
autor: alus
sprawdź vagiem załadowanie silnika (jedyny parametr wyświetlany w %) powinno być 12-16% jeżeli masz inną wartość to regulujesz naciąg sprężyny przepływomierza, jeżeli jesteś z Poznania chętnie pomogę
: 19 cze 2013, 23:47
autor: bartekj
Sprawdź silniczek krokowy.
: 20 cze 2013, 11:54
autor: alus
bartekj, jak moze sprawdzic cos czego nie ma w tym silniku?
: 20 cze 2013, 19:24
autor: Francis1982
:shock:
alus pisze:bartekj, jak moze sprawdzic cos czego nie ma w tym silniku?
:shock:
W ABK nie ma silnika krokowego??? Tego nie wiedziałem...
: 20 cze 2013, 19:43
autor: alus
Jest regulator wolnych obrotów, a nie silnik krokowy
: 20 cze 2013, 19:52
autor: Francis1982
Ależ ty jesteś zasadniczy....
Tak na marginesie nie ma przepływomierza lecz jest miernik masy zasysanego powietrza. Poza tym ingerencję w miernik masy zasysanego powietrza zalecam zostawić na koniec a wcześniej ogarnąć chociażby zapłon i szczelność dolotu...
: 20 cze 2013, 20:11
autor: LUPO
alus pisze:bartekj, jak moze sprawdzic cos czego nie ma w tym silniku?
jesteś pewien???????????????????????????????????????
: 20 cze 2013, 20:13
autor: alus
Francis1982, aj tam zasadniczy, akurat miernik masy powietrza można chyba użyć zamiennie z przepływomierz (bardziej ogólnikowo)
Wracając jednak do tematu, to faktycznie zapomniałem wspomnieć, że musi być na 200% szczelny dolot i podciśnienia, co do zapłonu, powiedzmy +- 1st raczej komputer skoryguje, a jakby był bardziej rozjechany, to nie pracowałby zadobrze o czym autor postu nie pisze, dlatego napisałem, żeby sprawdzić najpier vagiem załadowanie silnika, a nie, żeby odrazu regulować
: 20 cze 2013, 22:37
autor: Krzychu_men
Więc tak, auto na wolnych obrotach dobrze pracuje na gazie jak i na benzynie. Zapłon ostatnio ustawiałem.
: 21 cze 2013, 11:44
autor: Francis1982
A jak ustawiałeś zapłon?
Z procedurą czy bez?
: 23 cze 2013, 01:58
autor: Krzychu_men
Ustawiał go mechanik który zakładał instalacje gazową w tym samochodzie.
: 23 cze 2013, 02:04
autor: benek9202
Krzychu_men, w silniku o oznaczeniu ABK jest specyficzna metoda ustawiania zapłonu o której możesz poczytać na forum. Śmiem wątpić, że gość od instalacji gazowej o tej metodzie nie słyszał.