[B2 1.8 DZ 112KM] Gaźnik zamiast k-jetronika 1.8 benzyna
: 02 lip 2013, 17:32
Witam serdecznie,
Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem 1.8 k-jetronik + LPG. Silnik pracował dobrze do momentu kilkukrotnego wystrzału podczas rozruchu silnika. Aktualnie nie odpala na benzynie oraz LPG. Kolejnym problemem jest ogromna dawka paliwa wtłaczana do cylindra za pośrednictwem wtryskiwacza. Koszty naprawy są ogromne i nieopłacalne, nowy system k-jetronik to koszt ok 2,500,00 pln. Kilku mechaników od wielu miesięcy próbowało coś z tym zrobić, pomimo ich zapewnień silnik nadal jest niesprawny.
W związku z tym, zastanawiam się nad usunięciem tego układu i wymianą na inny. Nawiązuję do przeróbki na gaźnik, słyszałem, że jest to możliwe. Jeden z mechaników z którym rozmawiałem w tej sprawie, zapewnił mnie, że jest to możliwe do zrobienia tanim kosztem. Muszę zakupić gaźnik kompletny z kolektorem ssącym i filtrem powietrza i paliwa ze zwrotem do baku i dodatkowo należałoby wymienić elektryczną pompę paliwa 3,5 bar na mniejszą ok 1 bara.
Aktualnie całość różniłaby się kolektorem ssącym, który w k-jetroniku posiada otwory na wtryskiwacze, przy gaźniku sprawa jest oczywista, brak takiego rozwiązania, co wydaje się jest rozwiązaniem mojego problemu. Koszt inwestycji to :
- gaźnik kompletny 200 pln
- pompa elektryczna ok 200 pln
- mechanik kosztować mnie będzie ok 300 pln
Silnik jest po kapitalnym remoncie dlatego zastanawiam się nad właśnie takim rozwiązaniem. Chciałem zapytać czy ktoś miał już styczność z takim zagadnieniem i czy faktycznie jest to możliwe. Z góry dzięki
Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem 1.8 k-jetronik + LPG. Silnik pracował dobrze do momentu kilkukrotnego wystrzału podczas rozruchu silnika. Aktualnie nie odpala na benzynie oraz LPG. Kolejnym problemem jest ogromna dawka paliwa wtłaczana do cylindra za pośrednictwem wtryskiwacza. Koszty naprawy są ogromne i nieopłacalne, nowy system k-jetronik to koszt ok 2,500,00 pln. Kilku mechaników od wielu miesięcy próbowało coś z tym zrobić, pomimo ich zapewnień silnik nadal jest niesprawny.
W związku z tym, zastanawiam się nad usunięciem tego układu i wymianą na inny. Nawiązuję do przeróbki na gaźnik, słyszałem, że jest to możliwe. Jeden z mechaników z którym rozmawiałem w tej sprawie, zapewnił mnie, że jest to możliwe do zrobienia tanim kosztem. Muszę zakupić gaźnik kompletny z kolektorem ssącym i filtrem powietrza i paliwa ze zwrotem do baku i dodatkowo należałoby wymienić elektryczną pompę paliwa 3,5 bar na mniejszą ok 1 bara.
Aktualnie całość różniłaby się kolektorem ssącym, który w k-jetroniku posiada otwory na wtryskiwacze, przy gaźniku sprawa jest oczywista, brak takiego rozwiązania, co wydaje się jest rozwiązaniem mojego problemu. Koszt inwestycji to :
- gaźnik kompletny 200 pln
- pompa elektryczna ok 200 pln
- mechanik kosztować mnie będzie ok 300 pln
Silnik jest po kapitalnym remoncie dlatego zastanawiam się nad właśnie takim rozwiązaniem. Chciałem zapytać czy ktoś miał już styczność z takim zagadnieniem i czy faktycznie jest to możliwe. Z góry dzięki