Strona 1 z 2

[B4 ABT] Wyciek na silniku.

: 21 cze 2013, 17:02
autor: aeey
Wiec cieknie mi cos , wydaje mi się ze to płyn chłodniczy. Dodam ze gasnie mi na wolnych obrotach zapalony na gazie.
Wrzucam kilka zdjęć które pomoga rozszyfrować ocb.
Na drugim zdjeciu zaznaczylem miejsce gdzies tez zauwzylem slady jakiegos plynu. Cieknie mi z prawej strony z rury, a z lewej strony także coś jest.

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Czekam na odpowiedzi co to dokładnie jest.
dzieki
pzdr

: 21 cze 2013, 17:11
autor: Kelis.Zx145
Na pierwszym zdjęciu widać, że cieknie z króćca wody. Najlepiej wymień go całego, koszt niewielki. Mi też spod niego ciekło i po wymianie nic nie leci. Dodatkowo minimalnie czerwonym sylikonem przesmaruj. Można też wymienić sam oring ale cały króciec też jest tani i to chyba lepsze rozwiązanie tutaj bo widać jakby nie ciekło samym oringiem tylko jakby było peknięcie króćca bądź nie trzyma oring czujników temperatury (niebieski)

: 21 cze 2013, 17:19
autor: Pieterb
aeey, w temacie napisałeś że to ABK a fotki zapodałeś z ABT tak dla ścisłości :!:
a na trzeciej fotce pewnie Ci się olej sączy z pod pokrywy zaworów - uszczelka do wymiany

: 21 cze 2013, 17:23
autor: aeey
Jaki będzie szacowany koszt wymiany tej uszczelki?

: 21 cze 2013, 17:25
autor: Pieterb
aeey pisze:Jaki będzie szacowany koszt wymiany tej uszczelki?
jeśli pytasz o uszczelkę pod klawiaturą to chyba ok 35 zeta dałem

: 21 cze 2013, 17:37
autor: remik87
35 zł to już za metalowo-gumową korkowa 10 zł w poprzedniej taka założyłem i trzyma dwa lata, wymiana wszystkiego to 30 min pracy

: 21 cze 2013, 17:45
autor: Pieterb
remik87 pisze:5 zł to już za metalowo-gumową
tak metalowo-gumowa, zapomniałem o tym wspomnieć :-P


ps oczywiście jak sam ją zmienisz bo jeśli zamierzałbyś oddać do warsztatu to koszty wzrosną pewnie nawet znacząco :-P

: 21 cze 2013, 17:53
autor: aeey
Dzięki za pomoc, a idac dalej wiece czemu na wolnych obrotach gasnie na gazie?? Ma to jakis zwiazek z wyciekiem z tego króćca?

: 21 cze 2013, 21:05
autor: Pieterb
aeey pisze:Ma to jakis zwiazek z wyciekiem z tego króćca?
nie znam się za bardzo na inst. gaz. ale raczej nie, pewnie to kwestia regulacji, gazu oczywiście <ok>

: 21 cze 2013, 21:42
autor: Francis1982
A jak wolne obroty na PB?

Co do uszczelki pod pokrywę zorientuj się jaką masz i TAKĄ SAMĄ zakładaj. Bo różne uszczelki miały różne szpilki w głowicy.

Skoro korek dokładnie oczyść, odtłuść wszystko i zakładaj.

: 21 cze 2013, 22:08
autor: aeey
Własnie przedchwila na pb odpalilem i podobnie gasnie jesli nie przytrzymam gazu, chyba ze przelacznik z gazu na pb nie dziala lub jest taka możliwość ze mam bardzo malo benzyny i bak jest zapowietrzony , sam nie wiem. Wlałem około 5 litrów benzyny może to za malo jeśli bak był prawie pusty przez wiekszośc czasu?

: 21 cze 2013, 22:38
autor: remik87
jesli miałeś ciagle mało benzyny to mogła pompa się skończyc. wycieki na pewno nie sa powodem gaśnięcia.

: 21 cze 2013, 22:43
autor: Francis1982
Sto lat temu wyczytałem że lubi pękać gumowy łącznik między kolektorem a pompą wtryskową (dużo powiedziane bo to raczej gaźnik zrobiony na wtrysk, który rozpyla chmurę "stechiometryczną" na jeża tam umieszczonego). Jakby flansza gumowa.


To do sprawdzenia.

: 21 cze 2013, 22:55
autor: masterdisco
Jeśli wlałeś do baku 5l benzyny to jest jej tam zdecydowanie za mało, pompa paliwa prawdopodobnie się kończy( za małe ciśnienie). U mnie tak było, winę pośrednio ponosił niesprawny wskaźnik poziomu paliwa - poziom na oko i pompka pracowała jakiś czas na sucho i się kończyła, odpalił ale zaraz gasł, potem wcale nie chciał odpalić. Radzę mieć zawsze w baku co najmniej połowę stanu paliwa albo zamontować przekaźnik pompy paliwa co by pompa nie pracowała na sucho jeśli mamy mało paliwa w baku, druga sprawa to wszystkie elastyczne łączenia przewodów paliwowych( guma lubi sparcieć, spękać i powstają nieszczelnośći) -- temat przerabiany przeze mnie obecnie. Na początek sprawdź te parę rzeczy.

: 22 cze 2013, 12:52
autor: aeey
Wymieniłem krociec , nie leje się juz stamtad. Zapalilem go na PB na wolnych obrotach stoi bez problemu, ale jak chciałem ruszyć na 1nce kawałek do przodu zaraz gaśnie (na spokojnie bez dodawania dużej ilości gazu).
Może to być problem z pompa paliwową? Ewentualnie jak wygląda wymiana tej pompy?