Strona 1 z 1

[B4 abk 2.0 93r] Problem z ciśnieniem oleju i dzwonieniem

: 21 cze 2013, 10:36
autor: kwiatu88
Cześć,

ręce mi opadają ponieważ od dłuższego czasu mam problem z silnikiem w sowjej audicy. Zacznę od początku. Kupiłem ją z 3 lata temu. Po 3 tys od kupna zaczęła dymić, pałiła olej, remnont zrobiony, pojeżdziełm z 10 tys km i sru zaczęło wciągać płyn i ginął olej na gwarancję do poprawki. Było ok z 20tys km. Potem znowu silnik zaczął dzwonić i spadło ciśnienie oleju, wyminiłem prawie wszystko włącznie ze szklankami i wszystkimi uszczelkami, wszystkie graty z bardzo wysokiej półki przeważnie Lemforder. Przez 3 tys km był spokój i któregoś dnia jak co nie walnie, zaczęla dymić jak złabrak mocy i pracować na 3 cylindrach, wywaliłem głowicę bo była pęknięta, kupiłem dobrą używkę i robiłem jej spa na maxa. Teraz jeździ ok ale nadal jest słabe ciśnienie i dzowni przy obciążeniu silnik. Już mi ręce opadają. Po odpaleniu silnik ma między 3,5 a 4,5 jednostek według wskazan zegara w kabinie, przy rozgrzanym silniku na jałowym 0,9 do 1,2 bara, do 5 barów dochodzi jak już ostro ją piłuje. Macie pomysł jakiś na to? Myślę nad pompą oleju?

: 21 cze 2013, 11:48
autor: Francis1982
Skoro remontowali to pewnie nie ustawili zapłonu jak trzeba.

Co do pompy jeżeli po jej wymianie nie będzie jak trzeba (na wolnych ma mieć pod 2 bary) trzeba będzie przyjrzeć się panewkom.

1. Za wczesny zapłon.
2. Pompa oleju do wymiany (koniecznie sprawna używka a nie nowy zamiennik).

: 21 cze 2013, 11:52
autor: Leo
Wymień silnik zamiast go remontować w nieskończoność. Silnik CI się kończy, a ty go pudrujesz, a nie remontujesz, bo szlifu cylindrów i tłoków nadywmiar nie robiłeś, ani tym bardziej szlifu wału.

: 21 cze 2013, 12:06
autor: Francis1982
Sprawdź kompresję i możesz zrobić próbę olejową. To powie czy silnik do wymiany czy wymaga jeszcze tylko małego dopieszczenia. Bo pompa oleju i zapłon to raczej "dopieszczanie" niż coś poważnego.