Strona 1 z 1

[b3 NE 1,8S ] stukanie na rozgrzanym silniku

: 02 paź 2007, 08:39
autor: davidpolska
witam panowie, pomózcie bo juz niewiem. jak silnik jest zimny to chodzi cichutko prawie go nie słychac ale jak sie nagrzeje to cos strasznie rzegocze w okolicy korka wlewu oleju, praktycznie jak sie ucho przyłoży do korka to tam najbardziej słychac, powiedzcie co to moze byc, szklanki wymieniałem juz wczsniej zanim miałem ten efekt i pozatym jak silnik chodzi i jest rozgrzanyto jak otoworze korek wlewu oleju to spadaja mi obroty i lekko wypryskuje mi na pokrywe czy to normalne, help help.

: 13 gru 2007, 00:10
autor: qterek18
witam...a sprawdzałes czy nie masz luzów na uchwytach co trzymają wałek rozrządu?...jest ich 4.....a co do spadających lekko obrotów....myśle że to jest normalne zjawisko....jak otworzysz korek to wtedy zmniejsza się ciśnienie gazów...one są powtórnie spalane....

: 13 gru 2007, 17:45
autor: artel4
rownie dobrze przyczyna moze byc dawno nie wymieniany olej, moze byc poprostu za zadki

: 13 gru 2007, 19:04
autor: Kokolino
Napisz co już sprawdzałeś, co robiłeś. Może za niskie ciśnienie oleju i popychacze hałasują, może łożyskowanie wałka rozrządu, może nadmiernie wypracowane gniazdo szklanki i nadmierny luz poprzeczny a może spężyna pęknięta. Moż możesz ten dźwięk nagrać i załadować do tutaj.

: 13 gru 2007, 22:31
autor: zbychu88
Witam.Ja mam podobny problem.z tego co mi powiedzieli to jest to popychacz.ile kosztuje robota i wymiana tego?

: 13 gru 2007, 23:31
autor: qterek18
ja kupiłem komplet popychaczy niemieckiej firmy za 200pln....mialem do wyboru chińskie niemieckie i polskie:P.....wymiane sam mozesz zrobic....musisz najpierw ustawic wszystko na znakach....potem sciegnąć pasek z koła na wałku tak żeby na dole nie przeskoczył czyli musi byc lekko naciagniety....odkrecasz stopniowo wszystkie stopki z wałka (4 sztuki)..ważne żeby te stopki założyć w te miejsca skąd były ściągane....wyciąnąć wałek i szklanki wyjąć i włożyć nowe....wkładasz wałek i analogicznie przykrecasz stopniowo...przy okazji gdy masz wyciągnięty wałek możesz sprawdzić stan symeringu....gdy już wałek założony ustawiasz go na znak i zakładasz pasek...i gotowe...sam też to robiłem....

: 14 gru 2007, 02:25
autor: seba1025
lub też moze być jak u mnie pan starej daty od gaźnika, powiedział ze to swozeń na cylindrze... "jesli sie nie szaleje to mozna jeździć baaardzo długo na tym"....ja tam to robie jak bedzie cieplej...:)
Też moze być plastikowa osłona pod pokrywą zaworów... ale to jak ktoś lekko zanadto wkrecił temperatórke...
pozdrawiam

: 14 gru 2007, 08:07
autor: spucik
u mnie stuka na zimnym silniku i mój tata mówi ze to zawory tak stukaja stukot podobny do zegarka tutututut metaliczny dzwiek pozdrawiam

: 14 gru 2007, 16:08
autor: qterek18
a na ciepłym też stuka?....przy rozruchu to jest niby normalne że przez około 2 s stuka...tzn ze jest brak oleju w hydro elementach...sprawdź ciśnienie oleju....może być za małe....jeżeli stuka na wolnych obrotach przy ciepłym....to obstawiam zużyte hydro elementy....bo jeżeli zapłon za wczesny to powinny grać zawory przy dodawaniu gazu....