Strona 1 z 1

[B4 ALL czterocylindrowe] Wymiana paska sprężarki klimy

: 07 lip 2013, 11:13
autor: DanielsD
Witam,
muszę wymienić pasek od klimy. Popatrzyłem i wydaje mi się że nie jest łatwo. W książce jest tylko opisana regulacja naciągu, tematu jako takiego też nie znalazłem. Wiem że odkręca się koło pasowe to które daje napęd z wału. I tu schody, między kołami od spreżarki i tym pasowym przechodzi wspornik przedni silnika i opiera się w mocowaniu na pasie przednim, co uniemożliwia zdjęcie czy założenie paska. Da się to jakoś obejść czy pas przedni trzeba ściągać? - bez sensu. Macie na to jakiś myk? A może da się jakoś sam wspornik odkręcić bo widziałem że jest przekręcony zdaje się na ampule do których jest dostęp w miarę. Pomóżcie bo gorąco a pasek robi taki łoskot, że wstyd włączać klimę.

: 07 lip 2013, 21:55
autor: szaakaal
Odkręcasz mocowanie silnika do belki czołowej i spokojnie można go wymienić

: 08 lip 2013, 09:49
autor: marbaj
Witam. Mi udało się go przecisnąć przez poduszkę. Najpierw dociskając silnik do dołu przełożyłem go od góry, a potem pod windowałem sam silnik i dociskając karoserię za pas przedni, przeciągnąłem go od spodu poduszki. Ja mam B3 z silnikiem 3A i nie wiem dokładnie jak u ciebie to wygląda. Powodzenia.

: 08 lip 2013, 16:27
autor: DanielsD
Dzięki Panowie <piwo> za odpowiedzi. Ja jednak wolę odkręcać niż przeciskać. U mnie to rozwiązanie wydaje się sensowniejsze. Można zamknąć

: 10 lip 2013, 21:58
autor: Kamuś
Żadna filozofia. Jesli jest tak jak w ABK (a jest na 99%) to wystarczy odkręcić wspornik przedni od silnika (dwie śruby na ampul 5 albo 6, już nie pamiętam). Potem odkręcasz połówkę koła pasowego i zakładasz pasek. Poziom trudności na poziomie przedszkola :mrgreen: Jeśli będziesz miał problemy z wyjęciem wspornika po odkręceniu go od bloku, to wykręć także blachę w którą wchodzi odbijak z pasa przedniego (dwie śruby). Wtedy już nie ma absolutnie żadnych przeszkód. Kompletnie nie ma sensu demontowanie całego pasa przedniego.